حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

انکار طب اسلامی گفتاری اشتباه و غلط است / ایت الله نوری همدانی
پ
پ

انکار طب اسلامی گفتاری اشتباه و غلط است / ایت الله نوری همدانی

 

🔹 آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به جایگاه حوزه پزشکی در دین اسلام گفت :

🔹در اسلام ارزش همه امور در یک درجه و مرتبه نیست بلکه ارزش برخی امور بیشتر بوده که کارهای مربوط به فقیهان، پزشکان و مدیران ازجمله امور مهمی بوده که از ارزش و جایگاه ویژه‌تری در اسلام برخوردار است.

🔹مرجع تقلید شیعیان با بیان حدیثی در رابطه با اهمیت نظام پزشکی در منابع و روایات اسلامی گفت: در روایات اسلامی از طب مانند فقه تمجید شده و ارزش و جایگاهی ویژه‌ای برای آن در منطق اسلام در نظر گرفته‌شده است.

🔹ایشان افزودند: به قول فرمایش حضرت امام صادق (ع) در هر منطقه مسکونی باید به سه گروه حضور داشته باشند؛ اولین گروه، فقهایی هستند که اسلام‌شناس هستند و اسلام را با همه ابعاد آن می‌شناسند؛ گروه دوم طبیان بصیر و معتمد هستند که بتوانند مردم را درمان کنند و گروه سوم نیز امیران مدیر و عادل هستند.

🔹استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اهمیت درستی در انجام امور تأکید کرد: افراد باید توجه باشند کارها و وظایفی که بر عهده‌دارند را درست و کامل انجام دهند که فعالیت‌های مربوط به پزشکی و درمان ازجمله این امور مهم است.

🔹مرجع تقلید شیعیان تأکیدات و دستورات گسترده اسلام در رابطه با طب اسلامی را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: اسلام به تمام ابعاد زندگی بشر توجه داشته و از این منظر طب اسلامی بیشتر ناظر بر عمل بوده نه دوا، بنابراین ادعای این مطلب که طب اسلامی وجود ندارد گفتاری اشتباه و خطاست.

🔹آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برخی از دستورات اسلام درزمینهٔ طب اسلامی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار درباره طب اسلامی دستورات فراوانی دارند و روایات و دستورات فراوانی در این زمینه در منابع اسلامی واردشده است که نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت.

🔹وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی دستورات اسلام در رابطه با طب اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله مهم در این زمینه ساماندهی دستورات مربوطه است، طب اسلامی امری نبوده که تمام آن باطل یا نادرست باشد چراکه دستورات و روایات متقن و موثق فراوانی در این زمینه واردشده است.

🔹 معظم له بیان کردند: در زمینه طب اسلامی باید توجه داشت که اسلام با تمام ابعاد زندگی بشر در ارتباط است؛ اگر کسی بگوید که طب اسلامی را منکر شود کار درستی انجام نداده است ولی برخی از این مساله سوءاستفاده می‌کنند که باید از این سوءاستفاده جلوگیری کنند.

🔹 ایشان اظهار کردند: ورزش ریشه همه دواها است زیرا امراضی که در سنین بالا رخ می‌دهد همگی با ورزش پیوسته از بین می‌رود؛ اگر انسان با ورزش همراه باشد و هر روز حرکت منظم و مداوم داشته باشد قطعاً در مقابل بیماری‌ها مقاومت خواهد شد؛ اگر ورزش فراگیر شود شاید ۵۰ درصد مطب‌ها و داروخانه‌ها خلوت شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “انکار طب اسلامی گفتاری اشتباه و غلط است / ایت الله نوری همدانی”
  1. بَلْ کَذَّبُوا بِمَا لَمْ یُحِیطُوا بِعِلْمِهِ وَلَمَّا یَأْتِهِمْ تَأْوِیلُهُ ۚ کَذَٰلِکَ کَذَّبَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ فَانْظُرْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهُ الظَّالِمِینَ

    بلکه انکار چیزی را می‌کنند که علمشان به آن احاطه نیافته و حقیقت و باطن آن هنوز به آنان نرسیده است، پیشینیان هم این چنین رسل و آیات خدا را تکذیب کردند، پس بنگر عاقبت کار ستمکاران عالم به کجا کشید

    سوره یونس(۳۹)

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen