حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

ایرانیان؛ پرچمدار رتبه اول افسردگی در جهان

شناسه : 3719 22 دسامبر 2016 - 20:56 178 بازدید
ایرانیان؛ پرچمدار رتبه اول افسردگی در جهان
پ
پ

ایرانیان؛ پرچمدار رتبه اول افسردگی در جهان

امروزه با دور شدن مردم از سبک زندگی اسلامی و گسترش غرب گرایی و زندگی ماشینی، هم و غم و افسردگی، متأسفانه در بین ایرانیان رشد روز افزونی پیدا کرده است.

اسف بار تر اینکه روز به روز مصرف قرص های آرامش بخش شایع تر می شوند،

غیر از مصرف قرص، مردم دست به کار های زیادی برای شاد شدن می زنند،مثل گوش دادن به موسیقی،تماشای فیلم های طنز،بدون دلیل و بی جهت خندیدن و…، اما آیا واقعا این امور در درمان غم و اندوه موثر بوده است؟؟

آیا مصرف قرص های مختلف برای درمان افسردگی موثر بوده اند ؟

این قرص ها چه تاثیری در درمان دارند جز اینکه بیمار را برای ساعاتی آرام می کنند و بعد از مدتی تأثیر خود را به طور کلی از دست می دهند و یا مقدار خوردن قرص افزایش پیدا می کند و یا نوع آن تغییر می کند و بیمار تا پایان عمر باید به خوردن قرص ادامه دهد !!!؟

چه تاثیری داشته است جز این که روز به روز آمار افسردگی در ایران زیاد تر شده است؟

آیا واقعا گوش دادن به موسیقی،تماشا کردن فیلم های طنز و خندیدن زیاد در درمان افسردگی و شاد شدن موثر بوده است؟

برای نمونه مدتی است که برنامه ای پر مخاطب به اسم خندوانه در سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش شدن است ، این برنامه مدعی این است که میخواهد گامی برای شاد شدن مردم بردارد و از رشد روزافزون افسردگی در ایران جلوگیری کند ،و برای محقق شدن این امر، انواع کار های نامعقولانه، مثل بی جهت خندیدن و پخش انواع موسیقی های حرام در این برنامه انجام می شود؛أما آیا بعد از پخش این برنامه آمار افسردگی در ایران کاهش پیدا کرد؟چرا بعد از گذشت مدت ها از پخش برنامه، آماری از درمان شدگان افسردگی با این برنامه ی کذایی ارائه نمی شود؟

هر زمان که مسلمانان از اسلام فاصله گرفتند جز ضرر و زیان چیزی ندیدند، نتیجه ی دانشگاه های غرب گرا چیزی جز این هم نیست،از روانشناسان و پزشکان مادی گرا چیزی جز این انتظار نمی رود، به بیماران افسرده می گویند بی جهت و بدون دلیل روزی نیم ساعت بخندید،!در حالی که روایات ما می فرمایند خنده ای که از روی تعجب نباشد به سختی نزد خدا منفور است،و یا رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
أقلّ الضّحک فإنّ کثرهالضّحک تمیت القلب؛
یعنی کمتر بخندید که خنده ی زیاد دل و قلب را می میراند.

و یا اینکه میگویند هر روز موسیقی شاد گوش کنید! یکی از علل اصلی افسردگی گناه است؛حال معقولانه است که برای درمان افسردگی که معلول گناه است ،موسیقی گوش کنیم و مرتکب به گناه شویم؟!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen