حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

شربت امام رضا علیه السلام شربت رضوی

شناسه : 4122 11 نوامبر 2016 - 8:15 3166 بازدید
شربت امام رضا علیه السلام شربت رضوی
پ
پ

شربت امام رضا علیه السلام – شربت رضوی

شربت رضوی یا شراب حلال منسوب به امام رضا علیه السلام شرابی حلال و  نشاط آور شامل ترکیبات ؛ مویز هسته جدا شده، آب باران یا چشمهٔ مشرقی ، عسل مصفّی، زنجبیل ، میخک، دارچین، زعفران، سنبل الطیب، عود، مصطکی می باشد. این شراب بنام شربت رضوی (یا شربت زبیب) معروف می باشد

حداقل مدت بعمل آوری شراب حلال ۴ روز می باشد، که در کتاب گرانقدر رساله ذهبیه اندازه ترکیبات و نحوه خاص حساس بعمل آوری آن کامل شرح داده شده است.
این شراب حداقل ۳ ماه باید بماند تا قابل استفاده باشد، و هرچه بماند خاصیت آن بهتر می شود.
از حضرت امام رضا آمده : برای نقرس و  کل بیماری های ناشی از سردی، و بادهای آزار دهنده مفید است.
از دیگر خاصیت های تجربه شده:
برای اعصاب، حافظه و الزایمر ، پارکینسون، کم خونی، ضعف، معده، ترش کردن، نفخ، یبوست، رماتیسم، بواسیر، واریس، نقرس، شیرافزا، رفع سودا، رفع سده ها و گرفتگی عروق و … بسیار مفید است.
بهترین موقع مصرف این شراب بعد از غذا بصورت خالص و یا ترکیب با آب می باشد.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]جایگزینی مناسب و حلال برای پپسی و کوکاکولا و تمام نوسابه های مضر و خارجی که می توانید از فروشگاه ها و عطاری های معتبر تهیه کنید روش تهیه آن را نیز در زیر برایتان آورده ایم.[/box]

روش تهیه شربت امام رضا علیه السلام
– ۴ کیلو و ۲۰۰ گرم کشمش و مویزی که هسته اش جدا شده است را شسته و در آب صاف در ظرفی تمیز بخیسانید (در زمستان سه شبانه روز و در تابستان یک شبانه روز خیسانده شود). بطوریکه آب به اندازه چهار انگشت کشمش ها و مویز ها را بپوشاند.
سپس آنها را بجوشانید تا مویز پخته شود و آنها را فشار داده و آب آن را صاف و سپس سرد کنید.
بعد از آن آب سرد شده را مجدداً به دیگ (قابلمه) برگردانید. اندازه آن در ظرف را با یک چوب یا وسیله دیگر بگیرید. آن را آرام آرام و با حرارت ملایم بجوشانید تا اینکه دو سوم آن از بین برود و یک سوم آن باقی بماند. – سپس به اندازه یک رطل (چهارصد و بیست گرم) عسل مصفی (صاف شده) در آن بریزید. مقدار آب را قبل از اضافه کردن عسل اندازه بگیرید سپس عسل را اضافه کنید.
در یک پارچه نازک زنجفیل به اندازه یک درهم (سه گرم و بیست و پنج صدم گرم)، میخک (یک درهم)، دارچین (نیم درهم)، زعفران (یک درهم)، سنبل الطیب (نیم درهم)، کاسنی (نیم درهم) و مصطکی (نیم درهم) قرار دهید. در پارچه را محکم با یک نخ ببندید. این پارچه را درآن شربت بیندازید و با دست بمالید تا این مواد وارد آن شربت شوند.
– سپس آن را روی آتش ملایم قرار داده و دوباره آن را بجوشانید تا به اندازه قبلی برسد  تا اینکه اندازه عسل از بین برود و به همان اندازه خودش برگردد (قبل از ریختن عسل اندازه گرفته شده بود).
– سپس دیگ را بردارند و سرد کنید. به مدت سه ماه نگه دارید. تا اینکه خوب قاطی شوند و بعد از سه ماه آماده استفاده کردن است.

نکته: زنجفیل، میخک، دارچین، زعفران، سنبل الطیب، کاسنی و مصطکی را قبل از قرار دادن در پارچه بصورت جداگانه آسیاب کنید.

بهترین آب برای تهیه این شربت

برای تهیه بهتر است آب باران باشد در غیر اینصورت آب شیرین چشمه ای که از سمت مشرق می جوشد. آب زلال، سفید و سبک باشد. آبی که زود سرد و گرم می شود.

▫️روش استفاده از شربت رضوی
هر اوقیه (هفت مثقال-حدود ۲۵ گرم) از آن را با دو اوقیه (حدود پنجاه گرم) از آب صاف (زلال) مخلوط کرده و بعد از غذا به میزان سه لیوان بنوشید.

نکته: اگر بعد از مصرف شربت میل به آب پیدا کردید (تشنه شدید) نصف اندازه قبلی (یک لیوان و نصف) آب بنوشید.

برخی خواص شراب حلال امام رضا علیه السلام
اگر این کار را کردید باذن الله آن روز و آن شب را از درد ها و بیماریهای زیر ایمن می شوید:
۱- دردهای سرد، مزمن و کهنه
۲- نقرس
۳- باد
۴- درد عصبی
۵- مغز درد
۶- معده درد
۷- بیماری های  کبد
۸- بیماری های اعصاب
۹- بیماری های  مغز
۱۰- بیماری های  معده
۱۱- بیماری های  روده
۱۲- بیماری  طحال
۱۳- و کل اندام های داخلی بدن

۱۴- رفع ضعف

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen