حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

پرهیزات عمومی برای درمان و پیشگیری کل بیماریها

شناسه : 4264 18 نوامبر 2016 - 8:18 902 بازدید
پرهیزات عمومی برای درمان و پیشگیری کل بیماریها
پ
پ

پرهیزات عمومی برای درمان و پیشگیری کل بیماریها

انواع روغن های نباتی و مایع، انواع کره های گیاهی و مارگارین، انواع آبمیوه ها (کارخانه ای)، انواع مواد خمیری و حجیم (ماکارونی، لازانیا، رشته های صنعتی و..)، انواع مواد مخدر و دخانیات (سیگار و.. )، انواع نوشیدنی های گازدار (نوشابه، دلستر و…)، انواع سس (مایونز، کچاپ، گوجه فرنگی و کارخانه ای، انواع ساندویچ پیتزا، خمیر وپنیر پیتزا، انواع فراورده های گوشتی (سوسیس، کالباس، همبرگر، کباب لقمه و…)، انواع تنقلات مصنوعی (پفک، چیپس، آدامس، شکلات و کاکائو، اسنک، نوشمک، یخمک و…، قند، شکر مصنوعی و هرآنچه در آن قند و شکر مصنوعی به کار رفته است، انواع شیرینی جات قنادی، بیسکوییت و آب نبات، انواع نان های سفید (فانتزی و نان هایی که دارای آرد نول میباشد)، مرغ و تخم مرغ ماشینی، کشک کارخانه ای، رب گوجه فرنگی کارخانه ای، سرکه، آبغوره و آبلیموی کارخانه ای، انواع کمپوت و کنسرو صنعتی، یخ و آبی که یخ در آن ذوب شده باشد، آب نارنج جوشیده شده در غذا، انواع بستنی و فالوده صنعتی، چای سیاه و غلیظ، خوردن غذاهای پرچرب، برنج آبکشی، انواع غذاهای آماده، انواع نوشابه های الکلی، انواع میوه جات غیر فصلی، گوشت گاو (گوشت گوساله کمتر استفاده شود بویژه کسانی که دارای طبع سرد میباشند)، میوه جات و خیار و گوجه گلخانه ای، سرخ کردن، خوردن غذاهای مختلف روی هم، خوردن نمک زیاد، انواع غذاهای شور (خیارشور، ماهی دودی و کارخانه ای، انواع ترشیجات که با سرکه های صنعتی تهیه شده باشند(کارخانه ای)، انواع فراورده های لبنی پاستوریزه (ماست، شیر، خامه، سرشیر، پنیر و دوغ)، آب جوش (اگر زیاد و مرتب استفاده شود)، کشمش و زرشک تیزابی، خوردن غذاهای مانده، بیات و فریز شده، استفاده از زود پز، سرخ کن، مایکروفرو، انواع ادویه جات تند (مرتب و زیاد)، غذاهای رستورانی، انواع مواد کافئین دار (قهوه، نسکافه و…، استفاده از لوازم بهداشتی آرایشی و رنگ موی شیمیایی

غذاهایی که اجتماعشان با همدیگر ممنوع است
لبنیات (شیر و ماست و…) با گوشت سفید (مرغ، ماهی و..، تخم مرغ و ماهی به حسب اختلاف در مزاج انسانها، احتمال حدوث امراضی همچون جذام(خوره)، فالج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی خواهد شد.

سرکه و حلیم، لبنیات و ترشیجات (باعث انجماد شیر در معده می گردد)، پنیر و ماست چکیده، پنیر و بادام، سرکه و عدس و یا سرکه و ماش، سرکه و ماست، ماست و ترب، شیر برنج و سویق(آردگندم)، انار و حلیم(هریسه)، خربزه و عسل، خربزه و مویز و یا خربزه و انبه، کله گوسفند و انگور، خوردن اغذیه گرم و سرد با هم، خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد هستند با همدیگر، خوردن غذاهایی که دارای طبیعت گرم هستند با همدیگر، خوردن غذاهای نفخ آور به همراه اغذیه نفخ آور
خوردن غذاهایی که بر روی غذاهای قبلی ممنوع است
خوردن سرکه بعد از برنج، غذاهای نفخ آور، لزج ،گس، لطیف (ماهی، شیر و هندوانه) و سنگین به ترتیب بر روی غذاهای نفخ آور، لزج، گس، لطیف و سنگین خورده شده، آشامیدن آب سرد بعد از غذاهای گرم و یا بعد از استحمام، آشامیدن آب سرد بعد از خوردن میوه‌ها خصوصا میوه های سرد مانند خربزه و هندوانه باعث تولید سم در بدن می شود، آشامیدن آب گرم بعد از غذای شور، آشامیدن آب سرد هنگامی که معده خالی باشد مثلا ناشتا، خوردن ترشی بعد از شیرینی، آشامیدن آب سرد بعداز ورزش و ریاضت و حرکات سنگین، خوردن خربزه و هندوانه بر روی آب گوشت و گوشت ها باعث سنگینی و حدوث امراض متعدد می شود، آشامیدن آب سرد و بلافاصله خوابیدن، آشامیدن آب بلافاصله پس از صرف غذا خصوصا در سردمزاجها، آشامیدن آب در هنگام غذا خوردن، آشامیدن آب سرد بدون توقف زیرا احتمال دارد امراض متعددی رخ دهد از آن جمله: اگر سردی آن به قلب برسد به علت انطفاع حرارت غریزی احتمال سکته خواهد بود، اگر به کبد برسد موجب بیماری استثقاء خواهد بود، اگر سردی آن به مغز برسد موجب استرخاء و سستی اعضا (ام اس) خواهد بود، اگر سردی آن به آلات تنفس و صوتی برسد باعث اختلال در عملکرد اعضای مذکور خواهد شد. آشامیدن آب بعد از خوردن غذاهای ترش، شیرین و خوردن ادویه اسهال آور، آشامیدن آب سرد بعد از غذا و بعد از شیرینی ها باعث آسیب رساندن به دندانها و افتادن زودرس آنها می شود.

 

 

پرهیزات کلی برای تمام بیماران
بادمجان، عدس، خیار، گوجه، ماست و دوغ و پنیر (برای سوء مزاجهای سرد) انواع سس، کنسرو، فست فود مثل پیتزا، سوسیس، کالباس و… نوشابه، رب گوجه فرنگی کارخانه ای، کاکائو، قهوه، شکلات، چیپس، پفک، غذاها و تنقلات خیلی شور و تند و ترش و چرب و حبوبات نفاخ برای معده های حساس و گازدار، چای بالاخص برای کسانی که مشکل معده دارند. آب یخ، همراه با غذا و بلافاصله بعد از غذا آب خوردن، گوشت گاو و گوساله، ته دیگ، پیاز و سیر خام و پرتقال و نارنگی (برای معدههای حساس)، غذاهای مانده و فریز شده، غذاهای خمیری مثل ماکارونی و الویه و سرخ کردنی. آب خوردن در شب بین خواب، خرما و گردو، سبزیجات بخاردار مثل تره، شاهی، ترب و به خصوص برای کسانی که سردرد دارند و هر چیزی که باعث ناسازگاری و اذیت شود.
توصیه ها
– قبل و بعد از هر وعده غذایی کمی نمک طبیعی (سنگ نمک یا نمک دریایی) چشیده( مزمزه ) شود. در صورت تشنگی نیم ساعت قبل از غذا و یک ساعت و نیم بعد از غذا آب میل شود و در هنگام غذا خوردن آب و مایعات میل نشود. مویز هر صبح ۲۱ تا ۳۰ عدد تا ۱ ماه میل شود. برای کسانی که کم خونی دارند به شرطی که مشکل معده نداشته باشند ۴۰ تا۵۰ تا مویز را از شب در سرکه انگور خانگی خیسانده و روز بعد شیره آن را گرفته و در طول روز با نوشیدنیها، نان و غذا میل شود. خاکشیر ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری صبح ناشتا با آب جوش گرم میل شود و تا ۱ ساعت بعد چیزی میل نشود. (برای غیر دیابتیها با کمی نبات داغ یا شکر یا عسل مصرف شود)
– سوپ جو با سبزیجات و جوانه ها و …. + آبغوره و روغن زیتون ۱ وعده غذایی روزانه
– سالاد هویج + کاهو + روغن زیتون (بدون خیار و گوجه)
– در صورت مصرف ماهی حتما با مصلحات و بعد از آن هم خرما میل شود.
– روغن مالی بدن با روغن بنفشه توصیه می شود.
– نوشیدنی روزانه آب و عسل و لیمو ترش یا شربت رضوی با عرقیات مفرح و عسل گرم گرم میل شود.
– به جای روغن نباتی جامد و مایع معمول در بازار از روغنهای طبیعی نظیر کنجد، زیتون، هسته انگور و یا روغن حیوانی طبیعی استفاده شود. میتوان شیرینی های طبیعی مانند عسل، شکر سرخ، شیره انگور، مویز، توت خشک، کشمش را جایگزین قند و شیرینی های مصنوعی کرد.
– همچنین شیره های گیاهی مانند شیره بادام، شیر گردو، شیر پسته، شیر خرما و یا شربتهای طبیعی نظیر شربت عسل با آب لیمو ترش تازه، عرق بهار نارنج، شربت شاهتوت و …. و انواع دم کرده های گیاهی سنتی مناسب با طبع و مزاج جایگزین خوبی برای آب میوه ها و نوشیدنی های صنعتی میباشند. توصیه میشود به جای استفاده از غذاهای مانده، بیات و فریز شده از سبزیهای خشک کرده و یا گوشت و غذاهای تازه استفاده شود. برای استفاده بهتر از غذاها و مصلحات آنها کتاب تغذیه در طب ایرانی، اسلامی و کتاب تغذیه و روزه داری مطالعه شود.
سبوس گندم، سبوس برنج و جوانه ها در غذاها اضافه شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen