حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

طبیب کیست؟

شناسه : 5382 20 نوامبر 2017 - 3:17 1055 بازدید
طبیب کیست؟
پ
پ

طبیب کیست؟

❣️شاید بعد از درک این مطلب که انسان بداند خدا همان است که درد داده و اوست که درمان می دهد.یکی از راههای درمان با اسباب وعللی در دنیا انجام می پذیرد.
❣️مطلب مهم این است که این علم چگونه وتوسط چه کسانی به انسان داده شده است.
همانطور که در مطالب قبل بدان پرداختیم بیماری مختص انسان مدرن نیست و بشر از ابتدا با بیماری روبرو بوده تا بدانجا که پیامبران نیز بیمار می گشتند که سبب ابتلا ایشان امتحان، وتوجه سایر انسانها به اینکه پیامبران از جنس خود انسانها بوده و به علت دیدن معجزه از ایشان دچار خطا نشده تا به پرستش پیامبران روی نیاورند ودچار شرک وگمراهی نشوند.هرچند بسیاری از بیماریهای امروز ساخته قوم یهود در عالم است.ولی قطعا خدا برای این بیمارها درمان ایجاد نموده است وهمانطور که قبل از بدنیا آمدن کودک روزی او فراهم می شود قبل از ایجاد بیماری درمان آن نیز ایجاد گردیده است.
❣️عقلا و منطقا همانطور که حاملان وحی انبیا بوده اند وبرای اثبات این ادعا دلایل بی شماری است که خوانندگان را به کتب بزرگان تشیع ارجاء میدهم. آنچه قطعی است اینکه علوم به انبیا داده شده وانبیا این علوم را برای رفع حوائج مردم بدانها آموخته اند چون تنها کسانی که در عالم ظرفیت دریافت وحی داشته و از نسیان و فراموشی مصون بودند و از این علوم سوءاستفاده نمی کردند و بدون دریافت وجه و مزدی این علوم را در اختیار سایر بندگان قرار می دادند،پیامبران واهل بیت بودند.
❣️ ایشان این علوم را از تحریف وکاستی وزیادی نجات می دادند تا آنچه که بشر بر اساس منافع وحس تجربه اندوزی خود بدانها افزوده یا تحریف کرده مصون ماند…

طب اسلامی  صراط یا  سَبیل

❣️آنچه امروز مورد نقد و نظر است این مطلب است که طب اسلامی در کنار سایر روشهای درمانی قابل استفاده است ویک سَبیل است در کنار سایر راهها و روشهای درمانی وانسانها مخیر در انتخاب و هیچ یک بر دیگری رجحان و برتری ندارند.
❣️ یا اینکه طب اسلامی یک صراط است و جز این راه راهی برای نجات ودرمان نیست.
?برای درک این مفهوم آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که رابطه طب و انسان شناسی رابطه ی عمیقی است که بدون درک انسان شناسی آن روش درمانی قضاوت در این مورد غیر علمی است. همانطور که در حوزه ی ادیان الهی وغیر الهی انسان به ماهو انسان دارای تعریفات متغیری است .وهر مکتب وآیینی تعریفی متفاوت از انسان وروشهای انسان شناسی ارائه می دهد.

?حال امروز فارغ از نقد انسان و روشهای انسان شناسی بر گرفته از مکاتب،درک این مطلب که حوزه ی طب و درمان رابطه ی مستقیم با انسان و انسان شناسی آن مکتب دارد. چه بسا انتخاب روشهای درمانی در حوزه ی دین عذاب و عقاب را نیز به دنبال داشته باشد. هر چند که برای درک درست و یا نادرستی این مطلب به مطالعات عمیق تری نیاز است. باید بیشتر در این حوزه اندیشید ولی بعید نمی نماید.
?انچه قابل فهم است برگرفته از دین مبین اسلام یکی از دعوای تاریخی در حوزه ی انسان شناسی اسلامی با سایر مکاتب و فرق مبحث انسان شناسی در این مکاتب است وتعریفی که آنان از انسان ارائه می کنند و در ذیل همین مباحث میشود این امر را در حوزه ی طب بسط و گسترش داد.تا بدانچا که می توان طب را از حوزه ی فروع دین وفقه به حوزه ی اصول دین ارتقاء داد و در این مباحث بحٍث اعتقادی وکلامی داشت همان کاری که امام خمینی در حوزه ی ولایت فقیه کرد…

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen