حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ ساعت تعداد کل نوشته ها : 867 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

پنل خورشیدی انرژی پاک یا بمب ساعتی! مضرات  صفحات خورشیدی
پ
پ

پنل خورشیدی انرژی پاک یا بمب ساعتی! مضرات صفحات خورشیدی

حتما شما نیز از فواید زیاد تولید برق از خورشید همچون انرژی پاک، انرژی ارزان و… شنیده اید.این مطلب افکار و خیالات ساخته شده برای شما در این مورد صفحات خورشیدی را خراب می کند!! این تقریبا اولین بار است که در مورد مضرات صفحات خورشیدی  افشاگری می شود.

صنعت انرژی خورشیدی مانند بمب ساعتی 

تیان مین، مدیر کل بازیافت نانجینگ چین:

🔹صنعت انرژی خورشیدی همانند یک بمب ساعتی است که تا دو یا سه دهه آینده منفجر شده و محیط زیست را تخریب خواهد کرد. چرا که میزان اتلاف و زباله حاصل از آن بسیار زیاد بوده و به‌سادگی هم قابل بازیافت نخواهد بود. “۱”

کادمیوم تلورید یک ماده سمی و کمیاب است.
اما برای ساخت پنل های خورشیدی ماده ای لازم و اصلی است.

در صورت گسترش هرچه بیشتر استفاده از پنل های خورشیدی این ماده تمام شدنی گران خواهد شد و عملا به دلیل پایان یافتن منابع تولید نمیتوان در حجم وسیع روی آن حساب کرد.

🚬این جدا از نگرانی آلودگیست آن است.

روند صعودی استفاده از پنل های خورشیدی نابودگر طبیعت

  پنل خورشیدی =بمب ساعتی

هزینه های سرسام آور انرژی خورشیدی

🔹یک روش استاندارد جهت تخمین هزینه برق حاصل از انرژی خورشیدی، استفاده از روش «تعیین هزینه کل سیستم» است. اساس این روش بر این مبناست که یک تولیدکننده برای تولید برق حاضر است چقدر مطالبه نماید تا پولی را که برای ساخت یک ژنراتور صرف کرده، دوباره به وی بازگرداند.

🔹موسسه اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین بیانیه خود اعلام کرده که برقی که به کمک انرژی خورشیدی تامین می‌­شود، در مقایسه با سایر تکنولوژی‌ها از جهت هزینه‌ها بالاترین است و این از برترین اشکالات تولید برق با صفحات خورشیدی است.

🔹تولید اختلاف پتانسیل الکتریکی بر اثر تابش نور در حدود ۳۹۶ دلار به ازای هر مگاوات ساعت هزینه دارد و این رقم بیش از ۲ برابر هزینه استحصال آن از انرژی بادی و تقریباً ۴ برابر هزینه استحصال آن از سوخت‌های فسیلی است.

🔹برآورد اخیر تنها آنالیزی است که برای شرکت‌های خدماتی و در مقیاس وسیع انجام شده است. اما مساله اینجاست که نصب سیستم‌های خورشیدی در مقیاس‌های کوچک‌تر به عنوان مثال در سقف خانه­‌ها حتی گران­‌تر هم هست، چرا که خانه­‌ها از مزایای خرید عمده برخوردار نیستند.

 

مزرعه باتری که مورد نیاز انرژی خورشیدی است، هر ۱۰ سال یکبار به طور کامل باید تعویض شود و لیتیوم فاسد شده در حد زباله های هسته ای خطرناک است

صفحه های خورشیدی خطرناک تر از زباله های هسته ای. ..

کمترین میزان گرد و خاک در صفحات خورشیدی تاثیر منفی بالایی دارد و دائما باید تمیز شوندو برای شستشو به دلیل حساس بودن صفحات حجم بسیار بالایی آب نیاز است.

صفحه های خورشیدی عامل هدر رفتن منابع آبی

 

صفحات خورشیدی بیشتر از ۸۵ درصد انرژی خورشید را به حرارت تبدیل می کند و با سرعت رشد بالاییکه دارد به یکی از اصلی ترین عوامل گرم شدن کره زمین تبدیل شده است.

صفحه های خورشیدی اصلی ترین عامل گرمای کره زمین ! در نتیجه ذوب شدن یخ های قطبین ،آتش گرفتن جنگل های جهان و…

⚙️به گفته ی دانشمندان در فرایند ساخت سیستم های انرژی خورشیدی، گازهای نیتروژن، تری فلوراید و سولفور هگزافلوراید تولید می شود که این مواد از قویترین گازهای گلخانه ای هستند که می توان اثر مخرب آنها بر محیط زیست را چند هزار برابر دی اکسید کربن دانست.

گسترش استفاده از انرژی صفحات خورشیدی، آخرین امیدهای به نجات طبیعت را از بین می برد.

 صفحات خورشیدی =افزایش گرمای کره زمین

 

چه کنیم؟ انرژی “سوخت گیاهی” (چوب) به جای سوخت فسیلی

انرژی “سوخت گیاهی” (چوب)🌿

🌳گیاهان سبز طی فرایند فتوسنتز انرژی نوری را به انرژی شیمیایی تبدیل می‌کند. سوخت گیاهی نابود نشدنی است. عمده‌ترین سوخت گیاهی درختان هستند. وقتی چوب می‌سوزد از خود انرژی تولید می‌کند و انرژی ذخیره شده در تنه درختان یا گیاهان از خورشید به دست می‌آید؛ و به این صورت پس سوختن آنان انرژی از خود تولید می‌کند.

🌳در استرالیا، ترکیه و… برای تأمین گرمای خانه خود به جای استفاده از سوختهای فسیلی از سوخت گیاهی (هیزم) استفاده می‌شود؛ و وقتی چوب می‌سوزد انواع گازها و بخار آب آزاد می‌شود. برای جلوگیری از آن بهتر است که چوبها را کوچک کنیم. اگر این کار را کنیم انرژی هدر نمی‌رود. مخمرها موجودات میکروسکپی هستند که قند و شیرینی را به الکل تبدیل می‌کند. به این فرایند یا عمل تخمیر می‌گویند. چون الکل از گیاهان نیشکر و چغندر قند تهیه می‌شود. گیاهان در روی کره زمین در طی عمل فتوسنتز ۲/۹۹ میلیارد تن کربن دی اکسید هوا را جذب می‌کنند. گیاهان سبز به سمت نور خورشید رشد می‌کنند تا برگهایشان حد اکثر انرژی خورشید را جذب کنند. منشأ انرژی شیمیایی که شیرها از خوردن گورخرها به دست می‌آورند از انرژی نور خورشید است که گور خر از خوردن گیاه به دست آورده‌است.

🌳 درختان بید و تبریزی معمولاً به عنوان سوخت گیاهی کشت می‌شود. ساقه‌های این درختان زمانی که یک ساله هستند هم سطح با زمین قطع می‌ شوند، طولی نمی‌کشد که ساقه‌های فراوانی جوانه می‌زنند؛ و رشد می‌کنند. هر سه سال یکبار برای هیزمشان آنها را قطع می‌کنند.

🌳دانه‌های گیاهان مانند شلغم سرشار از روغن هستند و طی فرایندی می‌توان از روغن این گیاهان سوخت مایع تبدیل کرد که اصطلاحاً به ان گازوئیل زیستی می‌گویند. روغنهای مورد نیاز خانه‌ها در جهان از مزرعه‌های شلغم تهیه می‌شود.

🌳معمولاً از فضولات حیوانات کودهای کشاورزی می‌سازند که برای زمینهای کشاورزی لازم است. وقتی که فضولات حیوانات تجزیه می‌شوند گازهایی به نام متان آزاد می‌شود که به نام بیوگاز هم معروف هستند. گازهای متان سوخت مرغوبی هستند که در نیروگاه‌ها و حتی در آشپزخانه‌های خانه‌های مردم از آن استفاده می‌شود؛ و راه تولید گاز متان این است که آشغالها را درون زمین دفن می‌کنند؛ و پس ا زتجزیه شدن آنها گاز متان تولید می‌شود.

🌳چوب در مقایسه با گاز طبیعی و سوختهای نفت خام دیرتر می‌سوزد؛ و سوخت گیاهی تمام نشدنی است و هنگام سوختن سوختهای گیاهی گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌شود و زمین را گرم نمی‌کند.

🌳درختان در هنگام فتوسنتز دی اکسید کربن هوا را جذب می‌کنند و به جای آن اکسیژن تولید می‌کنند؛ و باعث می‌شود اکسیژن زیادی تولید شود؛ و هرگز ضرری یا خسارتی به محیط زیست جانوران و آدمها نمی‌زند.

🌳البته سوختنهای گیاهی را می‌توان به صورت مایع و الکل و گازهایی مانند متان در آورد. این سوختها کارآمد تر از دیگر انرژی ها هستند.

 

آیا درخت کاری موجب مصرف زیاد منابع آب نمی شود؟؟

🔹 شاید یکی از مغالطه آمیزترین  صحبت‌هایی که برخی از کارشناسان وزارت نیرو … ییان نموده‌اند، مقایسه میزان تبخیر اراضی دارای پوشش گیاهی با سطوح فاقد آن است. دوستان ادعا می‌کنند که سطوح دارای پوشش گیاهی با جذب و مصرف آب و در نتیجه تبخیر و تعرق بالا در اقلیم ایران، آب را بیشتر از سطح عریان خاک به هدر می‌دهد. چون خود گیاه هم تبخیر و تعرق داشته و با تبخیر خاک جمع جبری دارد! (با جستجوی ساده به این اظهار نظرها بر خواهید خورد).

🔹یحتمل با فرض این دوستان در جنگلهای آمازون به دلیل وجود پوشش گیاهی متراکم و انبوه باید شاهد خشکسالی‌ها و کمبود شدید آب به دلیل تبخیر و هدر رفت آب از طریق همین پوشش های گیاهی باشیم.

🔹ولی نکات بسیار مهمی در فهم سازوکار تعامل اقلیم، سطوح پوشش گیاهی و آب و خاک مغفول مانده است. پوشش گیاهی در هنگام بارندگی با کاهش انرژی برخورد آب به سطح خاک و همچنین کمک به فرود آرام قطرات روی سطح خاک، موجب تسهیل نفوذ آب به خاک می‌شوند. هر چه میزان و تنوع پوشش گیاهی بیشتر باشد، برخورد مستقیم نور خورشید به سطح خاک محتوای آب خاک را کمتر تبخیر خواهد کرد‌.

🔹جالب است بدانید از ۴۳۰ میلیارد متر مکعب آب بارندگی سالیانه به کشورمان چیزی حدود ۷۰ درصد تبخیر شده و به جو برمی گردد! نتیجه این تبخیر چیزی جز خشک شدن چشمه ها کاهش میزان آب ورودی به آبخوان های زیر زمین و کاهش پوشش گیاهی نخواهد بود.

 

۱ –http://www.scmp.com/news/china/society/article/2104162/chinas-ageing-solar-panels-are-going-be-big-environmental-problem

۲- https://www.isna.ir/news/96051508859/%d9%be%d9%86%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4%db%8c%d8%af%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%b6%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7%db%8c

 

با تشکر از م.م.ق پژوهشگر عرصه طب اسلامی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “پنل خورشیدی انرژی پاک یا بمب ساعتی! مضرات صفحات خورشیدی”
  1. آیا بنل های خورشیدی ارتعاشهای مغناطیسی دارد که برای انسانها مضر باشد؟

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen