حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

آراستگی مرد و عفت زن |خانواده و زناشویی –  استاد فراهانی ۲
پ
پ

آراستگی مرد و عفت زن |خانواده و زناشویی –  استاد فراهانی۲

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]یکی از کارهایی که اگر در یک خانواده موفق باشد اتفاق بیفتد خانواده مستحکم است و اگر ناموفق باشد ارکان خانواده دچار مشکل می شود، رابطه زناشویی است. امام صادق (ع): آراستگی ظاهری یکی از کارهایی است که باعث می شود عفت زن ها زیادتر شود.[/box]زن و مرد نیاز به غریزه جنسی دارند. اگر غریزه جنسی را به عنوان عامل خوشگذرانی حساب کنیم کار بدی است اما غریزه جنسی وسیله ای برای ارامش جسم و روح انسان است. اگر تامین شود آرامش روح و جسم انسان تامین میشود و اگر غریزه جنسی تامین نشود از نظر اخلاقی و روحیات در فرد تاثیر مخربی می گذارد.

حسن بن جهم می فرماید:
من اباالحسن(ع) را دیدم که حنا گذاشته بود از ایشان سوال کردم که آیا شما حناگذاشته اید؟
فرمود: بله . تحیت آمادگی و آراستگی مرد از آن خصوصیات اخلاقی است که در عفت زنان تاثیر بسزایی دارد و خیلی از زنان عفت را ترک کردند به دلیل اینکه همسرانشان آراستگی ظاهری را ترک کردند.
آیا دوست داری همسرت تو را در حالی ببیند که تو آماده نیستی آیا اگر تو همسرت را در حال غیر آماده ببینی خوشحال می شوی؟
زمانی که موهای آشفته دارد، لباس به هم ریخته دارد و بدنش تمیز نیست؛ دوست داری او را
ببینی؟
عرضه داشتم: نه یا رسول الله
فرمود: خوب همسرت هم مثل شماست.
حضرت فرمود از اخلاق انبیاء چهار چیز
است:
نظافت ظاهری و باطنی
خوشبو بودن
کوتاه و مرتب کردن موها
زیاد همبستر شدن.

یکی از آسیب های جامعه امروزی که باعث طلاق زیادی بین خانواده ها می شود بحث های ناگفته روابط زن و شوهر است زیرا به دلیل حیا این مطالب را نمی توان روی منبرها گفت و در جامعه عمومی هم مطرح نمی شود بنابراین این مطالب را در قالب نرم افزارها مطرح می کنیم.
در جوامع غربی به خاطر فرهنگ و نوع زندگی و نوع نگرش به مسائل مختلف این مطالب را آزادانه مطرح می کنند اما در جامعه ما به دلیل اخلاق و غیرت مردم این امر امکان پذیر نیست. البته این مسئله بسیار اخلاقی است اما آسیب هایی به جامعه می زند که علت آن نداشتن آموزش دینی در خصوص آمیزش جنسی است

امروزه به طور میانگین ۲۰ درصد ازدواج ها منجر به طلاق می شود و ۶۰ درصد ازدواج ها به زندگی ناخوشایند می انجامد و تنها ۲۰ درصد ازدواج ها موفق است.
بیشترین نوع طلاق ، طلاق خلع است دراین نوع طلاق مشکل از همسر است علت ان نارضایی زن از رفتار شوهر است طبق امار مسائل امیزشی علت اصلی است اما به علت حیای بانوان بهانه های دیگری را به عنوان بهانه اصلی مطرح می کنند تا از این وضعیت خلاص شوند.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen