حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

پاسخ به شبهه: آیا اسلام طب دارد؟

شناسه : 2194 10 دسامبر 2015 - 17:45 721 بازدید
پاسخ به شبهه: آیا اسلام طب دارد؟
پ
پ

 آیا اسلام طب دارد؟

 البته این شبهه، مردود است و معلوم است که این همه روایت طبی و مبانی طب در اسلام می رساند که طب مستقلی دارد. و روایاتی داریم که موید همین مطلب است. در روایت داریم: پیامبر (صلوات الله علیه و آله) به طبیبی که بهترین طبیبان عرب بوده، که می خواست پیامبر (صلوات الله علیه و آله) را درمان کند، فرمود: دوست داری آیه ای نشان دهم که بدانی من محتاج طب شما نیستم و شما محتاج طب من هستی؟ عرض کرد: بله. فرمود: چه معجزه ای می خواهی؟ عرض کرد: آن درخت خرما را دعوت کن تا جلو بیاید. پیامبر (صلوات الله علیه و آله) دعوتش کرد. ریشه اش از زمین کنده شد و زمین را شخم کرد و جلو آمد تا جلوی پیامبر (صلوات الله علیه و آله) ایستاد. فرمود: این آیه و معجزه برایت کافی است؟ گفت: خیر. فرمود: چه کاری دیگر انجام دهم تا باور کنی؟ گفت: به او امر کن که برگردد به جای خودش و استقرار پیدا کند. پیامبر (صلوات الله علیه و آله) امر کرد و خرما رفت و جای خودش قرار گرفت.
نکته این روایت:
پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرماید: طب من، پس پیامبر (صلوات الله علیه و آله) طب دارد. طب من وطب شما. من به طب شما نیاز نداریم. شمای نوعی مراد است. به هیچ طبی محتاج نیستم. پس دو تا طب داریم؛ طب شخص عرب ویکی طب پیامبر (صلوات الله علیه و آله) که «طبی» تعبیر کردند.
در روایتی در نهج البلاغه، حضرت امیر (علیه السلام) توصیف پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرمود: پیامبر (صلوات الله علیه و آله) طبیبی چرخشی است و پماد هایش را محکم درست می کند و تیغ های حجامتش را داغ کرده است.
روایتی داریم که امام صادق علیه السلام فرمودند: من طبیب طبیبان هستم و سید اولاد پیامبرانم. این مساله عیان است که اسلام طب مستقل دارد. اگر کسی این کتاب را کامل بخواند می فهمد.

دراسه فی طب الرسول المصطفی، جلد ۳، آیت الله تبریزیان

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “پاسخ به شبهه: آیا اسلام طب دارد؟”
  1. سلام.خیلی ممنون از راهنماییهای خوبتون.یه سوال داشتم اگه میشه جوابشو با ایمیل بدین یا در کانال تلگرامتون .

    لطفا جایی در اصفهان یا قم معرفی کنین که دارو های ستتی اصل تهیه شده با روش هایی که خودشون گفتین رو بشه از اونجا تهیه کرد .همه داروهای جناب تبریزیان رو ازجمله سویق یا شربت حافطه و شربت امام رضا و.  .خیلی ممنونم.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen