حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

درمان فیستول

شناسه : 4730 03 نوامبر 2017 - 4:06 3755 بازدید
درمان فیستول
پ
پ

درمان فیستول

فیستول زخمی است که نوعا در مقعد ممکن است بوجود آید و حتی در گوشه چشم یا گوشه دهان هم به وجود می اید و این زخم به راحتی درمان نمیشه دو طرف این زخم ورم میکند همراه با درد و سوزش است به این زخم ها فیستول میگویند درمانش تو طب اسلامی خیلی راحت هست.

فیستول تجمع کثافات در روده و یا هر جایی دیگر میتواند باشد که براثر فشار زیاد از راه و‌ مجرای اصلی خارج شده و لوله ایی کنار مجرای اصلی تولید می شود. این تجمع ایجاد درد و بوی تعفن می میکند

 اصلاح تغذیه و اصلاح مزاج خصوصا سودا زدایی در این بیماری مهم است

درمان فیستول در طب اسلامی داروی جامع امام رضا ع + عسل به تنهایی مالیدن نمک روی آن می باشد

اگر اسفرزه را به صورت سالم با ضماد سیاه مخلوط کنید و روی فیستول بگذارید؛ سه روز این کار را تکرار نمایید، فیستول باز می شود و مواد آن خارج می شود.

پرهیز از فلفل وگردو واستعمال دود
خوردن باقالی،تره،کوکوی تره،کشمش،برگ چغندر،شیره بادام،سبوسها وجوانه ها
داروی امام کاظم وحب خون ساز ودم کرده آویشن وبابونه بخورید
تخم گشنیز و آویشن و گل ختمی وتخم مرو، رامساوی گرفته باچند برابرشیرگاوطبیعی بجوشانیدتابصورت مرهم درآیدبرموضع فیستول هاضمادکنید؛ وهر۲۴ساعت یک بارزودتربازنکنیدوهرباردرآب جوشانده همان داروهابه مدت نیم ساعت بنشینید وآنقدرتکرارکنیدکه عفونت هاجمع وزخم های آن جوش بخورد…… انداختن زالونیزمفیداست.

باجوشانده ی آویشن.بومادران.
بذرناخنک.شاهتره.زردچوبه،موضع راضدعفونی کنیدبعدازهرضماد.

 

حجامت موضعی فیستول: سر فیستول را با خراش های عمیق، حجامت و خون گیری می کنیم

زالو درمانی نیز موثر است

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

5 دیدگاه برای “درمان فیستول”
  1. سلام وقت بخیر

    آیا برای فیستول درمان قطعی بجز عمل جراحی وجود دارد؟

    پاسخ
  2. سلام عزیزان. اولاً عمل جراحی برای درمان فیستول مقعدی خیلی توصیه نمی شود، زیرا از عوارض جانبی آن می تواند آسیب به عضلات اسفنگتر و در نتیجه بی اختیاری مدفوع باشد. بعنوان درمان قطعی فیستول بدون عمل جراحی، در اینجا می توانم دو روش را پیشنهاد بدهم که در هر کدام از این روشها افرادی را سراغ دارم که بطور قطعی درمان شده اند. روش اول، درمان به روش انداختن زالو ( دو تا زالو برای هر سوراخ ایجاد شده و تکرار درمان یکماه بعد) و روش دوم برای درمان آبسه و فیستول مقعدی، خوردن شربت سکنجبین (سرکه انگور و عسل) است البته همانطور که بنده پیش از نیز بارها تأکید کرده ام و اینبار نیز تأکید می کنم، در این روش، درمان منوط است به طبیعی و خانگی بودن سرکه. متأسفانه بسیاری از سرکه هایی که بعنوان سرکه طبیعی و خانگی به فروش می رسند، تقلبی هستند. سرکه را حتما از کسی تهیه کنید که می دانید آن را در منزل به روش سنتی درست کرده است. مواردی بوده که فرد شکایت داشته که از این روش نتیجه نگرفته، اما بعد از اینکه سرکه طبیعی و خانگی اصل که در شیشه نگهداری میشده و نه در ظروف پلاستیکی (نمیدانم شیشه ای یا پلاستیکی بودن ظرف میتواند در درمان یا عدم درمان مورد فوق مؤثر باشد یا نه، اما می دانم سرکه بعلت خاصیت خورندگی اسید، نباید در ظروف پلاستیکی نگهداری شود) بحمدالله نتیجه گرفته و درمان شده اند. حتی اگر عسل هم نداشتید، در صورتی که طبع شما سرد نیست ( سردی سرکه را میتوانید با خوردن زنجفیل که گرم و برای معده هم بسیار مفید است، رفع کنید. زنجفیل تازه و یا پودر زنجفیل را به همراه آب میل کنید.)، برای چند روز، بعد از هر وعده غذا یک قاشق چایخوری سرکه میل کنید. درمان محقق خواهد شد انشاءالله.
    ضمناً از مزایای بی شمار سرکه غافل نباشید. حتی اگر میتوانید خودتان در منزل با انگور یا کشمش، سرکه بیاندازید و سرکه ها را در ظروف شیشه ای در یخچال یا جای خنک نگاه دارید. هر از گاهی از آن میل کنید. قدیم خانواده ها در دور همی ها، زیاد کاهو سکنجببین میخوردند و از بسیاری از بیماری های امروزی مصون بودند. خوردن سرکه، خون را صاف می کند و بر کبد و پوست اثر درمانی مؤثر دارد. اثر ضد چاقی دارد و بسیاری خواص دیگر که دیگر بیش از این در این مجال نمی گنجد.

    پاسخ
  3. سلام ودرود برشما
    ایا فیستول بعدازتخلیه شدن چرک وعفونتش امکان جوش خوردن وبسته شدن سوراخش هست؟
    خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
    مم دارم افسردگی میگیرم لطفا کمکم کنید

    پاسخ
  4. سلام برای درمان آبسه مقعدی چکاری انجام بدم آیا بیماری خطرناکیه؟! همجا نوشته عملش تنها راهشه این درسته و اینکه بنظرتون لیزرش چطور هست!؟

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen