حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

۷ کلید طلایی طب اسلامی برای کسب تندرستی

شناسه : 4250 28 ژوئن 2017 - 21:01 203 بازدید
۷ کلید طلایی طب اسلامی برای کسب تندرستی
پ
پ

۷ کلید طلایی طب اسلامی برای کسب تندرستی

تندرستی و حفظ ان مهم تر ازدرمان است بنابراین   شناخت راههای  ان نیز مقدم برشناخت درمان است.برای کسب تندرستی و حفظ ان به ابن نکته ها توجه کنید.
۱-از تغذیه های ناسالم جدا پرهیز کرده و وضعیت تغذیه خود را اصلاح کتید. درست است  که اصلاح صد درصدی تغذیه در دنیای مدرن امروزی تقریبا ناممکن است ولی در حد توان خود در این مسیر گام بردارید.در غیر این صورت مطمئن باشید هنوز از درمان  یک عضوفنفس راحتی نکشیدید دوباره  همان عضو یا عضو دیگرتان بیمار خواهدشد.
۲-از هرچیزی وقتی که تازه است استفاده کنید مثلا ازگوشتی  هنوز نبض می زند و چیزی از کشته شدن حیوان نگذشته  استفاده کنید چون هرچه کهنه تر شود ارتباطش با موجودات  زنده ی بدن  ما ضعیف تر میشود.بنابر این گوشت  را تازه تازه  و روازنه بخرید ،بپزید و مصرف کنید و از فریزر کردن گوشت تا میتوانید بپرهیزند.
۳-حتی المقدور ازغذای  مانده استفاده نکنید.غذای مانده خطرناک بوده  و مشکل ایجاد میکند حتی اگر در یخچال  یا فریزر نگهداری شده باشد.این امروزه مد شده خیلی از چیزها را فریزر می کنیم تسلیم شدن در برابر برنامه های فتنه انگیز دشمنان اسلام  بلکه دشمنان بشریت است.
۴-خداوند برای هر فصل  و باری هر منطقه ،تغذیه ی متناسب با ان را افریده است،در هرمنطقه که قرار داریم سعی  میکنیم از سبزیجات،میوه ها و محصولات همان منطقه استفاده می کنیم چون فاصله ای که ستارگان  با هرمنطقه دارند با هم متفاوت  دارند با هم متفاوت  است.جزر و مدی که ستارگان درخون ما ایجاد می کند و هوایی که در هرمنطقه  متفاوت است و اینها  ارتباط مستقیم با مزاج و خون ما دارند لذا سفارش شده است در هر محیطی  که قرار می گیرید ازنعمت ،گیاه و اب همانجا استفاده کنید.
همچنین در هر فصل میوه ها و محصولات  همان  فصل را مصرف کنیم.بلاهایی که زندگی معاصربرسر ما اورده است.یکی دو تا نیست از یک سو محصولات مناطق دیگر را به ما عرضه میکنند تا ان جا که برخی از ما محصولات منطقه ی خود را اصلا نمی شناسد و از سوی  دیگر با نگهداری  میوه جات  و محصولات  در سرد خانه ها ،میوه و محصول وفصل را در سایر فصل ها  نیز به ما ارائه  می دهند مثل پرتقال  بعد از عید نوروز  و خربزه و هنداونه در شب یلدا  و زمستان  و از همه بدتر  با راه انداختن پرورش  میوه جات  گلخانه ای  همه ی فصول سال  به جنگ سلامتی  ما می ایند و ما چشم بسته  هر چیز  که به ما عرضه میکنند می خریم و می خوریم وا مصیبتا!
۵-سعی کنید وعده های غذایی خود را کمی تغییردهید. با حذف نهار و از برنامه ی غذایی  و جلو انداختن شام،دو وعده ی غذایی خواهید داشت  یکی صبح  و دیگری غروب. در این صورت به برنامه ی غذایی اسلامی دست یافته و گامی مثبت  به سوی سلامتی خود برداشته اید.پیشگام شوید تا دیگران نیز از شما تبعیت کرده و با شما همگام شوند نه انکه همیشه تابع جو موجود باشید.
۶-ارد گندم  سبوس دار با همه ی مزاج ها و طبایع سازگار است و در هر زمان و هر مکان  می توان از ان استفاده کرد.وضعیت نان خود را درست کنیم.
۷-بدون کلاه و محافظ  درهوای سردو پاییز و زمستان به سرعت نروید  و بدون تجهیزات از وسایل نقلیه ای  چون موتور استفاده نکنید چونکه بیماری زاست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen