حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

بهار قرآن در خزان کرونا

شناسه : 6551 01 می 2020 - 1:53 1072 بازدید
بهار قرآن در خزان کرونا
پ
پ

بهار قرآن در خزان کرونا

برخی ها اساساً با سلیقه اند. یعنی سعی می کنند در هر شرایطی حتی شرایط بحرانی مثل همین روزگار کرونایی که دچار شده ایم، در حد توانشان با سلیقه عمل کنند و اطرافیان را هم از این خوش سلیقگی شان هر چند کوچک و جزئی اما مفید و موثّر بهره مند کنند.

مثلا مادری که وقتی از او سوال شد با خانه نشینی و قرنطینه ی این روز ها چه می کنی، به جای فیگورهای افسردگی و ناله کردن، می گوید الحمدلله که شرایط برعکس نیست، یعنی الحمدلله که چنین نشده که مثلا برای در امان ماندن لازم باشد از خانه ها یمان بیرون برویم و آواره ی کوه و بیایان شویم. الحمدلله که چاره ی در امان بودنمان ماندن در خانه های گرم و راحت خودمان با همه امکانات موجودمان هست.
یا مثلا دوستی که برای اعلام مقدار مطالعه ی مورد نظر گروه مطالعاتی که عضو آن است به جای اینکه مثل برخی ها بهانه ی مطالعه نکردن این روزهایشان را بر گردن شرایط کرونایی و حوصله نداشتن بیندازد، برای گزارش کارش عکس انرژی بخشی را می فرستد حاوی صفحات خوانده شده ی کتابی که در زیر درختیست پر شکوفه در طبیعت آفتابی بعداز اتمام یک باران بهاری.
یا مثلا خوش سلیقگی پدر جان در روزهای اوج کرونا برای اینکه برای لحظاتی هم که شده یک لذّت دوست داشتنی را نصیب فرزند شش ساله ای کند که به خاطر رعایت قرنطینه ی خانگی چندین روز است تمام تفریحاتش محدود به خانه شده است، حتی اگر آن لذّت برای فرزندش ، خرید چند چیپس سرکه ای باشد بعداز آن همه آش و سوپ و فالوده سیب و آب سیبی که معمولا یکیشان در این روزهای کرونایی در برنامه ی روزانه مان بوده است، همان خوراکی خوشمزه ای که خوردنش در شرایط عادی هم گاااه به گاااه در خانه مان مجاز است، اما عجیب مزه داد خوردن چیپس های سرکه ای بابا جواد به همراه ماست، در حال تماشای خانوادگی یک فیلم سینمایی از شبکه ی نهال، به همین سادگی و به همین خوشمزگی در ایام کرونایی.خوشمزگی که ظاهرش از چیپس بود و باطنش از توجّه ویژه تری که این روزها باید به بچه ها کرد.
حالا بماند که قرار شد بعداز اینکه این طعم خوشمزه از دهانشان رفت باز هم به خاطر نگرانی های طبیعی مادرانه، همان معجون بسیار مفید برای ایام کرونایی یعنی آب سیب و عسل، میل کنند.
یا مثلا شخصی که موقع شستن دست هایش خوش سلیقگی می کند و به جای شمارش حوصله سربَر بیست ثانیه ای، شش صلوات به همراه وعجل فرجهم می فرستد که معادل همان زمان بیست ثانیه ی لازم می شود.
یا مثلا پدری که بعد از ۲۷ سال برگزاری مراسم جشن خانگی مفصّل در نیمه ی شعبان، در شرایط کرونایی امسال، همان هزینه ی لازم برای برگزاری این جشن را به موسسه ی خیریه می دهد.

یا مثلا یک استاد طب اسلامی که در جواب یک سوال،با وجود سرشلوغ بودنش، برای مخاطبش وقت می گذارد و مفصّل توضیحاتی می دهد به شدّت کاربردی و ساده و موثّر برای این روزهایمان ، آن قدر که قصد دارم ادامه ی این متن را برمدار برخی صحبت های ایشان پیش ببرم.
از مفید بودن قرقره کردن آب فاتر( آب جوشی که ولرم شده باشد) به همراه سرکه انگور طبیعی و نمک طبیعی می گوید، از اینکه همین راه حل ساده چقدر از نگرانی های این روزها را که معمولا هم با جمله ی ” ته گلویم یک جوری می شود” توصیفش می کنند را برطرف کرده است،توصیه ای به شدت موثربرای کوچک و بزرگ.
می گوید مساله ی اصلی گرفتن یا نگرفتن کرونا نیست، مساله ی اصلی این است که وقتی ویروس کرونا وارد بدن شد ایمنی بدن آن قدر مناسب باشد که یا اصلا علایمی در فرد بروز ندهد و یا علایم خفیفی بروز داده شود که به سادگی هم برطرف می شود.بعد هم جزئیاتی شرح می دهد که نتیجه ی کلی اش برایم این بود که بالا بودن سطح ایمنی بدن هم با مصرف غذاهای سالم و مناسب برای این روزهاو داشتن سبک زندگی سالم و نیز داروی ایمنی بخش امام کاظم علیه السلام و برای برخی افراد وضعیت اورژانسی هم که غلظت خونشان بالاست باحجامت حاصل می شود.
در ادامه توضیحاتش تاکید می کند که روزه گرفتن یکی از عواملیست که سطح ایمنی بدن را بالا می برد، به شرط آنکه با پرخوری و برهم خوردن هایمان آثار مفید روزه داری را از بین نبریم، مثلامی گوید برخلاف تصور عامّه، منابع روایی و نیز تجربه ثابت کرده است که سحری باید سبک باشد، بعد هم به عنوان نمونه ی تجربه شده روایت امام صادق را بیان می کند که بهترین سحری را سویق و خرما معرفی می کند. استاد بازهم با آرامش و نیز صرف وقت توضیح می دهد که بهتر است مصرف دو سه قاشق سویق عدس به همراه دوسه عدد خرما در سحر، همراه با نوشیدن آب بعداز خرما باشد که رطوبت بدن هم تا حدّی حفظ شود.
از فواید افطار کردن با آب فاتر، و مصرف تخم های لعاب دار مثل تخم شربتی و اسفرزه در فاصله ی بین افطار تا سحر، برای افرادی که عطش زیادی دارند می گوید…
خلاصه حرف های استاد که تمام شد با خودم فکر می کردم حالا که # بهار قرآن با #خزان کرونا همزمان شده اند، حتما هستند افرادی که فارغ از نگرانی های بیش ازحد و ابراز یاس و افسردگی، برای بهره گیری هرچه بیشتر از ساعات پربرکت ماه بهار قرآن در خانه نشینی خزان کرونا، برنامه ریزی می کنند و عمل می کنند و بهره ها می گیرند.

خلاصه اینکه حالا که دنیا ما را به حاج قاسم می شناسد و حالا که دست پدری حکیم و رهبری دانا، برسر ملت ماست، همان رهبری که به قولی آمار مبتلایان به عشقش چندین و چندین و چندین برابر آمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیاست، پس دور از انتظار نیست که کوچک و بزرگ و پیر و جوان ملّت ما خیلی خیلی با سلیقه تر از کشورهای مدّعی غربی، به یاری پروردگار ،کرونا را از پای دربیاورند.
دقیقا خیلی خیلی با سلیقه تر…

به قلم:
#راضیه_ابراهیمی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen