حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

دستشویی فرنگی یا ایرانی؟ مضرات و فواید

شناسه : 4403 05 جولای 2017 - 1:22 4799 بازدید
دستشویی فرنگی یا ایرانی؟ مضرات و فواید
پ
پ

 دستشویی فرنگی یا ایرانی؟ مضرات و فواید

 

چند وقتی است تبلیغات زیادی راجع به استفاده از توالت فرنگی می شود و دلیل آن را نیز مضر بودن توالت فرنگی برای زانو می دانند  تصمیم گرفتم مطلبی در این خصوص بنویسم از طرفی خبردرخواست برای جمع آوری دستشویی های ایرانی توسط رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران بود که ایشان  با اشاره به اینکه استفاده از دستشویی های ایرانی بیشترین فشار را به زانوها وارد می کند، پیشنهاد کرد تا کاسه دستشویی های معمولی در کشور جمع شود و مردم از دستشویی فرنگی استفاده کنند تا دچار آرتروز پیش رونده زانو نشوند. lمتاسفانه طب جز نگر غربی که از دید کل نگر حکیمانه محروم است فقط با متمرکز شدن بر گوشه ای از حقیقت در مسائل مختلف ورود می کند که همان حکایت لمس فیل در تاریکی است. لذا دراین مطلب به بررسی بهترین نوع توالت ، بهترین حالت نشستن در دستشویی و… می پردازیم

زیاد ماندن در دستشویی  به دلیل گازهای سمی که آنجا وجود دارد خیلی مضر است و حتی در  روایات ما  وارد شده که دستمال به سر و صورت ببندید و وارد بشید یا در توالت زیاد نمانید و طول ندهید و توالت باید سقف کاذب داشته باشد و… پیش یک لطیفه ای در فضای مجازی دیدم راجع به دستشویی ایرانی با این مضمون: توالت سنتى ایرانى جورى طراحى شده که کسى خیلى اون تو نمونه
بیشتر از ۶دیقه بشه دوتا استخون از زانوهاى آدم میزنه بیرون باید بشینه رو ویلچر!
و حتی مسواک زدن در دستشویی را موجب خرابی دندان ها عنوان کرده اند. امروزه نیز دانشمندان اعلام کرده اند که باید از قرار دادن مسواک در محیط سرویس بهداشتی پرهیز کرد…

 

تاریخچه توالت در غرب ،  توالت فرنگی از کجا آمده است
جالب است بدانید  تا ۷۰ سال پیش در تمام اروپا و بخصوص هلند در سطل زباله کنار سالن و اتاق خواب مستراح می کردند. و با دستمال مشترک نظافت می کردند.تا یکصد سال قبل در هیچ کشور اروپائی محلی بعنوان بیت الخلاء وجود نداشته و حتی در هیچ یک از آثار باستانی و کاخ های غربی چنین محلی تعبیه نشده است. و مردم متمدن!! غرب مانند حیوانات به پشت منازل می رفتند و پشت بوته ها عمل دفع را انجام می دادند و در برخی منازل اعیان در درون یک سطل در کنج اتاق این عمل را انجام داده و سپس با یک پارچه مشترک اقدام به انجام پاک کردن مقعد می کردند  و خود حدیث مفصل بخوان زین مجمل…
در سال ۲۰۰۰ میلادی یعنی ۱۳ سال قبل در پایتخت هلند و در هیچ یک از شهرهای آن دستشوئی عمومی برای خانم ها وجود نداشت و تمام خانم ها برای این منظور در روز روشن به پشت بوته ها و لای درز درب ماشین ….. حال مقایشه شود با فرهنگ ایرانیان که از ۷۰۰۰ سال پیش در شهر سوخته فاضلاب شهری داشته است.
مقایشه کنید با اسلام که برای یک توالت رفتن حداقل ۱۹ حکم واجب و مستحب وجود دارد.
حال برای رعایت موارد بهداشتی باید از دستورات و استانداردهای مردم متمدن!!!!! غرب پیروی کنیم و توالت فرنگی که حالت توسعه یافته سطل کنار اتاق خواب شان بوده را تجویز و توصیه کنیم. در آذرماه سال ۱۳۹۱ در یک برنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی توصیه به استفاده از توالت فرنگی و نیز تاسف از استفاده کنندگان دستشوئی ایرانی توسط یک پزشک !! ارتوپد انجام می گرفت.
در بسیار از سایت های خبری گزارش گردید که در سیتی سنتر اصفهان در یک سالن باز چندین کاسه ادرار ایستاده برای آقایان و بدون حایل مابین آنها ایجاد کرده اند. و بعدا با بازدید اعضای شورای شهر ام القراء اسلام  فقط توصیه به ایجاد حائل بین آنها شد.
اما علت طراحی توالت ایرانی به این شکل این چیز ها نیست….
حقیقت اینست که دفع کامل فقط در این حالت نشستن روی توالت ایرانی اتفاق می افتد و استفاده مکرر از توالت فرنگی باعث مشکل دار شدن سیستم دفع بدن می شود. همانگوته که می بینید امروزه در غرب شارژر و دستگاه بازی و.. در توالت می گذارند تا این نیم ساعت و بعضا یک ساعتی که طرف توی دستشویی هست اما چیزی از او دفع نمیشود بیکار نباشد !

توالت ها (فرنگی وتوالت  مسلمانان )در اینه علم

دفع کامل فقط در حالت نشستن روی توالت مسلمانان اتفاق می افتد

تحقیقات علمی نشان می دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر از حالت نشستن در دستشویی به شیوه غربی است.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، روزنامه انگلیسی “گاردین” (Guardian) در مطلبی با عنوان “حقیقت درمورد دستشویی؛ کار ما اشتباه است (توالت فرنگی) ” گزارش داد: دانشمندان زیست شناسی شیوه‌ی دفع و رفع حاجت به سبک غربی (توالت فرنگی) را غلط اعلام کردند.

روزنامه Guardian در ادامه نوشت: «یک محقق آلمانی با اشاره به مطالعات متعدد گفته است تحقیقات نشان می‌دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر است. این به آن علت است که ساز و کار خروجی دستگاه گوارش به گونه ای طراحی نشده که در حالت نشسته یا ایستاده به صورت کامل باز شود. ساختار روده بسیار شبیه یک شلنگ پیچ و تاب خورده است. نشستن بر روی پاها بسیار طبیعی تر بوده و باعث فشار کمتری به مقعد می‌شود.»

farangi

بیماری هایی که مسلمانان دجار نمی شوند | بیماری های ایجاد شده توسط توالت فرنگی

گاردین به نقل از این محقق آلمانی می‌نویسد: « ۱٫۲ میلیارد نفر در جهان که در زمان رفع حاجت روی دو پای خود می‌نشینند تقریباً هیچ موردی از بیماری دیورتیکولوز روده (التهاب و خونریزی جداره کولون روده بزرگ) در مورد آنها گزارش نشده و در برخورد با بواسیر با مشکلات کمتری روبرو هستند.»
وی همچنین می‌افزاید: «در مقابل ما در غرب، مدفوع خود را تا زمانی که از مقعد خارج شود با فشار نگه می داریم.»

این محقق آلمانی می‌افزاید: «خم شدن روی صندلی و انجام کارهای متفرقه (مانند مطالعه) نسبت به نشستن بر روی دو پا، باعث طولانی شدن بدون ضرورت روند دفع شده و می‌تواند توضیحی برای این مسئله باشد که چرا بواسیر و بیماری‌های روده مانند دیوِرتیکولیت در اروپا نسبت به آسیا شایع تر است.»

گاردین در ادامه با اشاره به اهمیت دستگاه گوارش در نگاه دانشمندان جدید می‌افزاید: «حتی دانشمندان تنها در سال‌های اخیر مطالعاتی در زمینه احتمال “تأثیر مستقیم تر سلامتی روده‌ها در مقایسه با DNA” بر سلامت روانی، انگیزه، حافظه و اخلاقیات انسان آغاز کرده‌اند.»
بعضی زیست‌شناسان زمینه تخصصی، رابطه دستگاه گوارش با مغز را حداقل در حد سلول‌های بنیادین مهم شمرده‌اند.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/may/18/truth-about-poo-doing-it-wrong-giulia-enders-squatting

—————–

آداب توالت  و بیت الخلا در اسلام

دستشویی رفتن و شرایط ورود ، توالت نشستن ، توالت زمینی و فرنگی ، خوردن و آشامیدن ، گفتگو، استنشاق گازهای محیط از منظر طب اسلامی و طب سنتی چیست !!

سنگ توالت نبایستی روبه قبله و یا پشت قبله نصب شود و احوط آنست که مابین مشرق و مغرب نیز اجتناب شود و سنت آن است که سنگ توالت روبه مشرق و یا مغرب باشد .

سنگ و فرهنگ توالت ایرانی : مستحب است مواقع تخلیه به پای چپ حائل باشیم چون به هنگام نشستن در روی سنگ توالت ایرونی ماهیچه ران چپ و عضله شکم به سمت روده فشار می آورد زیرا موقع تخلیه سنگینی بدن روی پای چپ است به همین سبب است که تخلیه فضولات در روده به طور کامل و به مدت زمان کمتر انجام میشود حتی از قسمت تحتانی طحال (سمت چپ )تا انتهای مخرج به یکباره مدفوع دفع میگردد که برای سلامتی کل بدن بسیار مناسب و مفید و تاثیرگذار است .

نصب سنگ توالت فرنگی: از نطر محققین طب سنتی موجب امراض روده ( کولیت . قولنج )میشود زیرا نشستن روی این توالت فشارهای لازم به روده و شکم وارد نمی کند و فضولات هضم نشده در روده ها باقی میماند و طبعا” فساد و گندیدگی در روده بزرگ را ایجاد میکند و به عبارتی دیگر بیشترین تفاله ها یا مدفوع در سمت چپ بدن در روده بزرگ انباشته میشود و اگر این فشاربه هنگام نشستن بر روده بزرگ توسط پای چپ و ماهیچه ران سمت چپ و عضله شکم فشار نیاید تخلیه به راحتی انجام نمیشود .

هنگام ورود به توالت ، ابتداء با پای چپ وارد شوید زیرا ورود با پای راستی اشکال دارد به علت وجود بزرگی کبد در سمت راست و سنگینی قسمت راست بدن در موقع حوادث ، ابتداء پای راست شل شده و می افتد به همین دلیل اگر کسی هنگام وارد شدن به توالت سکته کرد و مرد به داخل توالت نمی افتد پس بهتر است ابتدا با پای چپ وارد توالت نشوید و موقع بیرون آمدن ابتداء با پای راست بیرون بیایید ( دکتر شهید پاک نژاد )

مستحب است در توالت که نشستن برپای چپ بوده باشد چون راست روده از پهلوی چپ به مقعد ختم میشود این گونه نشستن ها اجابت آسان تر و سهولت انجام میگیرد .

انسان نبایستی در موقع تخلی روبه قبله یا پشت قبله بنشیند احتیاط واجب است که بچه ها را موقع دفع مدفوع و ادرار روبه قبله . یا پشت قبله ننشانید .

از تخلی نمودن در محاذی آفتاب و ماه نهی شده است .

نهی شده از آنکس که تخلی و بول کند و عورتش محاذی آفتاب یا ماه باشد .

در موقع تخلی از صحبت کردن ، غذا خوردن ، آشامیدن نهی شده است چون بخشی از خون که به لگن آمده و برای تخلیه مدفوع و ادرار فعال شده ، سبب میگردد مقداری از حجم خون گرفتار جویدن و بلعیدن مصرف شود و در نتیجه در تخلی و دفع خلل وارد میشود ، ثانیا” مکان آلوده به میکروب های خاص است که باباز شدن دهان میکروب وارد فضای دهان و دندان و لثه و حنجره شده و موجب رشد بیماری ها میگردد .

حضور مستمر ، پی در پی ، زیاد نشستن ، حتی کم نشستن بعد از تخلی در توالت موجب فشار بدن بر وریدهای اطراف مخرج و در نتیجه بیرون زدن مقعد ( بیماری قرن ۲۱ ) و نهایتا بواسیر و شقاق مقعد میگردد و اگر عجله کند نتیجتا” بخشی از فضولات مانده و ماده ای بنام تریپتوفان که سمی است و استعداد جذب مجدد در بدن را دارد و در مدفوع میماند و به بدن ( خون ، پوست ، کیسه صفرا و کلیه ها ) آسیب میرساند .

بعد از تخلی لازم است که اول مخرج مقعد شسته شود و سپس آلت و دهانه رحم شسته شود برای تحریک راکسیون و ….

شتشو و تطهیر بعد از تخلی با دست راست و انگشترها مکروه و نهی شده است .

به هنگام دفع ادرار و یا مدفوع نباید کاری کرد که نصفه کاره رها شوند خصوصا” در موقع ادرار کردن کودک ، زیرا این عمل عامل بیماری در مقعد و روده ها میگردد.

در توالت ، هرگز خانم ها و آقایان بعد از ادرار و مدفوع ، خودشان را با دستمال کاغذی ( که از مواد آهکی ساخته میشود )پاک نکنند چون چرک و عفونت شدید وارد واژن و رحم و مقعد میشوند که بهبودی آنها بربدن آدمی بسیار مشقت بار و گران تمام میشود .

شستن دست و پا ، وضوگرفتن ، استحمام در توالت نهی شده است زیرا به علت متصاعد شدن گازهای خطرناک در سلولهای پوستی رسوخ خواهد کرد .

در توالت ها از مسواک زدن و نگهداری مسواک و مواد شوینده به علل ایجاد بدبویی در دهان بشدت پرهیز شود .

اگر محیط توالت در اتاق ها و یا کنار آشپزخانه مهندسی شود سبب میشود که گازها و سموم خطرناک به فضای محیط خانه و یا محل کار سرایت کرده و بستری از انواع امراض تولیدشده و کم عمری و اختلال در مغزها شکل بگیرد.

حرف زدن در توالت هنگام تخلی بشدت نهی شده است سبب میشود که حاجت فرد برآورده نشود .

استنجاء( پاک کردن) مدفوع با اشیاء محترم حرام است مثل کاغذ و یا پارچه ای که دارای نوشتاری از اسمالله و یا قرآن مجید ،نام های رسول و پیغمبران و ائمه یا حدیث بوده باشد.

ازادرار کردن در جاهای سفت و سخت پرهیزشود به سبب ترشح بول و نجس شدن بدن و البسه ، بجای آبن به جای بلندی رفته و یا به

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

4 دیدگاه برای “دستشویی فرنگی یا ایرانی؟ مضرات و فواید”
  1. سلام مطالب جالب بود تشکر به کتاب دکتر احمد صبور اردوبادی درباره مضرات توالت فرنگی هم در صورت تمایل مراجعه فرمایید.

    پاسخ
  2. الان که همه دستشوییها از حیاط به داخل منزل منتقل شده مثل میمون داریم از غرب تقلید میکنیم

    پاسخ
  3. اره
    همه دنیا خرن ما آدمیم فقط
    کاش ما هم الان تو یه کشور تمدن غربی بودیم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen