Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SEOFriendlyImages has a deprecated constructor in /home/behbanne/domains/eslamteb.com/public_html/wp-content/plugins/seo-image/seo-friendly-images.class.php on line 2 در حاشیه ی نشست بررسی اصولی احادیث طبی | | مجله طب اسلامی | استاد ابن علیان در حاشیه ی نشست بررسی اصولی احادیث طبی |
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

در حاشیه ی نشست بررسی اصولی احادیث طبی

شناسه : 6161 21 ژانویه 2019 - 2:10 1776 بازدید
در حاشیه ی نشست بررسی اصولی احادیث طبی
پ
پ

در حاشیه ی نشست بررسی اصولی احادیث طبی که توسط وزارت بهداشت برگزار شد

 

 

در خبرگزاری ها گزارش شده است که:

دکتر محقق داماد با اشاره به اینکه تعجب می‌کند که چرا حوزه علمیه تاکنون در این خصوص سهل گرفته و تازه اکنون در حال برخورد با آن است، گفت: بیشتر احادیث طبی را عطارها روایت کرده‌اند و اگر مسئله تضاد منافع را در نظر بگیریم، هیچ کدام سندیت ندارد.

چند نکته :
گویا هنوز آقای محقق داماد در حس و حال مسولیتشان در بازرسی کل کشور هستند و بجای نقد علمی، تقاضای برخورد می کند؟

باید سوال کرد، الان شما حقوق دان ها، بخاطر تضاد منافع از بخش احادیث حقوقی دفاع می کنید و به این استدلال احادیث حقوقی سندیت ندارد ؟

آیا صحیح است که راویان روایات طبی را که علمای طراز اول شیعه هستند را بدلیل نقل احادیث طبی، متهم به “عطار” بودن کرد؟ یعنی بخاطر فروش چند گیاه طبی” فقها دست به جعل حدیث نموده است؟

 

👌فهرست علمای بزرگ شیعه که نقل و تحلیل احادیث طبی نموده اند و ایشان متهم به عطار بودن کرده اند بدین شرح است:

💠علمای قرن اول هجری
سلیم بن قیس هلالی.
عبدالرحمن بن ابی‌لیلی.
محمد بن مسلم بن شهاب زهری.
واصل بن عطا.

💠علمای قرن دوم هجری
خلیل فراهیدی. ۱۷۰ هـ. ق.
مفضل بن عمر جعفی. قرن دوم هـ. ق.

💠علمای قرن سوم هجری
حسین بن سعید اهوازی. ۲۵۰ هـ. ق.
علی بن مهزیار اهوازی. ۲۵۴ هـ . ق.
احمد بن محمد بن عیسی اشعری. ۲۷۴ هـ .ق.
احمد بن ابی عبدالله برقی. ۲۸۰ هـ. ق.
ابراهیم بن هلال ثقفی. ۲۸۳ هـ .ق.
محمد بن حسن بن فروخ صفار. ۲۹۰ هـ .ق.
عبدالله بن جعفر حمیری

💠علمای قرن چهارم هجری
علی بن بابویه قمی. ۳۲۹ هـ .ق.
محمد بن یعقوب کلینی رازی. ۳۲۹ هـ .ق.
شیخ محمد کشی. ۳۳۰ هـ .ق.
ابن ابی عقیل عمانی. نیمه اول قرن ۴.
علی بن حسین مسعودی. ۳۴۶ هـ .ق.
ابوالقاسم علی بن محمد بن علی خزاز قمی رازی . نیمه دوم قرن ۴.
ابن قولویه قمی. ۳۶۷ هـ. ق.
عیاشی سمرقندی. ۳۶۸ هـ. ق.
ابن جنید اسکافی. ۳۸۱ هـ. ق.
ابن شعبه حرانی. زنده در ۳۸۱ هـ. ق.
صاحب بن عباد. ۳۸۵ هـ. ق.
ابو علی محمد بن اشعث کوفی (زنده در ۳۱۳ هـ. ق.)
محمد بن علی بن بابویه معروف به شیخ صدوق. م ۳۸۱ هـ. ق.

💠علمای قرن پنجم هجری
سید رضی. ۴۰۶ هـ. ق.
شیخ مفید. ۴۱۳ هـ. ق.
سید مرتضی علم الهدی. ۴۳۶ هـ. ق.
ابوالصلاح حلبی. ۴۴۷ هـ. ق.
سلار دیلمی. ۴۴۸ هـ. ق.
احمد بن حسین بن غضائری. ۴۵۰ هـ. ق.
احمد بن علی نجاشی. ۴۵۰ هـ. ق.
ابو جعفر طوسی. ۴۶۰ هـ. ق.
قاضی عبدالعزیز حلبی (ابن براج). ۴۸۱ هـ. ق.

💠علمای قرن ششم هجری
فتال نیشابوری. ۵۰۸ هـ. ق.
امین الاسلام طبرسی. ۵۴۸ هـ. ق.
ابوالفتح کراجکی. قرن پنجم هـ. ق.
سید فضل الله راوندی. ۵۷۰ هـ. ق.
قطب الدین راوندی. ۵۷۳ هـ. ق.
ابن زهره. ۵۸۵ هـ. ق.
ابن شهر آشوب مازندرانی. ۵۸۸ هـ. ق.
ابن ادریس حلی. ۵۹۸ هـ. ق.
تاج الدین محمد بن محمد بن حیدر شعیری. ۵۰۸ هـ .ق
علی بن حسن طبرسی. ۵۴۸ هـ .ق
ابوالفتوح رازی. ۵۵۲ هـ .ق
ابو منصور احمد بن علی بن ابی طالب طبرسی

💠علمای قرن هفتم هجری
ورام بن ابی فراس. ۶۰۵ هـ. ق.
یحیی بن بطریق. ۶۴۲ هـ. ق.
سید بن طاووس. ۶۶۴ هـ. ق.
خواجه نصیرالدین طوسی. ۶۷۳ هـ. ق.
ابوالقاسم جعفر بن حسن (محقق حلی). ۶۷۶ هـ. ق.
رضی الدین استرآبادی. ۶۸۸ هـ. ق.
علی بن عیسی اربلی. ۶۹۳ هـ. ق.
ابن میثم بحرانی. ۶۹۹ هـ. ق.
تقی الدین ابو محمد حسن بن علی بن داوود حلی. ۶۴۷ هـ .ق

💠علمای قرن هشتم هجری
علی بن یوسف بن مطهر حلی. ۷۰۳ هـ. ق.
ابن داوود حلی. ۷۰۷ هـ. ق.
حسن بن یوسف حلی (علامه حلی). ۷۲۶ هـ. ق.
فخرالمحققین حلی. ۷۷۱ هـ. ق.
محمد بن جمال الدین مکی عاملی (شهید اول). ۷۸۶ هـ. ق.
حسن بن محمد دیلمی. اواخر قرن ۸.
سید حیدر آملی (م ۷۹۴ ق)

💠علمای قرن نهم هجری
فاضل مقداد. ۸۲۶ هـ. ق.
احمد بن فهد حلی اسدی. ۸۴۱ هـ. ق.
علی بن یونس نباطی بیاضی. ۸۷۷ هـ. ق.
ابن ابی جمهور احسائی. زنده در۹۰۴ هـ .ق

💠علمای قرن دهم هجری
تقی الدین ابراهیم کفعمی. ۹۰۵ هـ. ق.
علی بن هلال جزائری. ۹۳۷ هـ. ق.
محقق کرکی. ۹۴۰ هـ. ق.
زین الدین علی بن احمد جبل عاملی (شهید ثانی). ۹۶۶ هـ. ق.
علی منشار عاملی. ۹۸۴ هـ. ق.
احمد بن محمد اردبیلی (مقدس اردبیلی). ۹۹۳ هـ. ق.
ملا فتح الله کاشانی. ۹۹۸ هـ. ق.
عبدالنبی بن سعدالدین جزائری (م۱۰۲۱هـ. ق.)

💠علمای قرن یازدهم هجری
حسن بن زین الدین. ۱۰۱۱ هـ. ق.
قاضی نور الله شوشتری. ۱۰۱۹ هـ. ق.
بهاءالدین محمد عاملی (شیخ عاملی). ۱۰۳۰ هـ. ق.
سید محمد باقر میرداماد. ۱۰۴۰ هـ. ق.
ملا صدرا. ۱۰۵۰ هـ. ق.
محمد بن علی اردبیلی غروی حائری (نیمه اول قرن ۱۱ هـ. ق.)
محمد تقی مجلسی. ۱۰۷۰ هـ. ق.
فاضل تونی. ۱۰۷۱ هـ. ق.
ملا صالح مازندرانی. ۱۰۸۶ هـ. ق.
فخر الدین طریحی. ۱۰۸۷ هـ. ق.
محقق سبزواری. ۱۰۹۰ هـ. ق.
فیض کاشانی. ۱۰۹۱ هـ. ق.
میرزا محمد شیروانی. ۱۰۹۸ هـ. ق.
آقا حسین خوانساری. ۱۰۹۹ هـ. ق.
مولا زکی الدین بن شرف الدین علی بن محمود بن شرف الدین علی قهپائی .زنده در ۱۰۱۱ هـ. ق.
سید میر مصطفی بن حسین حسینی تفرشی ( متوفای بعد از سال ۱۰۴۴ق)
سلیمان ماحوزی بحرانی(م۱۱۲۱ق).

💠علمای قرن دوازدهم هجری
شیخ حر عاملی. ۱۱۰۴ هـ. ق.
سید هاشم بحرانی. ۱۱۰۷ هـ. ق.
محمد باقر مجلسی. ۱۱۱۱ هـ. ق.
سید نعمت الله جزایری. ۱۱۱۲ هـ. ق.
عبدالعلی حویزی. ۱۱۱۲ هـ. ق.
علم الهدی محمد بن محسن فیض کاشانی .۱۱۲۳ هـ . ق.
آقا جمال الدین محمد خوانساری. ۱۱۲۵ هـ. ق.
میر محمد صالح خاتون آبادی. ۱۱۲۶ هـ. ق.
میرزا عبدالله اصفهانی افندی. ۱۱۳۰ هـ. ق.
فاضل اصفهانی. ۱۱۳۷ هـ. ق.
ملا محمد اسماعیل خواجویی. ۱۱۷۳ هـ. ق.
یوسف بحرانی درازی (صاحب حدائق). ۱۱۸۶ هـ. ق.
محمد بن اسماعیل بن عبدالجبار بن سعدالدین مازندرانی حائری، (م ۱۲۱۵ یا ۱۲۱۶ ه.ق)
میرزا محمد مشهدی قمی. تا سال ۱۱۲۵ هـ. ق

 

آیت الله تحصیل کرده در دانشگاه کاتولیک بلژیک، به کمک اعتبار از دست رفته ی نظام پزشکی غربی آمده است!!

دکتر محقق داماد در همایش بررسی اصولی احادیث طبی که با برنامه ریزی وزارت بهداشت تبلیغات گسترده شده و اجرایی شد، با اشاره به جایگاه علمی بالای پزشکان ایرانی در جهان، گفت: وضعیت پزشکی ما جای غرور دارد و فضلا باید پزشکان را تأیید و به آنها افتخار کنند. طبیب‌ها را با حرف‌های منتسب به دین نباید تضعیف کرد.

چند نکته :
حضرت آیت الله دکتر، وضعیت پزشکی غربی وخیم تر از آن است که با برگزاری چند همایش و سخنرانی و دعوت یکجانبه از چند دکتر آیت الله، مسئله را بشود، جمع کرد.

برگزاری این همایش توسط وزارت بهداشت آن هم بعد از استعفای وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه پزشکی، می تواند نشان از این باشد که کار توسط مدیریت سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی در حال پیگیری است.

جناب دکتر، ما را غرور کاذب نگرفته است که افتخار کنیم به نداشته های نظام سلامتی که در هیچ یک از حوزه های درمان، بهداشت و تغذیه موفق نبوده است و جز شیوع بیماری در حد ملی و دامن زدن به تجارت بی رحمانه، نتوانسته کاری انجام دهد.

استاد، پزشکان را با نظام پزشکی غربی یکی ندانید، که اگر تهدیدها نبود، به سازمان بهداشت جهانی نشان می دادیم که اکثر پزشکان نظام نوین در ایران ، گرایش به طب اسلامی دارند و اگر کسی شک دارد، این مطلب را در کانال های تخصصی پزشکان به نظر سنجی بگذارد.

آقای دکتر، کاش بجای لو دادن نیت برگزار کنندگان نشست سفارشی وزارت بهداشت، به بحث علمی متقن می پرداختید تا مجبور نشوید در آخر جلسه در جواب سوال معترضین به حدیث جعلی”تابیر النخل” متوسل شوید و بعد از چند دقیقه بگویید صحت و سقم این حدیث را نمی دانم!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “در حاشیه ی نشست بررسی اصولی احادیث طبی”
  1. با سلام. مشکل پای پرانتزی نسبتا شدید دارم، ایا امکان درمان قطعی و چرخش دوباره مفصل و برگشتن دوباره به حالت عادی وجود دارد؟ در ضمن این مشکل من از بعد بلوغ ایجاد شد

    پاسخ
  2. سلام
    ای کاش بزرگان و مدعیان طب نوین با طب سنتی مناظرع ای داشته باشند و اجازه حق انتخاب شیوه درمان را به مردم بدهند البته به یقین در رونق کسب و کار دکتران ، داروخانه ها و سونوگرافی و آزمایش و … نقصانی بوجود خواهد آمد.
    روغن نباتی و مایع ، نوشابه و … مواد مضر برای سلامتی انسان هستند اما وزارت بهداشت با نصب سیب سلامت مجوز تایید و مصرف صادر مینماید. مردم دچار عارضه قلبی میشوند و آنوقت روز به روز بر تعداد مراکز به ظاهر درمانی افزوده میشود
    در جامعه یی که طبیبان حاذق و متعهد سر کار باشند باید روز به روز از تعداد مراکز درمانی کاسته شود نه افزوده شود .
    تجارت با جان شهروندان یا درمان بیماری ؟!

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen