حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

طرز تهیه آش بادمجان

شناسه : 5571 23 فوریه 2018 - 3:33 765 بازدید
طرز تهیه آش بادمجان
پ
پ

مواد اولیه : برای ۶ نفر
نعنا (خشک) به میزان لازم
کشک ۱پیمانه
آرد ۲قاشق غذاخوری
آب گوشت (یا اب قلم) ۴پیمانه
پیاز (متوسط) ۲عدد
عدس ۲پیمانه
روغن نصف پیمانه
سیر۱بوته
بادمجان (قلمی متوسط) ۴عدد

 

❤️آش بادمجان بروجرد یا همون آش بادمجان و عدس یه آش بسیار معروف و خوشمزه هست که توی بروجرد،سبزوار،کرمانشاه و خیلی جاهای دیگه کشور البته به روش های مختلف پخته میشه!!من دو روش برای پخت این آش رو مینویسم که شما از هر کدوم خوشتون اومد استفاده کنید.

طرز تهیه آش بادمجان

👌ابتدا بادمجان رو پوست بگیرید و بعد مکعبی ریز خرد کنید و بشورید و اجازه بدید داخل آبکش آبش بره کمی هم نمک بهش بزنید .سیر رو پوست بگیرید و ریز خرد کنید تا رنده بزنید.بادمجان رو داخل قابلمه بریزید و ابتدا کمی بدون روغن تفت بدید و بعد کمی روغن بهش اضافه کنید و وقتی کمی سرخ شد سیر رو اضافه کنید(حدود نصف روغن ذکر شده در مواد رو اضافه کنید.)
🍆وقتی بادمجان و سیر کامل سرخ شدن آب گوشت یا قلم رو به مواد اضافه کنید و حرارت رو زیاد کنید تا مواد بجوشه و بعد حرارت رو ملایم کنید.
🍅عدس رو بشورید و آبکش بقیه روغن رو داخل تابه بریزید.پیاز رو درشت خرد کنید و داخل روغن خوب سرخ کنید و بعد نمک و فلفل و زردچوبه و آرد رو کم کم بهش اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا همه مواد طلایی بشن و عطر ادویه بلند بشه بعد با گوشتکوب برقی کامل میکسش کنید و به مواد اضافه کنید.
🍌اجازه بدید آش کامل بجوشه و جا بیفته و در انتها که خوب غلیظ شد ۱پیمانه کشک جوشیده شده رو بهش اضافه کنید و موقع سرو بهش نعنا داغ و پیاز داغ و سیر داغ اضافه کنید
نوش جان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen