حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

موسیقی مفید یا مضر؟  اثرات موسیقی روی بدن از دیدگاه طبی
پ
پ

موسیقی مفید یا مضر؟  اثرات موسیقی روی بدن از دیدگاه طبی

درباره اثر موسیقی بر مطالعه و خواب

س.ر.صالحی:

در مورد موسیقی و مطالعه:
در هنگام مطالعه، هرچه مغز رطوبت داشته باشد، حفظ و تمرکز کمتر می شود، پس برای افزایش حافظه در مطالعه باید رطوبت را کاهش داد و مغز را به سمت خشکی برد.
بدین منظور کندر جویده می شود، تا رطوبت مغز کم شود، البته خاصیت ذاتی کندر نیز مطرح است.
سرد و خشک (سودا) و یا گرم و خشک (صفرا) ؟!  کدام درست است؟

 باید بدانیم موسیقی دو نوع است، سرد و گرم.
موسیقی مبتذل و حرام، سرد است، و مغز انسان را رو به سردی و خشکی و به سمت سودا می برد و موسیقی طبیعت، آبشار، صوت پرندگان، مداحی مذهبی و صوت قرآن، گرم و تر است و مغز را رو به گرمی برده و در نهایت به سمت مزاج دم و بعدا به سمت صفرا نیز خواهد برد.
وقتی شخصی مغز سرد و مرطوبی دارد، و بخواهد حافظه خود را در مطالعه افزایش دهد، باید مغز خود را خشک کند و دو راه دارد،
۱- به سمت سرد و خشک.
۲- به سمت گرم و خشک.
سودا>بلغم>دم >صفرا

افرادی که سرد و بلغم هستند، متاسفانه کوتاه ترین راه را انتخاب می کنند و برای کوتاه مدت نتیجه مطلوبی خواهند گرفت. و قدرت حافظه و مطالعه خود را با شنیدن موسیقی سودایی که همان موسیقی مبتذل و سرد است ، افزایش می دهند. ولی در کل اینگونه افراد ، سودایی مزاج شده و در تعادل روحی مناسبی در حال و آینده نخواهند بود.

راه دوم انتخاب موسیقی گرم است تا به سمت صفرا بروند. افرادی که گرم مزاج هستند ، خیلی سریع از این موسیقی و صوت تلاوت قرآن و اصوات مشابه نتیجه مطلوب و عالی می گیرند. ولی اگر شخصی سرد مزاج و مثلا سودایی باشد، با شنیدن اصوات گرم و صوت قرآن باید تحولی ۳ مرحله ای را طی کند. یعنی ابتدا از سودا به سمت بلغم و سپس به مزاج دم یا گرم و تر و بعدا به مزاج گرم و خشک در مغز برسد. طی این مراحل صحیح، برای او ظاهرا غیر قابل فهم و قبول می باشد و ابراز می دارد، با صوت مثلا قرآن به هم می ریزم و خوابم می گیرد و درست می گوید و انتخاب نوع اول را انتخاب می کند. این انتخاب ظاهرا کوتاهترین راه ولی بدترین راه برای زندگی آینده او خواهد بود.

رانندگی و خواب آلودگی

در مورد رانندگی و خواب آلودگی، نیز این گونه است. برای کاهش خواب در حین رانندگی و یا مطالعه باید رطوبت مغز کاهش یابد، یا بوسیله سودا و یا بوسیله افزایش صفرا.
متاسفانه رانندگان به علت بیداری های شبانه سودایی هستند و بالاجبار انتخاب غلط راه اول، یعنی موسیقی سودایی را انتخاب می کنند و خود را به روش اول معتاد می کنند. چون برای روش دوم باید چند صباحی مداومت و استمرار داشته باشند، تا به عادت و نتیجه مطلوب برسند. و اگر در شب اول در حین رانندگی بخواهند قرآن گوش کنند، به آرامش و خواب خواهند رسید، ولی مداوت در آن به گرمی و صفرا و کم خوابی سالم خواهند رسید.
نباید فراموش کرد که متاسفانه برخی از مداحی های کنونی همان موسیقی سودایی هستند و مورد تایید نیست.

اثر موسیقی بر افسردگی | نتایج تحقیقات

براساس گزارش «موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده»، از هر ۱۲نوجوان، یک نوجوان به افسردگی جدی مبتلاست.نتایج یک پژوهش جدید در ایالات متحده حاکی از آن است که زیاد موسیقی گوش کردن احتمال ابتلا به افسردگی را ۸ برابر می‌کند و ممکن است این موضوع عامل افسردگی در بزرگسالان باشد.

به گزارش “شهر”، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبرگ دریافته‌اند که احتمال ابتلای افراد بزرگسال به بیماری افسردگی، بین آنهایی  که وقت بیشتری را صرف موسیقی گوش کردن می‌کنند، بیشتر است، در حالی که احتمال افسردگی جوانانی که بیشتر کتاب می‌خوانند به مراتب کمتر است.

براساس گزارش «موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده»، از هر ۱۲نوجوان، یک نوجوان به افسردگی جدی مبتلاست.

یافته‌های این پژوهش، بخشی از تحقیقات گسترده و روز افزونی است که به ارتباط بین سلامت روانی افراد با میزان بهره‌گیری از رسانه‌ها می‌پردازند.

دکتر برایان پریمک، پژوهشگر ارشد این تحقیق گفته است: «مشخص نیست که افراد افسرده برای رهایی از این بیماری بیشتر موسیقی گوش می‌دهند و یا گوش کردن موسیقی برای ساعات طولانی به افسردگی منتهی می‌شود و یا هر دو عامل موثری در این زمینه هستند. به هر حال، ممکن است این یافته‌ها به والدین و پزشکان کمک کند تا ارتباط بین رسانه‌ها و افسردگی را دریابند.»

محققان دریافته‌اند که احتمال بروز افسردگی در جوانانی که بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کنند ۳/۸بار بیشتر از افرادی است که زمان اندکی را صرف موسیقی می‌کنند و این احتمال در افرادی که بیشتر اوقات کتاب می‌خوانند، یک دهم است.

۱۰۶ فرد بزرگسال که ۴۶ نفر از آنها افسردگی جدی داشتند، در این تحقیق شرکت کردند.
تفاوت این تحقیق با بیشتر پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شده‌اند، این بود که پژوهشگران از شیوه‌ای به نام «زندگی واقعی» استفاده کردند.
آنها در این روش بیش از ۶۰ بار در یک دوره متمادی در ۵ آخر هفته با شرکت کنندگان تماس می‌گرفتند تا دریابند در حال استفاده از چه نوع رسانه‌ای هستند.
نتایج این تحقیق در شماره ماه آوریل نشریه «Archives of Pediatric and Adolescent Medicine» منتشر شده است.
(tabnak-ir)  منبع

 %d9%85%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%82%db%8c-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d8%aa

آثار موسیقی بر روی سلامت :

✳️علی اکبر رائفی پور:
موارد موسیقی بسیار زیاده، من فقط از آثار پزشکی موسیقی حرف میزنم،  از ایرانی جماعت هم حرف نمیارم، از مسلمون جماعت هم حرف نمیزنم ، فقط از این خارجی مارجیا که بر مبنای مدرنیته عاشقشونیم! اگر من بگم علامه جعفری در مورد اثر موسیقی ، نزدیک سی ، چهل! نوع مریضی ذکر کرده، شما گوش نمی کنین ، فقط کافیه بگم آقای چی چی  ازکدوم کشور دراروپا یا آمریکا، همچین گوشات تیز میشه که نگو، اصلا نسبت به مدرنیته شرطی شدی ، برو یه جایی یه مسافر از یک کشور اسلامی اومده یکی از کشور اروپایی اومده ببین دوست داری با کدوم یکی حرف بزنی؟یا فکر کن رئیس جمهور ما بره در یه کشور اروپایی یا یه کشور اسلامی حرف بزنه،در اون اروپاییه بیشتر خوش خوشکانمون میشه.

اعصاب ما دو دسته است سمپاتیک و پارا سمپاتیک  ارادی و غیر ارادی  هرکدوم مسئول بخشی از بدن هستن.  

سمپاتیک تنگ کردن رگها ، اتساع عضلات ، افزایش فشار خون و گشاد کردن مردمک…

کار دیگری دقیقا برعکس اینه،

حالا میایم تاثیر موسیقی و روی اعصاب بررسی میکنیم، یک دانشمند غربی یک کار جالب انجام داد،  دستگاه فشار رو به خودش وصل کرد هدفون رادیو رو هم روی گوشش گذاشت… یه رادیو مثل رادیو پیام که پشت سر هم میخونه انتخاب کرد، اولین آهنگ شاد بود ، در کمتر از چند ثانیه دید فشار خونش رفت بالا ، بعد آهنگی مثل آهنگ شجریان پخش شد ، فشارش اومد پایین …
یک مسئله دیگر رو هم کشف کرد ، دید از هر آهنگی خوشش میاد فشارش میره بالا از هر آهنگی بدش میاد فشارش میاد پایین، تا جایی که ایشون در کتاب خودش نوشته : ” من از سلامت خودم ترسیدم و دستگاه رو از خودم جدا کردم ” چه اتفاقی افتاده ؟ زمانی که شما آهنگای ریتمیک میشنوید سریع آدرنالین ترشح میشه کورتیزول ترشح میشه رگها تنگ و فشار خون زیاد و مردمکها گشاد میشه این بدن آماده میشه برای فعالیت، وقتی سگ دنبالت کرده چه حسی بهت دست میده ؟ دقیقا همون اتفاق برای شما میوفته، مثل این که یک ماجرای عجیب، معجزه ائمه (ع) یا پیامبر (ص) تعریف کردن،  مو به تن آدم سیخ میشه اون لحظه ایه که آدرنالینو با تمام وجود توی بدنتون داره ترشح میکنه حالا به لحاظ فیزیولوژیکی و بدنی شما آماده فعالیت هستین ، ولی نشسته تو ماشین فعالیتی نداره، میدونی چه بلایی داره سرش میاد؟ پدر بدنش داره در میاد ، دچار بیماری ضعف اعصاب میشه ،شنواییش کم میشه، قلبش آسیب میبینه، بیماریه پارانوا بوجود میاره، بیماری مانی که نوعی جنون هست ، میگیره والله به خدا اینارو دکترا دارن میگن ، بلافاصله رادیو پیام تصمیم میگیره یک آهنگ غمناک بگذاره ، حالا بدن چه دستوری میده ؟ دوباره بدن  دستور میده نوآدرنالین ترشح بشه ، رگها رو گشاد کن مردمکو تنگ کن اینجاست که آنزیمهای کبدی شما بهم میریزه و دچار بیماریه فشار خون میشید ، اثرش بسیار بسیار زیاده ، حد اقلش اینه که اعصاب سمپاتیک و پارا سمپاتیک بهم میریزه ،
اولین عارضش بیماریه ضعف اعصابه، دارم کل موسیقی رو میگم نه این ور آبی یا اونور آبی ، عنایت داشته باشین ” بتهوون ” و “ریچارد واگنر” دو موسیقی دان معروف و مشهور بخاطر بیماریه ضعف اعصاب از خدا  طلب مرگ کردن!

اثر موسیقی بر شنوایی :

گوش سه قسمت داره  بیرونی ،میانی ،درونی
صدا در حفره گوش بیرونی، میچرخه ، بعد از سه استخوان سندانی رکابی چکشی می گذره،  تا آخر به سلولهای عصبی میرسه ، زمانی که شما موسیقی های مختلف با زیر و بم های بسیار بالا گوش میکنین همون بلا ، سر گوش میاد ، در هر بار گوش کردن این نوع موسیقی ها تعداد بسیاری از میلیونها سلول شنوایی شما از بین میره، آروم  آروم انسان شنوایی اش رو از دست میده، آروم آروم کر یا کم شنوا میشه ، خصوصا اینها کسایین که موسیقی رو با صدای بلند گوش کردن ، که شما میدونید ”

روبرت  شمان ” و ” بتهوون ” هر دو کر میشن و بعد میمیرن ، چرا این تیکه آخر عمر #بتهوون رو به من و تو نمیگن؟ چرا ” نیچه ” که هم فیلسوف وهم موسیقی دان بود در آخر عمر جنون گرفت و دیوانه شد و میگفت من #جن میبینم؟

اثر موسیقی بر قلب :

قلب شما در بیست و چهار ساعت نزدیک به صد هزار مرتبه میزنه ،به صورت متوسط در هردقیقه ۷۰-۷۵ بار،  تند نمودن و کند نمودن ضربان قلب ، طبق دستور اعصاب سمپاتیک و پارا سمپاتیک انجام میشه، یکی دستور تند کردن و دیگری دستور کند کردن ضربان رو میده، حالا فکر کن واسه این قلب بد بخت ، هی شل کن سفت کن راه بندازه ، یا در جایی که نشسته و آمادگی نداره ، فشار خون بیخود بره بالا یا بر عکسش ، وقتی که انسان می خواد بره ورزش ” نبسته ام به کس دل …” گوش بکنه،  این آهنگ باعث پایین اومدن فشار خون میشه در حالیکه سلولهای بدن به اکسیژن  و غذا نیاز دارند، این باعث از بین رفتن سلولهای مغزی میشه… اینها آرام آرام بر سلامتی شما اثر میگذارن، یکی از دلایل اصلی کاهش عمر، همین موسیقیه،  امروزه پزشکی پیشرفت کرده، جلو بیماریهایی مثل وبا گرفته شد پس  چرا سکته اینقدر زیاد شده ؟ کتبی که متعلق به ۴۰۰،۵۰۰ ساله پیشه ، مواردی رو ذکر میکنه که شخصی ۲۰۰ یا ۳۰۰ سالش بوده ، ولی چرا ما دیگه عمرهای ۱۲۰ ساله نمی بینیم؟

اثر موسیقی برخرد و تفکر:

اولین مسئله حاکمیت شدید احساسات و قلیان احساساته،  یعنی وقتی موسیقی میشنوی شعور و فهم میره کجا ؟ تو انباری ، طرف نشسته یه آهنگ عاشقانه گوش میکنه و میره تو خیال “آخه دل من دل دیوونه من… ” به خودش میگه : ” عجب اشتباهی کردیم این دختره رو ولش کردیما، ولش کن حالا عیبی نداره با دو نف رم رفیق بوده، قول داده بعد ازدواج نباشه”  به خدا سوگند اینها رو دیدم!  تفکر میره کنار،هیجان بر تو غالب میشه و تصمیم هایی میگیری که بعدا بخاطرش پشیمون میشی، و فقط موسیقی اینکار و نمیکنه شعر هم همین تاثیرو میذاره شعر هم ریتمیکه درسته؟ چرا ما از شعر کلاسیک خوشمون میاد؟ برای اینکه ریتم و موسیقی داره حتی وقتی شعر نو میخونی ، دنبال این میگردی که یک جوری آهنگشو درست کنی. در همچین شرایطی وقتی اعصاب و سلولهای مغزی آسیب ببینن ، وقتی آنزیم ها بهم بریزن، آرام آرام نیروی خرد تضعیف شده و انسان دچار بیماری مانی میشه ، بیماری مانی ۳ مرحله داره که مرحله آخرش ، جنون افراطی هست ، ” #بتهوون ” #شوبرت ” #شومان ” نیچه ، این ۴ نفر، در اثر جنون و دیوانگی ، میمیرند ، بتهوون هم کر شد و هم جنون گرفت،  خیلی عجیبه ! دقیقا آثار موسیقی بر بدنش ظاهر شده،  ” شوبرت ”  مندلس ” و ” باخ ”  بر اثر اغتشاشات روانی تا سر حد جنون پیش میرن، کسانی که با موسیقی آشنا هستند می دونند که،  اینها از بزرگترین اسطوره های موسیقی دنیا هستند.

اثر موسیقی بر تولید هیجان و التهابات :

هیجان اولین اثر موسیقیه وقتی یک آهنگ شاد گوش میکنی هیجان بر شما غالب میشه ، اگر آهنگ غمناک هم گوش بدی یک هیجان از نوع دیگری بر شما غالب میشه ببینید دکتر مونتاکو مولف کتاب اختلالات عصبی معده هست ، میگه: ” آنچه میخورید باعث زخم معده نمیشود بلکه آنچه شما را میخورد، یعنی هیجان و التهاب، باعث زخم معده می شود ” بارها شنیدید که میگن زخم معده بر اثر اعصاب ایجاد میشه ، درسته؟ موسیقی هم باعث ایجاد هیجان و التهابه ، بنابراین موسیقی باعث ایجاد زخم معده هم میشه . در باغ وحش شهر گلاسکو یه گروه ارکست  اسکاتلندی  برنامه ای برای حیوان ها اجرا میکنه ، در آخر این برنامه بر خلاف روال عادی باغ وحش (یعنی در حالت عادی ، هیچوقت این اتفاق ها نمی افته ) سه شیر فرار کردند یکی از آنها دستش شکست ، زرافه ها از شدت هیجان تا چندین روز غذا نمی خوردند ، طوطی های سخنگو! طوطی های سخنگو شروع کردن به فحش دادن به مردم،  یعنی قبلا سلام هم میکرده ولی از اون به بعد دیگه فقط فحش میداده.

اثر موسیقی بر تولید هیجان و التهابات :

موسیقی عامل اصلی  فشار خون :

اینو قبل هم عرض کردم، پزشکی در اروپا ضمن تجسس در علل فشار خون که در دنیای جدید بسیار فراوان شده است بازوبند فشار خون را به بازو بسته و دکمه رادیو را باز و با گوش دادن به برنامه های مختلف موسیقی به نتایج زیر رسیده است :

۱ هرقدر موسیقی نامطبوع و زننده باشد، درجه فشار خون زیاد میشود  و این افزایش بقدری بود که پزشک مزبور را متوحش ساخت ، یعنی ترسید ، فکر کنید فشار خون ، بر ۱۱ باشه، دید که همینجوری داره میره بالا.

۲ برخی از موسیقی ها که به ظاهر اثر آرام کننده دارند، فشار خون را از حد معمول پایین تر می آورد ، آرام آرام کم میشد تا  حدی که در آخر آن پزشک به خواب فرو میرود.

در آزمایشی دیگر که خیلی جالبه ، دکتر پاول مقداری از گلبولهای سفید و قرمز خون را درون یک لوله بلوری جای داد و در لوله را محکم بست و سپس آنرا در بین حوضچه ای پر از آب قرار داد و بوسیله برق امواجی در آب ایجاد کرد  – امواج موسیقیایی ، که آهنگهای ترس آوری از آن بر میخواست- در فاصله ۱۰ دقیقه که این امواج با آوای مخوفش ادامه داشت، یک نیمه از گلبولها جان سپردند و یک نیمه دیگر در آستانه مرگ قرار داشتند در حالیکه، در حالت عادی ۱۰ برابر عمر گلبولها بیشتر بوده! موسیقی چه اثری روی بدن انسان داره  میگذاره ،چه اثری داره این روی سلولهای مغزی شما می گذاره ، روی گلبولهای خون شما میذاره، واقعا اگر الان به شما چیزی بدم و بگم درونش یک میلیونیومِ درصد سیانور وجود داره ، به خدا کاریت نمیکنه، خیلی ضعیفه ، بیا بخور، میگی نمیخوام! چون خطرش برات آشکار شده، اما اگه من بهت بگم این موسیقی رو که داری پشت سر هم گوش میکنی پدرتو در میاره، گوش نمیدی.

 در جای مناسب مصرف کردن دارویی به نام موسیقی :
میدونی شرطش چیه ؟ مگه نگفتم موسیقی داروهست ؟ اکسپرتورانته؟ مگه نگفتم موسیقی استامینوفنه؟ مثلا این غلطه که وقتی انگشت پات درد گرفته ، اسپکتورانت بخوری! اما اگر سینت درد میکنه، گلوت درد میکنه ، اسپکتورانت بخوری خوب کاری کردی، یعنی بلد باشی موسیقیو کجا استفاده کنی ، دارم میرم ورزش چی گوش میکنم؟ موسیقیه شاد ، به لحاظ پزشکی ایرادی نداره . شما فکر کردید برای چی وقتی یک نفر میمیره دورو بری هاش به طور طبیعی گریه میکنن؟ میدونی موسیقیه مورد علاقه این فرد چیه؟ همون گریه اطرافیان آرومش میکنه، تحقیقات اینو نشون داده،  نویسنده کتاب میگه : “من زنی رو دیدم که دچار بیماری “سیکلوتمی” شده بود و دلیل بیماری او این بود: بچه این میمیره ، بعد از مرگ بچش میبینن که این زن دو سه روزه داره پشت سر هم گریه میکنه ، میان براش آهنگ شاد میذارن که از این حالت غم درش بیارن بعد از چند روز که این اتفاق تکرار میشه ، میدونی چه بلایی سر طرف اومده بوده؟ یک دقیقه گریه میکرده یک دقیقه میخندیده ، به همچین کسی ما میگیم دیوانه، دچار بیماری سیکلوتمی شده ، ولی چرا؟ چون بدنش به اون گریه نیاز داشته، گریه بهش تسکین میداده ،ولی آهنگ میگه فشار خونو ببر بالا ، آهنگ میگه شاد باش بخند ، این آهنگِ ریتمیک تورو باید به خنده وادار بکنه ، و در نتیجه بدن قاطی کرده ، یک دقیقه گریه میکرده یک دقیقه میخندیده ، افرادی رو دیدین که دارن باتو صحبت میکنن میخندن  میخندن،  یهویی عصبی میشن بعد گریشون میگیره، احساساتی میشن، باز میخندن، اینا سیکلوتمی ضعیف گرفتن! برو ببین چه موسیقی هایی گوش میکرده ؟ ببین رعایت میکرده؟ احتمالا همینجوری بوده که در ایام غم موسیقی شاد گوش کرده و در ایام شادی موسیقی غمناک گوش کرده .

سایر آثار موسیقی بر بدن :   

من تا الان فقط هفده تا از چهل و خورده ای عوارض ناشی از موسیقی بر بدن رو براتون خوندم ، بقیش زیر شاخه های اینهاست که فقط نام می برم :

اضطرابات گوناگون ،عصبانی ت، سستی، بی ارادگی ، سر گیجه، ، مالیخولیا ، نفخ معده، تحریکات قلبی، تپش قلب، بی نظمی آنژین، اختلالات غدد مترشحه داخلی مخصوصا تیروئید و تخمدان، اسپاسم لوله گوارش، آسم، مرض مانی ، پارانوآ و غیره ، اینهمه بیماری در اثر موسیقیه ، بهتره بگیم اینهمه بیماری در اثر اینه که ما دارو رو اشتباه خوردیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

5 دیدگاه برای “موسیقی مفید یا مضر؟ اثرات موسیقی روی بدن از دیدگاه طبی”
  1. سلام و خسته نباشید
    لطفا منابع این ها رو هم بنویسید

    پاسخ
  2. منبع: استاددرائفی پور

    پاسخ
  3. من از طرفداران شدید موسیقی بودم ۱۰ سال به موسیقی گوش میدادم فقط سال اول خوب بود اما بعد ان همه چی بهم ریخت ضعف اعصاب شدید گرفتم گاهی میخندیدم گاهی شاد بودم گاهی رفتارم مردانه بود گاهی مثل زن ها رفتار میکردم عصبانی میشدم اما تلخ تر این بود که من به موسیقی اعتیاد پیدا کرده بودم اعتماد به نفس کاذب داشتم خسته بودم ولی نمی تونستم ترک کنم ولی الان دو ساله ترک که کردم خیلی حالم از قبل بهتره خیلی !!! اینقدر شادم که نگو قبلا مثل احمقا فقط موسیقی گوش میدادم ولی الان از گذشته خودم پشیمانم . فقط تو را به قرآن به موسیقی گوش ندین اگرم ناخواسته تو مکانی به گوشتون رسید سعی کنین اصلا لذت نبرین و حواستونو پرت کنین… به امید شفای همه ی بیماران

    پاسخ
  4. موسیقی خصوصا با صدای بلند توسط رانندگان وخاصه برخی انواع آن مصیبت است اگر کسی علاقه دارد نهایتا باید مراعات دیگران را نماید و صدا را در حد خود کم نماید به نظر من بعید نمی دانم که برخی موسیقی ها فشار را بالا و برخی پایین آورد واین نظر در متن درستی اش طبق تجربه هم می تواند ثابت باشد،اما برخی باعث نوعی جنون وعصبیت شود هم بعید نیست طبق همان تجربه تا آنجا که اگر کسی که در حال گوش نمودن موسیقی با صدای بلند است اگر به او حتی با ملایمت گفته شود که صدایش را کم نماید در صورت امکان غالبا ممکن است با تندی جواب گفته و اهمیت به حقوق دیگران ننماید ومضرات دیگر که در متن آمده همگی می تواند برای هر کس تجربه شده یا دیده باشد با وجود شدت وضعف

    پاسخ
  5. سلام وقتی من به صدای دعا یا قران گوش میدم دلم میگیره آیا علتش میتونه سودا باشه؟ البته موسیقی رو هم نمیتونم تحمل بکنم و فوری اعصابم بهم میریزه تنها صدایی که میتونم تحمل کنم صدای آب هس

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen