حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

نسخه جامع درمان دیابت

شناسه : 3665 22 دسامبر 2016 - 22:23 1658 بازدید
نسخه جامع درمان دیابت
پ
پ

نسخه جامع درمان دیابت

☕️جوشانده پایه دیابت

گل‏ ختمی، بولاغ‏ اوتی، گزنه، تخم‏ شوید، تخم‏ گشنیز، قرقات، تخم‏ خرفه هرکدام ۲۵گرم و سماق نکوبیده یکصدگرم.
مخلوط داروها را در هاون برقی نیم‏کوب کرده و طبق دستور سایر جوشانده‏ ها عمل کنند، روزی ۳ لیوان تناول کنند. باز هم تأکید داریم که از ❌ظروف آلومینیوم و تفلون و امثال آن اجتناب ورزند.
برای پایین آمدن #قندخون پس از اجتناب از درمان زودرس و عجولانه، اگر مشخص شد که بدن نمی ‏تواند بیماری را از بین ببرد، درنگ کردن جایز نیست و باید دستگاه‏های انسولین‏ ساز و عوامل دیگر زودتر تحریک شوند. روی غده‏ های فوق کلیوی و کلیه‏ ها باید پاکسازی صورت گیرد. برای پیشگیری از بروز و تثبیت دیابت، #کلیه نقش زیادی دارد. #سوءمزاج‌کلیه‏ ها موجب تکرّر ادرار می‏ شود. طب جدید با دید تجزیه نگری به شکل دیگری به موضوع نگاه می ‏کند. عوامل پائین آورندۀ قند خون فقط به لوزالمعده و جزائر لانگرهانس مربوط نمی‏ شود. بسیاری از بیمارانی که به خاطر عمل جراحی غدّۀ لوزالمعده را در آورده ‏اند قند خونشان با داروهای گیاهی کنترل شده است. این نشان می‏ دهد فقط پانکراس مسئول پائین آوردن قند نیست. مزاج کلیه ‏ها و گرمی و سردی آن و تعادل مزاجی دستگاه گوارش و کبد  و ترشحات غدد دیگر و تیروئید در ایجاد دیابت و کم و زیاد شدن آن مؤثر است.
تغذیه شاید به عنوان مهمترین عامل پیدایش قند خون در کشور ما باشد. شاید بیشترین مصرف کننده‏ های نوشابه در دنیا ایرانی‏ ها و کویتی‏ ها باشند. خوردن نوشابه‏ های گازدار، آب میوه‏ های بسته ‏بندی، رانی و غذاهای کنسرو شده و فست فوت‏ ها و روغن مایع می ‏تواند از علل مسلم قند خون باشد. بعد از تغذیه عوامل عصبی در تشدید دیابت نقش دارد. ۷ ماه خوردن مداوم داروهای گیاهی علاج دیابت توانسته یک بیمار دیابتی را به حالت عادی باز گرداند.
کاهش  دیابت از طریق  پوست

سدر ۵۰۰ گرم، اسفرزه یکصد گرم، مورد ۳۵۰ تا ۴۵۰ گرم، حنا ۵۰ تا ۱۵۰ گرم با هم کاملاً مخلوط شود. هنگام مصرف حدود یک لیوان آن را برداشته و با ۲ تا ۳ قاشق روغن زیتون و مقداری سرکه با هم مخلوط گردد و برای شستشوی بدن تا نیم ساعت روی بدن بماند. آنگاه شستشو انجام شود. درست مانند آن که صابون استفاده شود، روی آن لیف بکشند و از مصرف شامپو و صابون خودداری گردد. این روش پایین آوردن قند خون از طریق پوست است. برای فشار خون و گُرگرفتگی‏ های خانم‏ها و کهیر و اگزما و هر نوع بیماری گرم بهترین شوینده است.

مسهل عام همراه با ضمائم #دیابت
سنا و گل‏سرخ و ترنجبین از هر کدام ۵۰ گرم، افسنتین، گل‏ ختمی، تخم‏ کتان، چای‏ مکه، زرشک‏ آبی، لیموی‏ عمانی از هر کدام ۲۵ گرم. آن قدر باید هر بعد از ظهر تکرار شود تا اسهال ملایم ایجاد شود و ۳ تا ۴ بار در روز شکم کار کند. ضمائم می‏ تواند سیاهدانه و چای‏ مکه و رازیانه و تخم ‏کاسنی باشد.

 

⚪️تنظیم رنگ‏های اطراف بیمار
رنگ‏های مورد توجه برای دیابتی‏ ها باید رنگ‏های سفید و کمرنگ و شاد باشد، مانند رنگ آبی نیلی و آسمانی و رنگ صورتی کمرنگ و امثال آن. رنگ قرمز موجب تحریک گرما می‏ شود.

♨️ تنظیم خروج گرما از بدن

بیماران دیابتی اگر در معرض گرمای شدید قرار بگیرند لازم است خود را از معرض آن خارج کنند و به هوای خنک پناه ببرند و از سبزی‏های سرد مزاج مانند کاهو و تخم و لردهای داخل خیار سالادی و غذاها و میوه ‏های ترش زیاد استفاده کنند. برای کنترل حرارتی بدن از حمام با سدر و مورد و اسفرزه و حنا هر روز و حتی چند بار در روز استفاده نمایند. پاها را گرم کنند و همزمان سر را خنک کنندتاخروج گرما از پایین به بالا تشدید شود.

☄حقنه(تنقیه) ضد دیابت

✍حقنه دردفع دیابت بسیارمؤثر است؛ تمام حقنه‏ های ضد صفراوگرمی کبد برای کاهش قند مفیدهستند. یکی از
حقنه های موثر:
عناب، سپستان، به‏ دانه هر یک ۲۰ عدد، تخم‏ ختمی۹ گرم در یک کاسۀ آب جوشانده،آن‏گاه مقداری آب خیار، آب کلم، آب خبازی، لعاب اسفرزه و شیرۀ جوهر یک ۴۵ گرم، روغن بنفشه یا روغن بادام ۳۰ گرم اضافه کرده وحقنه کنند.
نسخه‏ های دیابت و ماده حقنه آن می‏تواند از روغن زیتون،روغن‏ بادام‏ تلخ و روغن‏ کنجد، روغن کدو و روغن حنا و امثال آن باشد.زهره گاو و زهره مرغ و زهره بعضی ازطیورهمراه با جوشاندۀ دیابت که میزان خشکی و چربی و نرمی را در نظر می ‏گیریم.

خون درمانی
روش‏های حجامت و زالودرمانی و فصد می‏ تواند نقش مهمی در این موارد داشته باشد.
بیماران دیابتی را مانند بیماران فشارخونی و کسانی که سکته قلبی یا مغزی کرده‏ اند باید همراه با مصرف داروهای گیاهی و سنتی زالودرمانی کرد. زالودرمانی مانند درمان سکته‏ ها ۲۰ عدد پشت گوش و ۲۰ عدد ۲۵ روز بعد روی دست‏ها و ۲۰ عدد روی پاها ۲۵ روز پس از زالودرمانی روی دست طبق دستور انجام می‏ شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen