حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

کتاب قانون در طب اسلامی منتشر شد

شناسه : 5422 18 نوامبر 2017 - 1:10 1716 بازدید
کتاب قانون در طب اسلامی منتشر شد
پ
پ

کتاب قانون در طب اسلامی منتشر شد + روش خرید کتاب

۱۴ جلدی قانون در طب اسلامی نوشته حجت الاسلام و المسلمین رضا میرزایی

 

مقدمه حکیم باقری بر کتاب  قانون در طب اسلامی:

تنها در مشورت با طب است که راه هدایت آشکار می‌گردد و صادق آل محمد ص می‌فرماید: جامعه از سه گروه بی‌نیاز نیست، فقیهی آگاه و پرهیزکار، مدیری خیرخواه و مسلط، و طبیبی دانای کار و مورد اعتماد و اگر یکی از این سه گروه در جامعه نباشد، افراد آن جامعه به پست‌تر از حیوان تبدیل می‌شوند و حضرات معصومین و همه‌ی اولیاء خدا، دین و طب را مادر همه‌ی علوم معرفی کرده و رسالت اصلی ولایت را صیانت از دیانت و سلامت توصیف کرده و همه‌ی عمرشان را وقف این مسئله می‌کنند، اهمیت علم طب آشکار می‌شود

متن کامل مقدمه حکیم باقری در این لینک

مقدمه پروفسور حکیم حسین خیراندیش پدر طب اسلامی ایرانی:

کاری با اهتمام جناب حجت‌الاسلام میرزایی و با همکاری آقای دکتر سرباز حسینی انجام شده است حاوی نکات مهم و ساده برای درمان است که توسعه آن موجب پیشگیری و از بروز بیماری‌ها و درمان دسته بزرگی از بیماری‌هاست که از مجربات طب سنتی کنونی تلقی می‌شود و با تقدیم نمودن برخی از نکته‌های مفید برای سلامت مردم در غالب مجله‌های گوناگون و با زبان ساده بنا داریم به این مسیر گام نهیم و مرهمی هرچند کوچک بر زخم دردهای ملت بزرگ ایران باشیم و پیام‌رسانان دینی را به سلاح پیام سلامت نیز مسلح سازیم.

متن کامل مقدمه استاد خیراندیش اینجا

امتیازات مجموعه قانون در طب اهلبیت : بر قانون بوعلی و کتب سنتی طب ایران و جهان

کامل ترین شیوه طبی

طب سنتی ریشه در وحی و انبیا و انسان‌های صالح دارد. و در مقایسه با طب جدید برتری‌های زیادی دارد. اما بخاطر جهل و غفلت و هوای نفس دچار انحرافاتی شده است. پیامبر (ص) و معصومین : بهترین‌های طب سنتی جهان را انتخاب کردند و اضافات را دور ریختند و نقایص را تکمیل کردند و آسانترین و پرفایده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها را برگزیدند. همانگونه که اسلام کامل‌ترین دین و شیوه زندگی و سلامتی دنیا و آخرت است، طب اسلامی نیز کامل‌ترین و جامع‌ترین و آسان‌ترین شیوه طبی جهان است. اما بخاطر عدم دسترسی توده مسلمین به معصومین هنوز نقایصی دارد که باید در تکمیل آن بکوشیم.

بازگشت واقعی و عملی و اساسی به روایات

بعد از تعطیلی چند صد ساله طب اسلامی و سنتی اجتماع یافته‌های اساتید طب امری ضروری است. و این اجتماع نواقص بزرگان را نیز تکمیل می‌کند. در این راستا باید همت اصلی ما هم در اصول و هم در فروع، روی روایات باشد. اما برای درک بهتر روایات و در چهار چوب اصول روایی، می‌توان و بهتر است که متون سنتی نیز مطالعه شود. بازگشت واقعی و عملی و اساسی به روایات در تمام عرصه‌های علمی و زندگی و طبی امری لازم است. اساتید و بزرگان طب و علم کشور باید ابتدا متون روایی را بیاموزند و مسلط شوند و بعد و در کنار آنها متون سنتی صرف نیز مطالعه نمایند.

تعدادی از امتیازات و برتری‌های مجموعه قانون در طب اهلبیت :، بر قانون بوعلی و کتب جالینوس و بقراط و سایر متون سنتی آورده می‌شود.

  1. قانون و متون سنتی پر از نسخه‌های حرام و شراب و نجس و مدفوع است. اما در این مجموعه داروی حرام نیست. زبان ما بسته است. و حقیقت بسیار تلخ‌تر از این‌هاست. هرچه می‌کشیم از کتب و علومی می‌کشیم که نویسندگان آنها (در عمل) معصومین : را نعوذ بالله ناقص می‌دانند. و کتبی نوشته‌اند که نقایص علوم معصومین : را تکمیل کنند. ولی خبر ندارند که در واقع مردم را از معدن علم و نور و تنها راه نجات بشر یعنی معصومین : و علوم آنها منصرف کرده‌اند.
  2. در قانون بوعلی تعداد روایات کمتر از انگشتان دست می‌باشد. اما قانون در طب اهلبیت : متبرک به هزاران روایت مجرب است.
  3. به قول استاد خیراندیش، در زمان ما، حدود ۳۰ درصد قانون بوعلی به درد می‌خورد. اما استاد خیراندیش درباره کتب قانون در طب اهلبیت : گفته‌اند: این مجموعه برای کارهای درمانی کافی است.

به نظر بنده (میرزایی) نیازی به قانون نداریم. استاد تبریزیان نیز بر این عقیده هستند که به قانون بوعلی نیازی نداریم. قرآن و اهلبیت: نیاز علمی و طبی و دینی و دنیوی ما را رفع می‌کند. تمام روایات و عمده نسخه‌های برگرفته از روایات مفید و آسان و بسیار مؤثر‌تر از نسخه‌های قانون بوعلی است.

اما مطالبی که از اساتید زحمتکش طب ایران، در کنار روایات، در قانون طب اهلبیت : آورده‌اند، ما را به طور کامل از قانون بوعلی بی‌نیاز می‌کند. و به نظر بنده اگر بوعلی زنده می‌شد. حتماً باید از این قانون در طب اهلبیت : استفاده می‌کرد. تا بر روایات نیز مسلط شود.

  1. قدرت داروهای روایی خیلی بیشتر از داروهای سنتی موجود در قانون بوعلی است. متخصصین فارغ التحصیل طب سنتی از ارمنستان و … را بنده می‌شناسم. دوستانی که به روایات تسلط مختصری دارند. بهتر از بزرگان طب سنتی فارغ التحیل از ارمنستان و هلند و آمریکا درمان می‌کنند. قدرت و قوت درمانی روایات و داروهای روایی خیلی برتر از شیوه‌های سنتی است.
  2. متن قانون بوعلی بسیار پیچیده و سخت و پراکنده است. اما قانون در طب اهلبیت :، بسیار ساده و روان و نظام‌مند است و بسته درمانی هر مرض تقریباً مستقل از مرض دیگر است. برای فهم زبان و شیوه قانون باید صدها صفحه بخوانید. اما در غالب امراض مطالعه یک صفحه از قانون در طب اهلبیت : کافی است. و این بخاطر برتری علوم و طب معصومین : است. ساده و روان بودن مکاتب علمی و طبی برای رواج و احیای آن مکتب ضروری است. برخی از مطالب قانون بوعلی قابل فهم نیست و در مصداق آن اختلاف است.
  3. کیفیت و کمیت امراض و داروها و مردم و آب و هوا و سبک زندگی و سایر مسایل مربوط به طب عوض شده است. و نسخه و تدابیر بوعلی امروز قابل استفاده نیست. مثلاً برخی نسخه‌های پوستی، برای مردم قوی و پوست کلفت آن زمان بود، اگر همان نسخه را امروز به کار ببریم حتی ممکن است پوست نازک ملت آخرالزمان را بکند.
  4. عارضه داروهای روایی بسیار کمتر از نسخه‌های قانون است. و معصومین : بهترین گزینه‌ها را انتخاب کرده‌اند. در صورت اشتباه در داروهای روایی عارضه بسیار کمتر خواهد بود.
  5. بوعلی نیز مولف بود. و نسخه‌ها و مطالب اساتید و متون طبی را جمع کرد. اما در قانون نام و نشان صاحب مطالب بیان نشده است. اما در مجموعه قانون در طب اهلبیت : تقریباً تمام مطالب اساتید به نام خود آنها ثبت و نشر شده است.
  6.  بخاطر خالی بودن قانون بوعلی از روایات، برخی بیماردلان، مکاتب ایران در مقابل اسلام و دانشمندان در مقابل معصومین را تقویت می‌کنند. در حالی که عمده مطالب مفید قانون، برگرفته از روایات است. اما متأسفانه بوعلی روایات را نیاورده است. فایده فرهنگی و اعتقادی و دینی قانون بوعلی تقریباً صفر و شاید منفی است. چون پر از نسخه‌های حرام و شراب است. و در ذهن ضعیف الایمان‌ها شرابخوری و … تقویت می‌کند. اما قانون در طب اهلبیت : برگرفته از روایات است. و در عقل و قلب مردم آخرالزمان نور ایمان و عقیده صالح به تنها راه نجات بشر یعنی معصومین : را زنده‌تر می‌کند.
  7. روایات یا تجارب طبی حکما؟

بوعلی و عمده متون طب سنتی در قانون تقریباً روایت نیاورده‌اند یا خیلی جزئی آورده‌اند. که عوارض منفی شدید بر فرهنگ و علم و طب و دنیا و آخرت ایرانیان داشته است. در نقطه مقابل بوعلی، استاد تبریزیان در کتاب دراسه فقط روایات را آورده است. و به تجارب بشری و یافته‌های سایر حکمای مسلمان بی‌اعتنا هستند و آنها را رد می‌کنند. و به نظر بنده در بیان مطالب روایی به تنگ نظری و جزیره‌ای نگری مبتلا شده است. و اصول و قواعد حاکم بر طب را کامل‌تر فهمیده و کامل‌تر اعمال کنند. اگر اصول و قواعد طب را بفهمیم می‌توانیم در چهار چوب آنها از همه داروهای حلال استفاده کرد.

اما به نظر بنده، شیوه صحیح این است که یک مومن باید، مبدا و مقصد و راه را در تمام اصول و فروع را از ثقلین (قرآن و روایات و اهلبیت 🙂 اخذ نماید. اما برای احیا و توسعه طب اسلامی و برای بسط و فهم روایات و در همان چهارچوب اصول روایی، باید از تجارب حکمای مسلمان نیز استفاده کنیم. اگر خیال کنیم از صدر اسلام تا به امروز فقط من طبیب اسلامی هستم و همه را رد کنیم. به همین اشکالات و نقایصی مبتلا می‌شویم. که الان شده‌ایم. و در نقطه مقابل اگر خود علامه دهر بدانیم و پرچم استقلال طب و علم در مقابل معصومین برافرازیم و روایات را غیر علمی بدانیم و خود را علمی و عالم بدانیم، و علوم بدتر از جهل غربی یهودی را ترازوی سنجش روایات بدانیم. در واقع نقش ابلیس را بازی کرده‌ایم و مردم را از خدا و فرستاده‌هایش دور کرده‌ایم.

متأسفانه دانشکده‌های طبی ما هنوز اسیر متون سنتی صرف هستند. که نهایت دست آورد آنها تربیت هیزم‌های کلفتی برای آتش جهنم است. و طبی بسیار ضعیف‌تر از طب روایی عرضه کرده‌اند. و جریان مدعی اسلامی نیز، بخاطر بهره نبردن از تجارب حکمای مسلمان و قواعد طب اسلامی، طبی ناقص عرضه می‌کند. و آبروی طب اسلامی را گاهی خدشه‌دار می‌کند. برخی نقایص دیگر و راه علاج آنها در کتاب نقد و تکمیل مزاج‌شناسی استاد خیراندیش و تبریزیان آمده است.

اگر طب اسلامی شود سایر علوم اسلامی می‌شود:

تمدن اسلامی، حکومت اسلامی، خانواده اسلامی، سیاست اسلامی، جامعه اسلامی، جهان اسلامی، مدیریت اسلامی، حوزه اسلامی بدون طب و علوم و سبک زندگی اسلامی محال و غیر ممکن است. و طب اسلامی مقدمه سبک زندگی و علوم اسلامی است.

جریان طب هر روز به اسلام نزدیکتر می‌شود. و اسلامی کردن طب طلیعه اسلامی کردن همه علوم و سبک زندگی، مسکن، لباس، کشاورزی، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، مدیریت‌ها، علوم اجتماعی، روانشناسی، شهرسازی، ازدواج، صنایع غذایی و همه زندگی بشر است.

 

 

 

سفارش و خرید کتاب در تلگرام:

@nobatdehi96

۰۹۰۳۳۲۲۷۶۱۵

مجموعه قانون در طب اسلامی ایرانی منتشر شد
(جایگزین اسلامی طب بوعلی)چاپ شد.

در این مجموعه برای اولین بار در جهان
حدود۷۰داروی روایی برای هر مرض+یافته های حکمای مسلمان+طب جدید+معرفی بیماری+طب چینی برای حدود ۷۰۰بیماری آورده شده است.

کاملترین مجموعه درمان روایی تجربی اسلامی فعلی در جهان
مولف:حجه الاسلام دکتر میرزایی

علاقه مندان و دلسوزان طب و کتابفروشان و درمانگران و عطاران و سایتها و کانال ها و مسولین مؤمن همت کنند.
تخفیف برای خرید عمده

ویرایش چهارم:
خیلی کاملتر و بهتر شده است.و موارد زیر افزوده شده است.
👈ز تبخال تا فلج حدود۷۰داروی روایی
👈تحلیل مزاجی امراض ودرمان مزاجی
👈نقد و تکمیل مزاج شناسی استاد خیراندیش وتبریزیان
👈فزودن تصویری نقاط طب فشاری وسوزنی ماساژ انرژی درمانی
👈ارایه چند روش درمانی جدید برای اولین بار در جهان حجامت نقطه ای،زالوی نقطه ای،زنبور درمانی، موکسی درمانی و..
👈افزودن متن عربی احادیث
👈اوردن آدرس احادیث
👈ادغام بیماری های هم علت
👈تفکیک روایات براساس علت
👈بیان جامع علل وریشه های امراض
👈آموزش روش نسخه نوشتن،علاوه بر بیان نسخه ها
👈حذف برخی زواید وتکراری ها
👈نقد و بیان برخی از نقایص نسخه ها
👈و…
ما هر سال کتاب ها را با کلی هزینه ویرایش محتوایی شدید میکنیم.که علاوه بر صرف وقت زیاد، حدود ۱۵ملیون هزینه اضافه در بر دارد.
و عملا سود خیلی جزئی میکنیم.
🍃🍃🍃
این کتاب طوری تنظیم شده که هم برای مردم عادی وهم برای بزرگان طب ایران و چین وغرب بسیار مفید خواهد بود.
🍃🍃🍃
این مجموعه به معنای واقعی کلمه طب هزاره سوم است.که حاکمیت با روایات است. اما در چهار چوب روایات از همه مکاتب طبی استفاده میشود.
🍃🍃🍃
بسیار آسان اما بسیار قوی وموثر است.
وبدون تعارف هنوز در جهان هیچ طب کاملی وجود ندارد.
حتی طب اسلامی کامل نشده است.
🍃🍃🍃
اما قویترین آسانترین کاملترین و بهترین شیوه طبی جهان تجمیع روایات با یافته های حلال حکما واطبای جهان با حاکمیت روایات است.
🍃🍃🍃
عناوین ۱۳ جلد کتاب:
پوست ومو
مغزاعصاب
چشم گوش
دهان ودندان
مجاری تنفس
قلب عروق خون
غدد کبدطحال
گوارش وتناسب اندام
کلیه مجاری ادرار وجنسی
زنان
استخوان عضلات
روحی روانی
سراسربدن ولاعلاج

کتاب های تکمیلی:

مزاج شناسی دو جلد
فشاری ماساژ سوزنی تمام رنگی

این مجموعه برای هر خانواده و اداره ومدرسه و مسجد وپایگاه وپزشک وعطار وطبیب و سالم و بیمار در همه جای جهانی لازم و بسیار مفید است.

سفارش و خرید کتاب در تلگرام:

@nobatdehi96

۰۹۰۳۳۲۲۷۶۱۵

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen