حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

زود انزالی علل و درمان| استاد فراهانی ۶

شناسه : 4930 03 مارس 2017 - 20:34 3654 بازدید
زود انزالی علل و درمان| استاد فراهانی ۶
پ
پ

تاثیر مجامعت صحیح و کامل در سلامتی زوجین در منزل :
یکی از مطالبی که در روایات بسیار تاکید شده، مجامعت کامل است که امام صادق (ع) می فرماید: هر زمان مجامعت داشتید مراجعه کنید و همدیگر را رعایت کنید، مواظب همدیگر باشید که هر دو راضی باشید و لذت کافی را ببرید.

در بحث عواملی که باعث می شود رابطه کاملی برقرار نشود، بیماری هایی است که سبب اتفاقات ناگواری در زندگیمی شود . این بیماری ها ممکن است هم در مرد باشد هم در زن.

گاهی در آقایان دچار زودانزالی شدید می شوند ومیل به رابطه دارند ولی توان ادامه رابطه را ندارند. گاهی هم زنان توان برقراری یک رابطه کامل با همسر را ندارند. از جمله بیماری هایی که در رحم زنان ایجاد می شود این رابطه را مخدوش می کند و سبب می شود که نتوانند زن و شوهر یک رابطه کامل داشته باشند. و لذا اگر مرد دچار زودانزالی شود زن بعد از اینکه تحریک شد به ارگاسم نمیرسد، دچار افسردگی و بیماری هایی که قبلا گفته شده است می شود.

علت زود انزالی چیست؟

غلبه صفرا چگونه باعث انزال زودرس می شود؟
یکی از اتفاقاتی که در بدن رخ می دهد عکس العمل مغز به حرارت بدن است. مغز تا حدی حرارت بدن را تحمل میکند و اگر حرارت به اوج برسد و بیش از اندازه داغ شود، مغز برای خنک کردن خود دنبال علت می گردد و عامل را پیدا می کند و دستور به باز شدن مسیر خروج حرارت می دهد. مغز از سیستم های خیلی پیچیده در بدن است.
پمثلا اگر حرارت در بدن افزایش پیدا کند و این حرارت در زیر مخ (مغز) قرار بگیرد فرد دچار خون دماغ می شود و این خون دماغ شدن برای خارج کردن همین صفرا است که سبب حرارت بالا شده است واگر در ناحیه بالای مغز(سر)انسان صفرا جمع شود، انسان دچار بیماری زکام می شود و از طریق بینی و آبریزش بینی زکام تخلیه می شود ومغز را خنک می کند.

وقتی غلبه صفرا را داشته باشیم، حرارت انسان به مرزهایی می رسد یعنی مغز توان تحمل آن را ندارد. اگر در چنین شرایطی مسئله نزدیکی پیش بیاید که حرارت خون و تپش قلب را بالا ببرد، حرارت بالای بدن باعث می شود حرارت مغز افزایش یابد و مغز به پروستات دستور می دهد که باز شود.

زودانزالی ناشی از صفرا را چگونه درمان کنیم؟

این موضوع زودانزالی با هیچ دارویی قابل درمان نیست، برای جلوگیری از زودانزالی باید بدن را خنک کرد؛ یعنی با پایین آوردن صفرا می توان بدن را خنک کرد. پس باید صفرا در بدن کنترل شود، بلغم بدن بالا بیاید، خون در بدن اندازه گردد و سودا اندازه شود و همه این ها در بدن به یک اندازه برسد تا موضوع زود انزالی از بین برود.

زودانزالی در بانوان

همین زودانزالی در خواهران هم ممکن است ایجاد شود. منتهی اگر در خواهران باشد باعث ایجاد یک آسیب جدی به رابطه نمی شود. چون بهترین رابطه آن است که خانم به لذت جنسی برسد و بعد از آن آقا لذت ببرد.

راه درمان زود انزالی پرهیز غذایی
اما اگر بخواهیم غلبه صفرا را در مردان کم کنیم راهش کنترل مواد غذایی است. چیزهایی که باعث غلبه صفرا میشود عبارتند از: سرخ کردنی ها، غذاهای آماده از قبل مانند کنسروها، غذاهایی که در فر یا زودپز با حرارت بالا پخته شود و مواد غذایی منجمد شده.

این مواد وقتی وارد بدن می شوند مواد سالمی که جذب خون می شود بسیار کم است و بعد تبدیل به صفرا و سوداکه در طحال و کیسه صفرا ذخیره می شوند. اگر بخواهیم عامل زودانزالی و غلبه صفرا در مردان را کنترل کنیم، باید از طریق کنترل مواد غذایی و پرهیز غذایی بدن کم کم به حالت طبیعی خود بازگردد.

اگر بخواهیم صفرا را با مواد غذایی پایین بیاوریم، استفاده کردن از این غذاها توصیه می شود چون صفرا را پایین می آورند و خنک می کنند : سیراب شیردان، عدس پلو، زنجبیل و چای نبات

 زود انزالی به علت ضعف عمومی

یکی از عوامل زودانزالی بالارفتن صفرا در بدن بود. عامل دوم ضعف عمومی بدن و ضعف جسمی است.
چون ارتباط با همسر انرژی زیادی از مردان می گیرد. اگر بدن انسان از نظر جسمی ضعیف باشد و ضعف عمومی شدیدی بر او غلبه پیدا کرده باشد، مغز وقتی ببیند سلول هایی که از بدن خارج می شود مورد نیاز بدن است اجازه ادامه مقاربت و طولانی شدن آن را به بدن نمی دهد. لذا افرادی که از ضعف عمومی بدن رنج می برند در مسائل جنسی زودانزال هستند و این زودانزالی با آن زودانزالی که در اثر غلبه صفرا بود متفاوت است. در زودانزالی که به دلیل ضعف عمومی بدن انسان عارض می شود بعد از اتمام مقاربت بدن سست می شود و فاصله میل بعدی طولانی می شود. شاید هفته ها و ماه ها طول بکشد. هم زمان مقاربت کم است و هم فاصله زیاد است.

در آن نوع زودانزالی که به دلیل غلبه صفرا در بدن روی می دهد تمایل به نزدیکی بسیار بالاست ولی توان ادامه کم است.

روش درمان زودانزالی به علت ضعف بدن:

از مواد غذایی که از نظر خاصیت ضعیف هستند پرهیز کنند از جمله این مواد عبارتند:

مواد غذایی که به خاطر مانده شدن و نحوه نگهداری ناصحیح خواص خود را از دست می دهند. هر چند که ظاهر و رنگ و بوی آنها خیلی تغییر نمی کند. مانند تمام مواد غذایی که در فریزر منجمد می شود مثل گوشت منجمد خاصیت خود را از دست می دهند و در بدن تولید انرژی نمی کنند و در ضمن برای پاکسازی این موادی که خورده شده هشت ساعت وقت بدن را می گیرد تا خورده شود تا خارج شود که موجب بیماری نگردد.
در روایتی داریم که حضرت نهی فرموده از خوردن غدید؛ یعنی گوشت کهنه و گوشتی که پخته می شود و به نحوی نگهداری می شود تا در آینده به یک نحوی از آن استفاده شود.
متداول ترین روش نگهداری گوشت نگهداری در فریزر است تا گوشت یخ بزند و وقتی که از انجماد باز می شود سلول های این مواد غذایی از بین می رود و خاصیت ها و انرژی بخش خود را از دست خواهد داد.

لذا پیامبر اکرم (ص) می فرماید: از خوردن غرید (گوشت کهنه ) بپرهیزید که در انسان پیری زودرس به ارمغان می آورد.

همه مواد غذایی که از طریق فریزر نگهداری می شوند نه تنها انرژی تولید نمی کند بلکه انرژی بدن را برای دفع میرگیرد و بیماری هایی را در بدن ایجاد می کند از جمله آرتروز، زودانزالی مردان و بی میلی شدید در زنان.

باید افراد پرهیز داده شوند از خوردن غذای پخته مانده شده است چون از حالت غذایی بودن خارج می شود و دربدن سبب مزاحمت می شود و انرژی می شود تبدیل به انرژی می شود و بدن انسان را از ضعف عمومی نجات می دهد این نوع زودانزالی را در مردان می کند.

مواد غذایی که توصیه شده این افراد بخورند :

خوردن گوشت و گندم( حلیم) اگر با گوشت گوسفند گوساله تازه باشد، برای تقویت عمومی افراد مفید است.

خوردن گوشت پخته و شیر خام تازه

در ادامه بحث زودانزالی آقایان، به ضعف عمومی بدن رسیدیم که بیان کردیم این امر به خاطر تغذیه سالم در بدن ایجاد می شود و سبب زودانزالی می شود، عرض کردیم که اگر بخواهیم اینان را درمان کنیم باید از تغذیه مناسب استفاده کنیم.

خوردن گوشت گوسفندی (گوساله) به اضافه گندم (حلیم):
اگر بخواهیم این بیماران را درمان کنیم و طرف طبع سرد دارد با گوشت گوسفندی و اگر طبع گرم دارد با گوشت گوساله باید این حلیم پخته شود.

خوردن شیر به صورت خام:
اگر بتوان شیر خام را ( شیر پخته خواص شیر خام را ندارد)  از جایی تهیه کنید که مطمئن هستید دچار تب مالت نمی شوید ( تحت نظر دامپزشکی باشد و کنترل شده که این بیماری سراغ انسان را نگیرد) خوردن این شیر یکی از تقویت کننده های قوی در این گونه افراد است که بدن انسان را از نظر ضعف عمومی درمان می کند و بی حالی ها، پرخاشگری ها و امثال ذلک را از بدن دور می کند..

خوردن سنجد، خرما و سیب داروهای ارگانیک و طبیعی و بسیار موثر است.

سومین عامل زودانزالی :
اگر ویتامین E در مواد غذایی انسان یافت نشود، آرام آرام پوست بسیار لطیف و حساس می شود و اگر بخواهیم جلوی این حساسیت را بگیریم، استفاده از ویتامین E بسیار موثر است.

برای درمان زودانزالی اسپری هایی وجود دارد که خوب است ولی نتیجه مطلوب را نمی دهد. البته بهترین دارویی که می شود از آن استفاده کرد، استفاده کردن از روغن زیتون است که در آیات و روایات به آن توصیه شده است.
یکی از مواد غذایی که در قرآن و روایات به شدت مورد عنایت قرار گرفته است زیتون و انجیر است که توصیه های زیادی به خوردن آنان شده است. اگر بخواهیم از روغن استفاده کنیم صرفا باید خوراکی باشد چون اگر بخواهید به صورت مالشی از آن بهره ببرید دچار عوارضی می شوید که در جلسات بعد به آن اشاره خواهد شد.

انجیر هم باعث تقویت عمومی بدن می شود و باعث می شود میل جنسی را در بدن افزایش دهد.

چهارمین عامل انزال زودرس – عدم اعتماد به نفس

سه عاملی که گفته شد از عوامل اصلی زودانزالی آقایان در جامعه ما است و اما عامل چهارم هم وجود دارد که کمتردر مردان دیده می شود.
عامل چهارم بحث عدم اعتماد به نفس است. راه درمان این گروه از افراد از طریق تغذیه نیست بلکه با مراجعه به مشاورین متبحری می توان آنها را درمان کرد.

پس به طور کلی چهار عامل زودانزالی در مردان عبارتند از :
❓غلبه صفرا: آمار بسیار بالایی دارد
❓ضعف عمومی بدن
❓کمبود ویتامین E در بدن مردان
❓عدم اعتماد به نفس

 

عمدتا در بحث زودانزالی همانطور که در مردان هم اینگونه بود خودشان آسیب نمی بینند، اما اگر زودانزالی در مردان درمان نشود تخلیه کامل در مردان صورت نمی گیرد و اگر این مشکل پیش بیاید مرد احساس نیازش باقی می ماند و ممکن است به خاطر نداشتن یک رابطه گرم از خانواده گریزان شود و برای جبران آن در جای دیگری به دنبال رفع نیاز خود برآید و لذا به عوامل استحکام خانواده از این طریق لطمه وارد خواهد شد؛ چرا که اگر شوهر آسیب ببیند خانواده آسیب
خواهد دید. لذا باید این قضیه حتما درمان گردد.

 عواملی که سبب ارتباط ناقص در زنان می شوند
غلبه صفرا : غلبه صفرا در زنان کمتر موثر است، اما باز هم تاثیرگذار است. اگر عامل اصلی زودانزالی در زنان صفرا باشد که با ریزش مو همراه است، همان عواملی که در مردها گفته شد همان تغذیه هایی که در مردان گفته شد درزنان هم موثر است. مثل چای نبات، زنجبیل، سیراب شیردان تازه.

 افتادگی رحم: یکی از مشکلاتی که در زنان هست و سبب شده آنان به مسائل جنسی بی رغبت شوند، افتادگی رحم است. اگر در زن افتادگی رحم ایجاد شود از نظر میل جنسی زن رغبتی نمی برد فقط درد می کشد به راحتی تن به این کار نمی دهد. زن باید به مدت پنج یا شش ماه تحت مراقبت قرار بگیرد و از غذاهای سالم تغذیه کند تا وضعیت جسمی او به حالت طبیعی برگردد و میل جنسی در او افزایش یابد.

خشکی مهبل: این عامل هم باعث می شود که تمایل زن به رابطه کم شود و در ضمن تمایل مرد را به انجام رابطه کم کند. به خاطر آزاری که می کشد علاوه بر دهانه رحم باید با تزریق شیر تازه داخل مهبل درمان کرد و چند شب این کار انجام شود به جای استفاده از داورهای ضد عفونی کننده و داروهایی که برای درمان واژینال استفاده می کنند از شیر تازه به صورت تزریقی استفاده شود تا زنان به حالت عادی خود برگردند.

 بیماری مردان: این عامل زنان را نسبت به رابطه سرد می کند و تنها دنبال این می روند که یک زندگی ساده با همسرشان داشته باشند که به اصطلاح سردمزاج گفته می شود.

عامل اصلی پیدایش این مشکل در مردان است، یا مردان ناتوانی جنسی و یا زودانزالی جنسی دارند که در هر دو صورت زن به خاطر تحرک شدن و به ارگاسم جنسی نرسیدن دچار بیماری هایی مثل کمردرد و … می شود و میل خود را از دست می دهد.

تنها راه درمان این زنان این است که ابتدا شوهرانشان درمان شوند. عمده مشکل زنان امروز ما مشکل نابلدی مردان و حیای زنان نسبت به همسرشان است. عمده زنان جامعه ما زنان محجوبی هستند که مشکلات خود را به مردان نمی گویند و مردان باید از نگاه همسر خودنیاز او را درک کنند.
متاسفانه به خاطر نبود آموزش درمیان زنان و مردان این مشکلات پیش می آید و بعد از گذشت شصت سال زنان و مردان به ما مراجعه می کنند تا این مشکلات را درمان کنند.

  ناراحتی هایی که در رحم زنان است : این ناراحتی ها مانند عفونت ها، کیست ها و … مربوط به افرادی است که یا در رابطه با همسر مشکل دارند و یا بعد از اتمام رابطه در پوشاندن خود بی توجهی نشان می دهند.
عمده کیست هایی که در تخمدان های رحم ایجاد می شود مربوط به سرماخوردگی بعد از رابطه جنسی است؛ اگر بعد از رابطه جنسی انسان نسبت به پوشش کمر بی توجه باشد. چرا که این امر خواب آور هم هست و اگربدن بدون داشتن پوشش مناسب به خواب برود و بعد از آن حرارتی که ایجاد شده به حالت طبیعی بازگردد؛ سبب
سرماخوردگی بدن می شود و این سرماخوردگی باعث بیماری می شود.

در بحث مسائل جنسی عریان نباشید، چرا که اگر عریان باشید و به خواب بروید دچار سرماخوردگی می شوید و بیماری هایی در بدن عارض می شود مثل کیست ها، عفونت ها، ترشحات مهبلی و…

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “زود انزالی علل و درمان| استاد فراهانی ۶”
  1. با سلام
    با تشکر از متن بسیار سودمندتان
    یکی دیگر از عوامل مهم زودانزالی غلبه سودا می باشد که با تراکم سودا در سراسر بدن و از جمله اندام جنسی و ایجاد خشکی که می کند باعث انزال زودرس می شود. بنده بیمارانی داشته لم که با برطرف کردن افسردگی و غلبه سودای شان موفق به درمان زودانزالی شان شده ام

    با تشکر

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen