حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

داروهای با ارزش در سطل زباله

شناسه : 3604 03 اکتبر 2016 - 15:43 889 بازدید
داروهای با ارزش در سطل زباله
پ
پ

داروهای باارزش در سطل زباله

خواص باور نکردنی پوست انار – پوست هندوانه وپوست خربزه و… با پوست این میوه ها از درد معده تا سنگ کلیه را درمان کنید!

 

فکر می کنید هر سال چه مقدار از مواد طبیعی با خاصیت دارویی بدون استفاده شدن از بین می روند؟

فکر می کنید خود شما تاکنون چه سهمی از این مقدار داروی طبیعی را دور ریخته اید؟

باور می کنید بعضی از موادی که به عنوان زباله دور می ریزید داروهایی با خاصیت مختلف باشند؟

فکر می کنید چه قدر هزینه می کنیم برای تولید این مواد طبیعی؟ و چقدر برای از بین بردن آنها؟

اگر باور ندارید بگذارید چند مورد از این مواد طبیعی دارویی که به سادگی همراه زباله ها دور می ریزیم بیان کنیم:

پوست و تخم خربزه: قسمتی از کتاب راز درمان دکتر احمدیه را با هم بخوانیم: «پوست رویه خربزه را چنانچه با کارد تراشیده و آن را با عسل سرشته و حب سازند و از این حب روزى نیم تا یک مثقال میل کنند و ضمنا هر صبح ناشتا مقدار دو، سه مثقال تخم خربزه را جویده و یا عصاره آن را بنوشند، سنگ کلیه و کبد را دفع خواهد کرد. این دارو را شخصا بخصوص در کودکان بارها آزموده ام.» ضمنا تخم خربزه نیز از داروهای مفید در تقویت کلیه ها و رفع التهابات کلیوی است.

پوست و تخم هندوانه: قسمتی از کتاب تحفه المومنین را با هم بخوانیم: «خوردن مشتى مغز تخم هندوانه در روز فى المجلس تا چند روز سنگ کلیه و مثانه را می ریزاند. مرباى پوست هندوانه با عسل و شکر معالج سرسام و وسواس و لکه هاى سیاه پوست و لک و پیس و درد سینه و ضعف معده و تقویت هاضمه می باشد.»

پوست انار: قسمتی از کتاب تحفه المومنین را با هم بخوانیم:همان طور که قبلا هم در پست های دیگر گفتیم یکی از بهترین درمان های مشکلات معده پوست انار است  «نشستن در آب جوشانده پوست انار جهت خونریزی بیش از حد قاعدگی و خروج مقعد و قطع خون بواسیر، استفاده موضعی از سوخته آن با عسل بر سینه و معده جهت منع خونریزی گوارشی، دهانشویه آب جوشانده آن جهت تقویت لثه مفید است.»

حالا یک حساب سرانگشتی و تخمینی برای یکی از موارد بالا: طبق گزارش دفتر آمار و  فناوری اطلاعات وزارت کشاورزی در سال ۷۸ حدود ۱۲۱۸هزار تن خربزه برداشت شده است. اگر نصف این مقدار هم در داخل مصرف شده باشد حدود ۶۰۰هزار تن خواهد شد. طبعا وزن پوست و تخم خربزه کمتر از ۱۰ درصد آن نیست، یعنی سال ۷۸ چیزی حدود ۶۰هزار تن داروی کلیوی طبیعی را دور ریختیم. این پایان ماجرا نبود. علاوه بر هزینه تولید این مقدار داروی طبیعی، هزینه هم کردیم برای جمع آوری آن به عنوان زباله و دفن آن و گندزادایی ناشی از فساد آن. همچنین هزینه کردیم برای تهیه داروهای شیمیایی جهت بیماران کلیوی. اگر مبالغ هزینه شده در طی این سالها برای پژوهش درباره اثر این ماده هزینه شده بود بهتر نبود؟

موارد بالا اندکی از داروهای باارزشی است که با هزینه کردن آنها را نابود می کنیم. می توانید به این لیست پوست تخم مرغ، هسته هلو و برگ توت و دانه به و ده ها چیز دیگر را اضافه کنید.
دکتر محمدمهدی کریمی (طبیب گرگانی)
.
۱.آب جوشانده ی آن را بنوشید.قابض و مقوی است،برای معالجه ی اسهال ساده و‌اسهالی که  از مسمومیت باشد و اسهال خونی و کنترل سلسله البول مفید است،قند ادرار را کم و‌خون را تصفیه می نماید،از خونریزیها مخصوصا خونریزی رحم جلوگیری می کند‌.
.
۲.کوبیده ی خشک آن را به اندازه ی چهار گرم با آب گرم مخلوط کنید و بخورید،کرمهای معده و روده را دفع می کند.
.
۳.مزمزه کردن با آب جوشانده ی آن برا تقویت لثه مفید است،از خونروی پس از کشیدن دندان جلوگیری می کند.
.
۴.یک تکه از آن را به صورت یک سکه ی کوچک قیچی کنید بعد سفیدی و‌ پیه آن را بتراشید تا نازک شود و‌یک ساعت روی آبسه ی دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.
.
۵.آب جوشانده ی آن را با گلنار ساییده مخلوط کرده و‌روزی ۶بار قرقره کنید خونریزی گلو‌را‌ بند می آورد.
.
۶.پاشیدن گرد کوبیده ی خشک آن برای خشک کردن زخم شانکر ساده استفاده می شود.
.
۷.آن را نرم بسایید و شبها بوسیله پنبه در دهانه ی رحم قرار دهید،ترشحات غیر طبیعی را متوقف می سازد و‌به عنوان شستشو برای التیام بواسیر و‌رفع ترشحات سفید یا لوکوره آ مفید است.
.
۸.در آب جوشانده ی آن بنشینید برای قطع کردن سیلان مفرط،ترشحات عادت ماهیانه و‌همچنین در مواردی که مقعد بیرون آمده باشد و‌همچنین درمان بواسیر مفید است.
.
۹.آن را با جفت مساوی بسایید و روی پنبه بریزید و‌هر شب ضماد کنید،فیستول یا نواسبر را درمان می کند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen