حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

مرثیه ای برای شیر

شناسه : 2795 28 ژوئن 2016 - 14:05 831 بازدید
مرثیه ای برای شیر
پ
پ

مرثیه ای برای شیر!!!


 در دفتر سوم رساله اندیشنامه طریقت آمده است که : «دو دوست بر سفره ای فقیرانه نشسته بودندی و نان و پیاز همی خوردندی . بعد از اتمام تناول طعام هر دو در گوشه ای بخسبیدندی . آن یکی حکّه ای(خارش) در خود یافتندی که شروع به خاریدن خود کردندی، لیک دوستش را می دید که با آسودگی همی خسبیدندی . در آن حین که خود را می خاراند با دست دیگرش شروع با خاراندن صورت دوستش نیزکردندی . آن یکی از خواب خوش بیدار شدندی و به و ی همی گفتندی که چرا مرا می خارانی ؟ آن دوست محکوک بگفت : که ای ناسپاس تو نمی دانی که من چه لطفی درحق تو می کنم چرا که به زودی تو نیز خاریدندی ! همچنان که من کنون می خارم»

در طب سنتی ایرانی اسلامی؛ شیر «لبن» را متشکل از سه جزء : ( ۱- مائیّت ۲- جبنیّت ۳- دهنیّت ) دانسته اند که به مرور زمان کمپانی های تولید کننده شیر پاستوریزه با کاستن از «جبنیّت » آن یک بخش مجزا برای تولید «پنیر » بوجود آوردند و نیز با ادعاهای غیر علمی اعم از اینکه چربی شیر مضر سلامتی بوده و کلسترول و فشار خون و…. مرگ را در پی دارد جزء دیگر شیر یعنی «دهنیّت» آن را نیز سال به سال کاهش دادند ولی در آن سوی کارخانه از همان محصول مضر سلامتی، کره و خامه استحصال نمودند . و امروز به مدد مزخرفیات علمی از تن رنجور و پاره پاره جناب شیر (همان سلطان اغذیه)چیزی نمانده است جز بخش «مائیت » آن یعنی آب پاستوریزه!.

درجوانی به خویش می گفتم شیر ، شیر است اگرچه پاستوریزه ، سالها گذشت فهمیدم شیر ، آب است اگرچه پاستوریزه !


آنچه که بعد از این قتال خونبار علمی! بجای مانده است هرچه که باشد شیر نیست چرا که از آن سه جزء عزیز الوجود فقط یک جزء آن یعنی (مائیّت) باقی مانده است و البته مضافا یک ماده سفید که هیچ توفیری در بودن یا نبودن آن نیست اما نمی دانیم به این مائیت (آب) باقی مانده چرا این همه هزینه می کنند وماده ضد عفونی کننده و مراحل پاستوریزاسیون خرج می کنند . الله اعلم بالمفسدین .

با انواع و اقسام فشارهای بهداشتی و درمانی اصرار دارند تا برای کمبود کلسیم خلق الله این شیر یا بهتر بگوییم آب پاستوریزه را به خورد مردم بدهند ولی بازهم فریاد می زنند که ایها الناس مصرف سرانه شیر کم است تا می توانید و تا جایی که تحملش را دارید شکم هایتان را از این آب سفید پر کنید چرا که آمار پوکی استخوان و کمبود کلسیم در کشور رو به رشد است.

امروز به مدد مزخرفیات علمی از تن رنجور و پاره پاره جناب شیر (همان سلطان اغذیه)چیزی نمانده است جز بخش «مائیت » آن یعنی آب پاستوریزه!.

یکی نیست به این عالیجنابان بگوید که این آب سفید جدا از اینکه پوکی استخوان را کاهش نمی دهد بلکه منجر به افزایش رطوبت در استخوان ها شده و پوکی را صد چندان می کند .

یک همسایه ای داشتیم بنده خدا ۸ سال بود که قرص کلسیم و همچنین با توصیه پزشک خود از این شیرها و لبنیات پاستوریزه به وفور مصرف می کرد ولی بازهم پوکی استخوان و کمبود کلسیم داشت روزی برایش حساب کردم که در این ۸ سال چقدر قرص مصرف کرده است .عددش را رسانه ای نمیکنم چرا که بوووق می شود. همینقدر بگویم که بیش از چند کیلو بود اما معلوم نبود این چند کیلو کجا رفته و چرا خورده شده است؟از قضا با شنیدن آمار کیلویی مصرف قرص کلسیم آن هم از نوع خارجی ، وحشت زده شد و با توصیه حقیر همه راه کج رفته را برگشت و لبنیات و شیر و قرص و مواد غذایی بلغمی را با اختیار خودش قطع کرد و با مصرف چهار مغز (گردو+فندق+بادام+پسته) در طول ۳ ماه همه مشکلات استخوانی وی مرتفع گردید الحمدالله.
الغرض …
 
متاسفانه سالهاست که مسئولین نهادهای بهداشتی کشور اختیار و استقلال علمی خود را به دست دانشمندان غرب زده داده اند و یک محصول غذایی استراتژیک را از سبد غذایی مردم حذف کردند و آن چیزی است که امروزه به اصطلاح قدما بسان «کبریت احمر» است و آن چیزی نیست جز «شیر سالم کامل».
آن چه که امروزه با نام شیر پاستوریزه عرضه می شود به اذعان اکثریت مردم این مرز و بوم شیر نیست بلکه آب سفیدی است که شبیه شیر می باشد که به بهانه های علمی چربی شیر را از آن به قدری کاهش دادند تا کارخانه های کره سازی دست خالی نماند و با تبلیغات روز افزون نیز شیر خالص پر چرب را مضر سلامت قلمداد کردند ولی نگفتند که چرا شما و سردمداران غربی شما باید معیار سنجش سلامت باشید.

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen