حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

پاسخ استادطالقانی در مورد اظهارات غیرعلمی دکتر برهانی در خصوص تضعیف حجامت
پ
پ

پاسخ استادطالقانی( ازاساتید طب سنتی) در مورد اظهارات غیرعلمی دکتر برهانی در خصوص تضعیف حجامت

 

بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایها الذین امنوا اتقوا الله وقولوا قولا سدیدا
ای کسانیکه ایمان آورده اید از خدا بترسید و سخن سنجیده بگویید

با خبرشدیم زحمات وزارت بهداشت در انجمن طب سنتی و دانشکده طب سنتی خلاصه ثمر داده و باز هم یکی از فارغ التحصیلان دانشکده طب سنتی و به اصطلاح متخصص طب سنتی ادعای آن نموده است که حجامت نه خاصیت پیشگیری دارد و نه خاصیت درمانی و به صراحت عنوان داشته است که مراکز حجامت در کشور صرفا کاسب هستتد وکاسبی میکنند!!!

البته روشنفکران و اساتید باسابقه طب اصیل طب ایرانی اسلامی کشور هیچ تعجبی از این نحوه اظهار نظر غیرعلمی و دینی ایشان ندارند، چه آنکه اظهار نظر ایشان مدعای اساتید حقیقی طب سنتی را مبنی براینکه این دانشکده های طب سنتی که زیر نظر طب غربی و دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده اند طب سنتی را با دیدگاه خود به مردم به نمایش میگذارد و نشان دادند ماحصل و نتیجه طب سنتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جز تولد فرزند ناخلفی نیست که حتی حجامت را که از ارکان روشهای درمانی و اعمال یداوی در طب ایرانی واسلامی است در پیشگیری و درمان مردود میدانند!!!!

مردم عزیز بدانند رویکرد و دیدگاهی که برخی از فارغ التحصیلان این دانشکده طب سنتی به آن معتقدند در برخی مسائل بسیار مغایر با طب سنتی اسلامی حقیقی و اصیل و نظر اساتید وحکمای واقعی کشور است.

هوشیار باشید که برخی از این افراد با نفوذ به بدنه طب سنتی کشور تحت عنوان متخصص طب سنتی وعضو انجمن طب سنتی وزارت بهداشت سهوا یا عمدا نقشی جز تضعیف طب سنتی اصیل و سرگردانی مردم در خصوص طب سنتی را ندارند.

کافی است  گفته های آقای برهانی را در کنار گفته های چند هفته قبل رئیس انتقال خون قرار دهیم که حجامت را شارلاتان بازی معرفی نموده است و اگر پملپ موسسه تحقیقات حجامت ایران در سال گذشته و برخورد با پزشکان عضو موسسه حجامت را نیز به آن بیفزائید
یقینا متوجهه خواهید شد یک جریان هماهنگ و منسجم در جهت ریشه کنی حجامت بعنوان سرمنشاء گسترش طب سنتی در کشور از سال قبل توسط علوم پزشکی و انجمن طب سنتی آن وزارت در کشور کلید خورده و در حال انجام است.

جناب آقای برهانی شما در اظهارات دشمن شاد کن خود عرض کردیدکه:
متخصصان طب سنتی نیز بر این عقیده هستند که حجامت برای احوال جامعه مضر است.

لطفا بفرمایید جز شما کدام متخصص طب سنتی این عقیده را دارد که حجامت بر احوال اجتماع مضراست؟؟
آیا این نظر شخصی شماست یا چنین مطالبی را در دانشکده طب سنتی آموختید و این نظر، نظر همه فارغ التحصیلان دانشکده طب سنتی است؟؟
نظر حکیم بوعلی سینا، حکیم رازی، عقیلی خراسانی، جرجانی و… اساتید وحکمای اصیل فعلی طب سنتی اسلامی که دقیقا مخالف شماست!!!

شما در اظهارات غیر علمی وعجیب خود عنوان داشته اید که:
حجامت درمان و پیشگیری از هیچ بیماری نیست وبالاخص نفی خاصیت حجامت در ماه حزیران نموده اید!!!

اقای برهانی گفته های شما با منابع اصیل وحکمای بزرگ طبی جهان ، با احادیث و روایات متقن و تاکیدات معصومین  در خصوص منافع حجامت و مقالات علمی و اظهارات طب نوین و وحتی دانشمندان طب غربی نیز مخالف ودر تضاد است و همه آنها حجامت را پیشگیری و درمان طیف وسیعی از بیماریها میدانند.
چگونه شما به تنهایی درک خود از حجامت و مکانیسم آن را از چند صد حدیث وروایات و موکدات ائمه هدی و منابع طب سنتی و تحقیقات طب نوین برتر یافتید؟؟؟!!!
بهتر نیست مبانی علمی نطریات خود را بازگو نمائید تا محققین طب سنتی با مبانی علمی شما در خصوص مضر بودن حجامت وعدم فایده در پیشگیری و درمان بیشتر آشنا شوند؟؟

جایگاه شما در طب سنتی کشور کجاست که مراکز فعال وزحمتکشان عرصه حجامت کشور را که عموما هم یا پزشک هستند یا دوره های حجامت را گذرانیده و زیر نظر پزشک فعال هستند را تشبیهه به کاسب میکنید؟؟
ضمنا بدانید که پیامبر اکرم فرمود:
الکاسب حبیب الله
کاسب حبیب خداست
(برهانی همچنین اضافه کرد: مراکز حجامتی هم که فعال هستند در واقع کاسبی می‌کنند.)

(برهانی افزود: مغازه‌های حجامت مثل فست فودها هستند که درست مثل آن به جامعه ضرر می‌زنند.)
جناب آقای برهانی جمله شما که حجامت را مانند فست فود مضر اجتماع میدانید برای همه این سوال را در اذهان تداعی میکند که آیا جایگاه متخصص طب سنتی برای فردی که چنین درکی از حجامت دارند و حجامت را با فست فود برابر میداند شایسته میباشد یا خیر؟؟!!

جناب برهانی؛ گفته های شما سراسر تناقض است.
شما در یک بخش عنوان میکنید حجامت برای پیشگیری و درمان مفید نیست و مراکز حجامت کاسبی میکنند اما در قسمت دیگر عنوان میکنید حجامت باید زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی انجام پذیرد.

حال حقیر دو سوال عنوان میکنم:

الف: اگر حجامت نه برای پیشگیری سودمند است و نه برای

درمان  پس دقیقا بفرمایید به منظور مردم را دعوت به حجامت نزد پزشک متخصص طب سنتی میکنید؟؟!!
پس ظاهرا سودای کاسبی برازنده فرد دیگری است نه برازنده زحمتکشان و پزشکان و عزیزان حجامت کننده کشور.

ب: سوال دوم آنکه مگر از دانشکده طب سنتی از سالها قبل تاکنون چند نفر متخصص طب سنتی فارغ التحصیل شده اند که جوابگوی ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ نفر جهت حجامت باشند؟!!!
آیا تاکنون ۵۰ نفر فارغ التحصیل در کل کشور داشته است؟؟

شاید برخی از عزیزان مصاحبه و نظرات شما را صرفا یک خطا و اشتباه موقت بدانند اما اگر سوابق شما را دقیق بررسی کنیم متوجهه میشویم افکار شما بصورت حقیقی و ریشه ای با حجامت وروشهای دیگر طب سنتی مانند زالو درمانی مخالفت جدی دارد.
بعنوان مثال
جناب برهانی شما در مصاحبه ای دیگر در خبرگزاری فارس مورخه ۹۵/۰۶/۰۸  اعلام در پرسش خبرنگار که سوال داشتند چرا بصورت رسمی جلوی حجامت این افراد جلوگیری نمیشود اظهار داشتید:
برخورد سلبی با این موضوع مناسب نیست زیرا این درمان‌ها در کشور ما ریشه ۲۰ تا ۳۰ ساله دارد و تنها می‌توان با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده این گونه افراد را با حجامت و زالو درمانی منصرف کرد.

سوال دیگر من از شما این است چگونه یک متخصص طب سنتی نمیداند حجامت در کشور عزیزمان ایران، ریشه ای بسیار کهن و قدمتی تاریخی دارد و یک رخداد و روش درمانی جدید که ۲۰ یا ۳۰ ساله باشد نیست؟؟
چگونه شما چنین اشتباه و درک فاحشی از تاریخچه حجامت در ایران دارید؟؟!
هر فردی میتواند با یک جستجوی ساده در اینترنت قدمت تاریخی حجامت را دریابد.
شاید یک سوال جدی ذهن علاقمندان طب سنتی اسلامی را مشغول خود کند که:
چگونه میشود فردی با اینهمه مخالفت با اصول پیشگیری و درمانی طب سنتی اسلامی و اطلاعات کم عضو انجمن طب سنتی و متخصص طب سنتی باشد؟؟!!
ظاهرا برخی تمهیداتی چیده اند تا از طب سنتی فقط اسم آن باقی بماند بدون اصالت حقیقی.

حقیر به سهم خود لازم دانستم در خصوص این انحرافات خطرناک در عرصه طب ایرانی اسلامی که با زحمات زیاد اساتید وسینه سوختگان به اینجا رسیده معترض باشم، چه آنکه مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید:
«الرَّاضِی بِفِعْلِ قَوْمٍ کَالدَّاخِلِ فِیهِ مَعَهُمْ؛
کسى که به عمل مردمى راضى باشد، شریک آنها محسوب میشود و برای چنین شخصی دو گناه نوشته می شود: إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَى بِهِ؛ یکى گناه آن عمل و دیگرى رضایت به آن»

والسلام علی من التبع الهدی
طالقانی
نهم فروردین یکهزار و سیصد ونود وشش

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen