حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

بخشی از نامه دوم حجت الاسلام کشوری به رییس جمهور

شناسه : 6240 01 فوریه 2019 - 13:48 820 بازدید
بخشی از نامه دوم حجت الاسلام کشوری به رییس جمهور
پ
پ

قسمتی از نامه حجت الاسلام کشوری به رییس جمهور

 

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]جناب آقای دکتر روحانی آیا در جنابعالی میلی برای پذیرش راهکارها و الگوهای جدید وجود دارد و یا اینکه به اجرای طرح های ضد سلامت WHO ادامه می دهید؟! انتخاب فعلاً با جنابعالی است؛ ولی بدانید که با افزایش هزینه های بخش سلامت و ساخت بیمارستانهای جدید نمی توانید سلامت مردم ایران را ارتقاء دهید. تأکید می کنم که باطن کثیف ایده هائی مانند پوشش همگانی سلامت، تجارت پر سود دارو و تجهیزات پزشکی در ایران است…. [/box]

مردم ایران به دلیل اجرای سیاست های توسعه غربی در دولت جنابعالی فقیر تر و با خطرات امنیتی، فکری و تربیتی بیشتری از ناحیه هجوم اسناد، مفاهیم و توصیه های بین المللی (مانند توصیه های FATF و سند توسعه پایدار ۲۰۳۰) روبرو هستند.

…اینک و با ارتقای درک عمومی درباره ناکارآمدی سیاست ها و مفاهیم توسعه غربی؛ پنج دسته پیشنهاد کاربردی ِ استنباط شده از روایات و آیات -در حوزه های

۱- آموزش و پرورش آینده

۲- مدیریت شهری و ساخت مسکن،

۳-طب اسلامی و سلامت،

۴- ساماندهی مشاغل به محوریت الگوی تولید خانوادگی و

۵- محرومیت زدایی روشمند

را برای شما بازخوانی می کنم….

…دسته سوم پیشنهادهای فقهی و کارآمد نقشه الگوی پیشرفت اسلامی برای بهبود معیشت عمومی، مربوط به حوزه طب و سلامت است.

به عنوان مقدمه عرض می کنم که:

مطابق با مفاهیم و توصیه های بخش سومِ سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ (بخش سلامت) ۱۳ سیاست در حوزه سلامت کشور پی گیری می شود؛ که مهمترین آنها ایده معیوب پوشش همگانی سلامت (UHC) است.

این ایده معیوب مواردی شامل تأمین مالی سلامت، راه اندازی سیستم های اطلاعات سلامت، گسترش نیروی کار فعال در بخش سلامت، دسترسی به محصولات پزشکی ضروری و… را شامل می شود. دولت تدبیر و امید در طرح تحول سلامت برای تحقق پوشش همگانی سلامت و تأمین سایر هزینه های وزارت بهداشت و درمان -در فاصله سالهای ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۷-  ۲۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه تعریف نمود؛ که ۱۹۸ هزار میلیارد آن تحقق یافته است. ( مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه؛ سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با خبرگزاری فارس/ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷) علی رغم اجرای این طرح پر هزینه و پر حاشیه وضعیت سلامت در ایران بهبود نیافته است و گسترش بیماری های دیابت، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی و… نمونه ای ملموس از ناکارآمدی برنامه های وزارت بهداشت و درمان در کاهش بیماری ها است.

(به طور کلی در ایران ، در سال ۱۹۹۰ حدود ۴۸ درصد از کل موارد مرگ، ناشی از بیماری‌های مزمن غیرواگیر بوده‌اند که این نسبت در سال ۲۰۱۶ به حدود ۸۰ درصد رسیده است./ دکتر  رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت (۲۵ آذر ۱۳۹۶) در تشریح نتایج مطالعه جهانی سالانه از روند سلامت در جهان Global burden of diseases study 2016 ) در “ نقشه الگوی پیشرفت اسلامی ” برای بهبود اوضاع سلامت مردم -در کوتاه مدت- پیشنهاد شده است که دو طرح طَیِّبات و لُقمان در برخی مناطق کشور پیاده و نمونه سازی شوند.

در طرح طَیِّبات؛ چرخه تولید نان، نمک، روغن، شیر، گوشت و شرینی جات بر اساس استانداردهای غذای طَیِّب باز تعریف می شود و نتیجه قطعی این اقدام، کاهش بخش قابل توجهی از بیمارهای فعلی خواهد بود.

همچنین در طرح لُقمان؛ پیشنهاد داریم که وزارت بهداشت و درمان نسخه های مکاتب طبی مختلف برای درمان بیماری های شایعی مانند یبوست و سرطان روده، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، پوکی استخوان و ناباروری را در چند نمونه آماری مشخص با یکدیگر مقایسه کند. اجرای دو طرح طَیِّبات و لُقمان قوت کاربردی مکاتب طبی مختلف در تأمین سلامت را روشن خواهد نمود. البته در میان مدت باید اولویت راهبردی “وزارت بهداشت و درمان” از ” پوشش همگانی سلامت ” و اهتمام بر درمان، به گسترش و اجرای پروتکل های پیش گیری ساختاری تغییر دهیم. توضیح بیشتر آنکه پیش گیری ساختاری، در تصویر ساختار پیش گیری، زمینه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مطرح در بخش سوم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ (سند سلامت) را از حیث معنائی و برنامه ای ارتقاء داده و ساختار پیش گیری را بر اساس “ساختار عوامل مؤثر بر حیات ” به صورت استظهاری و فقهی تعریف کرده است. (رجوع شود به نظریه پیش گیری ساختاری)

جناب آقای دکتر روحانی

آیا در جنابعالی میلی برای پذیرش راهکارها و الگوهای جدید وجود دارد و یا اینکه به اجرای طرح های ضد سلامت WHO ادامه می دهید؟!  انتخاب فعلاً با جنابعالی است؛ ولی بدانید که با افزایش هزینه های بخش سلامت و ساخت بیمارستانهای جدید نمی توانید سلامت مردم ایران را ارتقاء دهید.  تأکید می کنم که باطن کثیف ایده هائی مانند پوشش همگانی سلامت، تجارت پر سود دارو و تجهیزات پزشکی در ایران است….

 

متن کامل نامه در لینک زیر:

http://nro-di.blog.ir/1397/11/10

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen