حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

دین،راه و روش زندگی

شناسه : 5922 23 نوامبر 2018 - 13:14 329 بازدید
دین،راه و روش زندگی
پ
پ

دین،راه و روش زندگی


#علم_نافع


در ادیان ابراهیمی اعمال انسان به ۵ دسته تقسیم می‌شود: حلال،مستحب،مباح،مکروه و حرام.


به دو دسته اول امر شده ایم ،از دو دسته آخر نهی شده ایم و مباح که دسته میانی است انجام دادن آن دستوری ندارد و به اختیار انسان می باشد.
کسی که هیچ حلال و حرام و مستحب و مکروهی را بر نتابد و همه اینها را مباح بداند ،به چنین شخصی اباحی گر یا #لیبرال گفته می شود.واژه لیبرال به آزادی ترجمه شده است ولی به طور دقیق تر اگر بخوهیم بیان کنیم لیبرالیسم آزادی از قید و بند دین می باشد.


لیبرالیسم یک مدل و روش اداره جامعه است که پس از رفت و آمد و شکست انواع مدل های دیگر ،اکنون تنها مدل موجود در جهان می باشد. میوه و ثمره‌ی لیبرالیسم سبک زندگی آمریکایی (American Life Style) است.
امروزه برای بسط و گسترش لیبرالیسم مفاهیم پیچیده فلسفی لیبرالی ترویج نمی شود بلکه #سبک_زندگی آمریکایی تبلیغ و ترویج می شود و در پی بسط این سبک زندگی ،مدل لیبرالیسم در جامعه حاکم می شود.
انواع پوشاک و مدل های کفش و لباس و مو … مدل معماری ،شهرسازی،نحوه خوابیدن و خوردن و آشامیدن و نوع خوراکی و آشامیدنی ها ،روابط آزاد جنسی نسل حرام زاده،روابط اجتماعی و تفرّد،رباخواری در نهادی به نام بانک و قماربازی در بورس و … همه و همه گوشه ای از سبک زندگی آمریکایی می باشد.


اما در جهانی که پس از پشت سر گذاشتن و شکست انواع مدل های اداره جامعه ،میرفت که جهان در ظلمات تنها تفکر و مدل بازمانده یعنی لیبرالیسم فرو رود ،و در زمانی که لیبرالیسم شکست خورده و ناکارآمدی خود را نشان داده بود و هیچ الگوی جایگزینی نبود، در گوشه ای از جهان مردمی به پا خاستند و مدعی ظهور مدل جدید اداره جامعه و جهان شدند و تلاش می کنند با استخراج و ترویج گنجینه های دست نخورده خود از کلام معصومین (ع) مدل و سبک زندگی جدیدی به جهان ارائه کنند.


ارائه مدل #اسلام_ناب_شیعی در مقابل لیبرالیسم و #حیات_طیبه یا #سبک_زندگی_اسلامی در مقابل سبک زندگی آمریکایی می تواند نوید بخش ظهور مدل جدید در جهان و الگویی مناسب برای سعادت بشر باشد.
أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَیَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ وَمَثلُ کَلِمَهٍ خَبِیثَهٍ کَشَجَرَهٍ خَبِیثَهٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ (ابراهیم۲۴تا ۲۶)

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen