حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ ساعت تعداد کل نوشته ها : 867 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

آیا می دانید روغن حیوانی بهترین روغن هاست و تبلیغات بر علیه کلسترول دروغ است؟
پ
پ

آیا می دانید روغن حیوانی بهترین روغن هاست و تبلیغات بر علیه کلسترول دروغ است؟

کلسترول سم نیست بلکه ماده ای حیاتی و لازم است!

مطلب از حامد نیک نام

نا گفته های مهم در مورد روغن ها

مقالات سفارشی و دروغ پردازی در مورد روغن

آیا تصور میکنید مصرف غذاهای چرب علت اصلی بالا رفتن چربی خون است؟!
و به همین دلیل از مصرف دنبه گوسفندی،روغن های حیوانی،کله پاچه،لبنیات سنتی پرچرب و … پرهیز می کنید یا از مصرف آن ها احساس مصرف غذای ناسالم دارید؟!
آیا تصور میکنید اگر از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنید می توانید کلسترول بالای خون را درمان کنید؟!
آیا گمان می کنید روغن های حیوانی مربوط به زمانی بوده که مردم تحرک زیادی داشته اند و الان زمان آن گذشته است؟!
اگر پاسخ شما بله است به احتماما از ل زیاد شکسانی هستید که فریب القائات تجاری کارخانه ها و مقالات سفارشی و به ظاهر علمی را خورده اید!
در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آنچه در مستند چرب دیدید ناگفته های دیگری را در اختیارتان قرار دهیم

دکتر محمد دریائی متخصص علوم بیولوژیک در کتاب “فست فودها و نوشابه های ناگوار” صفحه ۳۳ می نویسد:
تحقیقات اخیر غربی ها نشان می دهد که مصرف روغن های گیاهی مانند کلزا نیز موجب گرفتگی و انسداد عروق قلبی می شود و بالعکس مصرف روغن های حیوانی مانند روغن گاو و نیز زیتون و کنجد مفید است و برای قلب هیچ گونه زیانی ندارد!

دکتر دریائی در همان کتاب صفحه ۳۶ می نویسد:
پروفسور لمبکه و دکتر فرام آلمانی معتقدند چون روغن های حیوانی از اجزای حلقوی ترکیب یافته اند به سهولت در روده جذب و حل می شوند و روغن های نباتی فاقد چنین خاصیتی هستند و به علت اینکه دارای مقدار زیادی اسیدلینولوئیک می باشند برای سلامتی مضر اند.☠
دو دانشمند مذکور همچنین اعلام داشته اند تصور این که روغن های حیوانی موجب افزایش کلسترول در خون می شوند از نظر علمی بی اساس است!!!

همچنین دکتر اکبری در صفحه ۳۸ کتاب مثلث سلامت تحت عنوان “روغن های حیوانی،بنزین سلول های قلبی”
می نویسند:
در مورد سلول های عضله قلب بهترین بنزین سلولی روغن های حیوانی هستند.زیرا سلول های قلبی از اسیدهای چرب آزاد تغذیه می کنند که بهترین آن ها در چربی های طبیعی حیوانی یافت می شود.بنابر این کسانی که اصلا از روغن های حیوانی استفاده نمی کنند دچار یک بیماری قلبی به نام کاردیومیوپاتی می شوند که در اثر کمبود انرژی سلولی به وجود می آید!
چه بسا بسیاری از کسانی که نامزد پیوند قلب به علت نارسائی شدید قلبی هستند اگر روزانه برای صبحانه فقط یک قاشق مرباخوری روغن حیوانی مصرف نمایند سلول های قلبی آن ها مجددا به کار افتند و دیگر نیاز به تعویض قلب نداشته باشند!

 

پروفسور لمبکه و دکتر فرام آلمانی معتقدندتصور این که روغن های حیوانی موجب افزایش کلسترول

در خون می شوند از نظر علمی بی اساس است!!!*

در سال ۱۹۶۴ پروفسور یودکین برنده دو جایزه نوبل پزشکی که متوجه نکات عجیبی در بحث کلسترول شده بود در مجله لانست یعنی نشریه رسمی پزشکی انگلیس مقاله ای ارائه داد که خلاصه آن چنین است:
“طرفداران رژیم های کم چرب در حقیقت  با کاستن چربی و کلسترول،مصرف مواد قندی و نشاسته ای(ناسالم) را هم کاهش داده اند!
مثلا وقتی شما از خوردن کیک و بستنی های پرچرب پرهیز می کنید در واقع از قند و شکر و آرد سفید هم به طور ضمنی پرهیز کرده اید!
با توسعه هر کشور (بخوانید گسترش فرهنگ آمریکائی در هر کشور!) ساکنان آن در خوردن غذا و تنقلات انباشته از مجموعه ای از ضررها که فقط یک قلم آن چربی هاست افراط می کنند!
مثلا اهالی شهر “روسه تو” در ایالت “پنسیلوانیا” با وجود مصرف چربی زیاد و قند و شکر کم، بیماری های قلبی و عروقی کمتری در میان آن ها دیده می شود!!!
همچنین دکتر یودکین کشف کرد که کبد انسان از اسید استیک اضافی غذا کلسترول ساخته و تحویل خون می دهد و اسید استیک تقریبا در تمام غذاها وجود دارد!
او از این کشف نتیجه گرفت که علت دیگر کلسترول بالا همانا یک چیز است:
پرخوری
کتاب فرهنگ و آداب روزه داری/دکتر محمد دریائی/صفحه ۱۱۴ و ۱۱۵

او از این کشف نتیجه گرفت که علت دیگر کلسترول بالا همانا یک چیز است:
پرخوری

حال که دانستیم کلسترول بالای خون در اثر اختلال سلول های کبد ایجاد می شود جالب است بدانیم که ایشان در صفحه ۸۹ همین کتاب برای درمان اختلال سلول های کبد و بدنبال آن تنظیم سوخت و ساز کلسترول بدن می نویسد:
یک دستور بسیار مهم مصرف روغن های حیوانی مانند روغن کوهان شتر،روغن زرد حیوانی و روغن دنبه به جای روغن های نباتی جامد،مایع و سرخ کردنی است که با رعایت این دستورات اختلال سوخت و ساز و متابولیسم سلول های کبدی که تماما وابسته به انرژی است برطرف شده و روند ذخیره سازی،انتقال و مصرف چربی ها در سلول های کبدی اصلاح می شود و کبد چرب نیز به تدریج درمان شده و دیگر بیماری های همراه آن مثل مرض قند،اضافه وزن،بزرگی شکم و علایم مفصلی مثل صدا دادن مفصل زانو و آرنج هم ظاهر نمی گردد!

 روغن-حیوانی-کلسترول

دکتر هاشم ساداتی در مقدمه کتاب آیا چربی و کلسترول برای شما مفید است؟ می نویسد:

هیاهوی کلسترول به کلی بی اساس است!
هیچ کدام از مطالعات بی شماری که انجام گرفته نشان نداده اند که کلسترول موجب ایجاد آن امراض است!
بیشتر این مطالعات در حقیقت آزمایشات داروئی است که توسط شرکت های سازنده داروهای ضد کلسترول و پزشکان حقوق بگیر و کارمندانشان انجام گرفته است!
و این داروها را به صورت نوش داروی معجزه آسا به جامعه پزشکی دنیا معرفی کردند که به زودی (بامطالعه همین کتاب) درخواهید یافت که همه آن ها پر از دروغ و بازی با اعداد و ارقام و آمار است!
برای این که به مردم و جامعه پزشکی ثابت کنند که کلسترول خوب برای مردم مفیدست،تعداد بیشماری مطالعات بی اساس ارائه و صدها مقاله تهوع آور در آن زمینه انتشار داده اند که همه آن ادعاها پوچ بوده و به زباله دان تعلق دارد زیرا هیچ ارزیابی تاکنون “ثابت” نکرده که بالا بردن کلسترول خوب توسط داروها کوچکترین اثر مفیدی روی سلامت قلب داشته باشند!

هیچ ارزیابی تاکنون “ثابت” نکرده که بالا بردن کلسترول خوب توسط داروها کوچکترین اثر مفیدی روی سلامت قلب داشته باشند!

و اما نویسنده اصلی خود این کتاب یعنی کتاب “آیا چربی و کلسترول برای شما مفید است؟!” آقای دکتر یوفه راونسکو که به جرأت می توان گفت ارزشمندترین کتاب جهان را در رسوائی تحقیقات کلسترول نوشته است به نکات جالبی اشاره می کند:
کلسترول سم نیست بلکه ماده ای حیاتی و لازم است!
بدنتان بیش از سه تا چهار برابر کلسترولی که از غذا می خورید،خودش تولید می کند!
هنگامی که کلسترول زیادی میخورید،کلسترول تولیدی در بدنتان کاهش میابد و بالعکس!
بیماران قلبی و عروقی بیش از افراد سالم،کلسترول و چربی های حیوانی مصرف نکرده اند!
اتفاقا بیماران سکته مغزی،کمتر از دیگران چربی حیوانی مصرف می کنند!
درصد ضایعات قلبی عروقی در افراد با کلسترول کم با افراد با کلسترول بالا تفاوتی ندارد!
کلسترول بالا برای زنان و سالخوردگان زیانی ندارد!
اغلب داروهای ضد کلسترول برای سلامتی مضرست و ممکن است عمر را کوتاه کند!

 

و جالبترین نکته ایشان همین آخرین تیتر پشت جلد کتاب است که می نویسند:
تبلیغات گمراه کننده مخالفان کلسترول موجب تولید ثروت سرشاری برای این نظریه پردازان،پزشکان طرفدار این نظریه،مجلات و نشریات پزشکی و نیز شرکت های تولید کننده داروهای ضدکلسترول و نیز کمپانی های تولید غذاهای بدون چربی و کلسترول(رژیمی) شده است!

و بنده نیز این نکات را اضافه میکنم:
برای اولین بار بنده ۶ سال پیش از عبارت “علم سفارشی” در سخنرانی هایم استفاده کردم که برای اهل علم کمی عجیب بود و حالا درک این عبارت ساده تر شده!
یکی از علل این تبلیغات حذف روغن های سالم از سفره مردم جهان بود که خود دو علت دارد:
اول اینکه روغن های حیوانی سالم بسیار ساده و بومی و در دسترس مردم بودند و زمینه سود سرشاری را برای کارخانه ها نداشتند!
دوم مصرف روغن های حیوانی سالم از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کردند گه این مانع بزرگی برای شرکت های بزرگ داروسازی جهان است!
خود دکتر ساداتی هم در کتاب “کلسترول و چربی دوست است یا دشمن؟!” مطالب ارزشمندی درباره دروغ پردازی ها و مقالات سفارشی پیرامون  کلسترول دارند.
تأیید و تأکید مصرف چربی های حیوانی مثل روغن های گاوی و گوسفندی،دنبه و روغن آن،پیه گاو،کله پاچه و … به هیچ وجه به معنی مصرف زیاده از حد و بیجای این موارد نیست بلکه ما قصد داریم:
زمین بازی را عوض کنیم

همچنین دکتر فتاحی می نویسد:
مطالعات نشان داده است کنترل کلسترول غذایی،از طریق محدودیت مصرف غذاهای حاوی کلسترول (مانند تخم مرغ،گوشت و جگر)، نه میزان کلسترول را کاهش داده است و نه میزان بیماری قلبی را !!!
کتاب “تغذیه از دیدگاه اسلام و دانش پزشکی” صفحه ۲۷۵

کنترل کلسترول غذایی،از طریق محدودیت مصرف غذاهای حاوی کلسترول (مانند تخم مرغ،گوشت و جگر)، نه میزان کلسترول را کاهش داده است و نه میزان بیماری قلبی را !!!

به همه کسانی که با وجود همه این دلایل و مباحث هنوز قانع نشده اند و برایشان سخت است که باور کنند تمام بحث هایی که در جهان بر سر کلسترول ایحاد شده هیاهوئی تبلیغاتی و جاهلانه بیش نیست توصیه می کنیم کتاب زیر را فقط یک بار مطالعه کنند
آیا چربی و کلسترول برای شما مفید است؟!
تألیف پروفسور یوفه راونسکو
ترجمه دانشمند محترم دکتر ساداتی

دکتر رضا منتظر نیز می نویسد:
تحقیقات اخیر مجددا نادرستی فرضیات گذشته را اثبات کرده و نشان داده است که روغن حیوانی کلسترول مفید بدن را افزایش و برعکس باعث سوزانیدن کلسترول مضر آن می شود!”

قابل توجه ورزشکاران!:
و در ادامه گزارش نشریه شیکاگوتریبون را می آورند که بر طبق آن بعد از ۳۰سال اعتقاد به چاق کنندگی و لزوم پرهیز از روغن های حیوانی در مردم آمریکا دانشمندان دانشگاه ویسکانسین به این نتیجه رسیده اند که حیواناتی که با روغن حیوانی تغذیه کرده اند ابتدا لاغرتر شده و سپس رشد عضلانی کرده اند و نیز سوخت و ساز بدن آن ها بهتر و مؤثر تر انجام شده است!
کتاب”طب اسلامی،گنجینه تندرستی”،صفحه ۱۹۲

ادامه موضوع روغن های حیوانی و ارتباط آن با کلسترول:

یکی از پرسش هائی که طرفداران نظریه کلسترول از پاسخ دادن به آن عاجزند این است که اگر واقعا مصرف چربی های حیوانی و کلسترول بالای خون با آن در ارتباطند چرا مناطق زیادی در جهان هستند که علی رغم مصرف بالای چربی های حیوانی کلسترول پائینی دارند و در آن ها بیماری های قلبی عروقی کمتری وجود دارد؟!

آیا این نشان نمی دهد که علاوه بر حقه بازی هائی که در تحقیقات سفارشی شرکت های داروسازی وجود دارد در خوش بینانه ترین حالت در تفسیر اطلاعات این تحقیقات خطاهائی رخ داده است؟!

بگذارید با یک مثال موضوع را روشن کنم:
فرض کنید شهر الف داریم و شهر ب!
در شهر الف مصرف روغن های حیوانی کم و در شهر ب زیاد است.
در عین حال در شهر الف کلسترول خون مردم و بیماری های قلبی عروقی کم و در شهر ب زیاد است.
آیا از این اطلاعات می توانیم نتیجه بگیریم که مصرف روغن های حیوانی موجب این بیماری ها و افزایش کلسترول شده است؟!
شاید برای بعضی از افراد که اهل علم نیستند موضوع به همین جا ختم پیدا کند و بگویند: خب بله!
ولی اهل دقت می دانند که این اطلاعات هیچ رابطه الزام آوری را ایجاد نمی کند.
سال ها بعد دانشمندی کشف می کند که علت در مصرف چربی های حیوانی نبوده بلکه مردم شهر ب به دلیل تمکن مالی بیشتر پرخورتر بوده و نه تنها چربی حیوانی بیشتر بلکه قند و شکر بیشتر،نان و برنج سفید بیشتر،نوشیدنی های مضر بیشتر و … هم مصرف می کرده اند و علت اصلی در واقع این ها بوده اند!

 چه روغنی بخوریم؟

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

4 دیدگاه برای “آیا می دانید روغن حیوانی بهترین روغن هاست و تبلیغات بر علیه کلسترول دروغ است؟”
  1. باعرض سلام زنی ۵۰ساله هستم با کلسترول لب مرز من از روغن گاو و روغن کنجد استفاده میکنم من همیشه می گفتم پزشکها  برای اینکه روغن حیوانی مورد نظرشان زیاد باشه وارزون مردم رو تشویق می کنن که روغن مایع  بخورن ولی خودشان بهترین روغن حیوانی مثل روغن زرد یا روغن گوسفند می خورن حالا هر روز از حرف خودم مطمئن تر میشم از مطالب جالبتان متشکرم  خدا خیرتان بده که حقیقت رو به مردم میگین

    پاسخ
  2. ما یه همسایه داریم نمی دونم چند سالشه شاید ۷۰ یا ۸۰ با بدنی کاملا سالم
    این اقا معروفه که فقط از روغن حیوانی استفاده می کنه و به روغن های مایع و نباتی اصلا لب نمی زنه ولی همه ما فکر می کردیم دروغ میگه .چون شنیده بودیم روغن حیوانی برای سلامتی مضره .
    الان تازه متوجه شدم دلیل سلامتیش همین روغن حیوانیه .
    شاید باورتون نشه این اقا تا حالا دکتر نرفته و اصلا پزشک هارو قبول نداره . تازه دور اطرافیانش هر کسی مشکلی براش پیش بیاد میره پیش این.
    من خودم باهاش سلام و احوالپرسی دارم و هروقت می بینمش و باهاش دست می دم من جوون از زور زیادش انگشتام خورد میشن.
    غربی ها خیلی راحت و نرم دارن از طریق تغذیه جامعه مسلمان رو ضعیف و بیمار می کنن و همه مسولان مربوطه خوابن.

    پاسخ
  3. سلام

    هرچه تغذیه ورفتار های ما به طبیعت بدن نزدیک تر باشد (مانند گذشتگان)واز دست کاری طبیعت بپرهیزیم(محصولات تراریخته-هورمونی-آلودگی آبها واستفاده ازسموم شیمیایی برای کشاورزی)آنوقت حتی یک نفر سرطان نخواهد گرفت.. سرطان یعنی خلاف جریان طبیعت بودن واین را غرب وسردسته ی استعمارگران اسرائیل برای استعمار نرم کشورهای درحال توسعه به کارمی گیرد ومتاسفانه ماخریدارمرگ شدیم…درحالی که گذشتگان ما با زندگی سالم وطبیعی خدادادی عمری طبیعی داشتند وتا آخر عمرسرحال وپرنشاط.

    “ایرانی واسلامی باشیم تا روح وروانمان سالم بماند”

    پاسخ
  4. قطعا پیامبران و امامان که دانشمند و دوستار مردم بودند، حرف و پندهایشان درست است و همگی به خوردن روغن حیوانی در احادیث اشاره کرده اند. آیا سودجویان اقتصادی هم دوستار مردم هستند.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen