حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

بادکش راز موفقیت ورزشکاران المپیکی در ریو!

شناسه : 3146 09 آگوست 2016 - 21:52 566 بازدید
بادکش راز موفقیت ورزشکاران المپیکی در ریو!
پ
پ

بادکش راز موفقیت ورزشکاران المپیکی در ریو!

 

رواج “بادکش” در بین ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۱۶ ریو


چرا ورزشکاران المپیکی بادکش می کنند؟

⁉️کبودی‌های مدور روی بدن ورزشکاران المپیک از چیست؟

اما چرا ورزشکاران بادکش می‌کنند؟

ورزش آن هم در سطح المپیک، درد، کوفتگی و خستگی دارد و ورزشکاران برای کاهش درد، رفع خستگی، بازتوانی و آرامش به این شیوه کهن روی آورده‌اند.

هر چند بادکش در المپیک ریو جلب توجه کرده و در شبکه‌های اجتماعی موج به راه انداخته اما پدیده تازه‌ای نیست و دستکم ورزشکاران چینی از المپیک پکن از بادکش استفاده کرده‌اند.

وانگ کان شناگر تیم ملی چین در المپیک پکن

برای تجدید قوا و رفع خستگی و کوفتگی البته راه‌های زیادی وجود دارد؛ سونا، ماساژ، حوضچه یخ، پوشش فشارنده (مثل گن، شکم‌بند یا بازوبندهای تنگ و فشارنده)، اما به نظر می‌رسد بادکش جای خود را در بین آنها باز کرده است.

الکس نادور عضو تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به روزنامه یو اس ای تودی گفت که راز سلامتی‌اش در بادکش بوده که او را از درد و رنج زیادی نجات داده است:
“بادکش موثرتر از هر چیز دیگری است که برایش پول داده‌ام.”

کریس کوک کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک آمریکا می‌گوید با استفاده از بادکش مکانیکی، خودش برای خودش بادکش می‌کند.

با این حال این روش مختص ورزشکاران نیست. بادکش تقریبا یک دهه‌ای هست که در میان چهره‌های سرشناس بخصوص در عالم موسیقی و سینما هم محبوبیت پیدا کرده، گویینت پالترو، ویکتوریا بکام، جنیفر آنیستون و جاستین بیبر از کسانی هستند که بادکش کرده‌اند.

اخبار مرتبط:

تعداد زیادی از ورزشکاران آمریکایی حاضر در المپیک ریو ۲۰۱۶ برای کاهش دردهای خود از روش سنتی ” بادکش ” استفاده کردند.

در رشته شنا “مایکل فلپس” که رکورددار این رشته نیز محسوب می شود از روش درمانی حجامت برای تسکین دردهای خود استفاده می کند، همچنین “الکس نادور” نماینده آمریکا در رشته ژیمناستیک برای کاهش درد ناشی از تمرینات فشرده به روش های سنتی مشابه بادکش و حجامت روی آورده است.

گفتنی است تاریخچه این روش درمانی به فرهنگ کشورهایی چون مصرو چین و غرب آسیا بر می گردد.
شیوه کار در بادکش به اینصورت است که پنبه را آتش می زنند و در داخل فنجان های شیشه ای می کنند به محض آنکه آتش ماده مشتعل خاموش شد فنجان را روی پوست بدن می گذارند.

زمانی که هوای داخل فنجان سرد شود، درون آن خلا به وجود می آید، این خلا باعث می شود پوست به داخل فنجان کشیده و در اثر گشاد شدن رگ های خونی، قرمزشود.

ورزشکارانی که از این روش استفاده کردند ابراز رضایت کامل از آن داشتند .

“الکس نادرو ” ژیمناستیک کار آمریکایی می گوید استفاده از این روش راز سلامتی آن طی یک سال اخیر بوده و از هر روش درمانی دیگر که پول های زیادی هم بابت آن خرج کرده بهتر است.

در تصاویرکه مشاهده می کنید دایره های موجود روی بدن ورزشکاران نشان می دهد که ورزشکاران برای تسکین دردهای بعد انجام فعالیت ورزشی از شیوه “بادکش” استفاده می کنند.


 


برگرفته از:
www.ravazadeh.com
_________________________

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen