حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

ماما همان مامان است!

شناسه : 5901 18 ژوئن 2018 - 4:14 788 بازدید
ماما  همان مامان  است!
پ
پ

 ماما  همان مامان  است!

🔰در یک برنامه تلویزیونی با مجری گری آقای شهریاری از پاسخگو های تلفن های ۱۱۵و۱۱۰و۱۲۵ مهمان داشتند، وقتی قرار شد هر یک از آنها بهترین خاطره خود را بگویند، تلفن چی ۱۱۵ یعنی اورژانس گفت : یک مادر زنگ زد و از وضعیت دختر پا به ماهش شرح داد، دیدیم که دیر شده است، از طریق تلفن به مادر آموزش دادیم و نوه اش را بدنیا آورد و ما در مرکز ۱۱۵ کف زده و خوشحال شدیم! نتیجه اینکه، زایمان به همین آسانی قابل تحقق است.

🔰برای یک زایمان طبیعی، ساده و راحت، مادران بدلیل تجربه ی قبلی زایمان خود و دیگران، توانمند و قابل در زایمان می ‌شدند، لذا هنگام زایمان، فرزند هر دختری توسط مادرش گرفته می شد و این تجربه ها، نسل به نسل انتقال پیدا داده می شد، تا جایی که یک ماما، دقیق تر از سونوگرافی، تشخیص زمان بارداری، جایگاه حمل در شکم و جنسیت فرزند را می داد و تسهیلات لازم را جهت زایمان بهتر فراهم می کرد.

🔰 بهترین وضعیت برای یک زن حامله، این است که ماما هر روز بر امورات او اشراف کامل داشته باشد و هر چند نفر از زنان باردار، توسط یک نفر برای زایمان کمک کار باشد.

🔰 اما امروزه بدلیل گره ی منافع تجاری با سلامت، طیف گسترده ای از کادر درمان -علوم آزمایشگاهی، پاتولوژیست ها، پرستاران ، پزشکان عمومی ، متخصصان زنان، ماماهای اصطلاحی، تکنیسن های اتاق عمل و متخصصان بیهوشی و متخصصان کودکان و…دخیل هستند.

🔰در حالی که این حجم دست اندرکار زایمان هیچ موفقیتی را در مجموع مراحل این عمل طبیعی بوجود نیاورده است و به جای تسهیل امور به یک معضل جدی برای زایمان طبیعی تبدیل شده اند.

🔰 این حجم افراد، جدای از ترویج غربالگری های خطرناک، سزارین های کشنده، قرص و داروهای شیمیایی، خاصیت دیگری نداشته است و متخصصان مامایی هم جز افرادی دست بسته که فقط ناظر بر امور هستند جایگاهی در فرایند زایمان ندارند.

🔰”مامایی” همان نقش “مادران” است که باید به حالت اولیه خود برگردد، کاری که امروزه در اروپا در حال تحقق است.

✍️م.م.ق

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen