حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ ساعت تعداد کل نوشته ها : 867 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

خواص مفید بادام

شناسه : 1362 01 ژانویه 1970 - 0:00 1207 بازدید
خواص مفید بادام
پ
پ

۱٫ پایین آورنده کلسترول و کاهش بیماری های قلبی: بادام حاوی مقدار زیادی چربی است اما از نوع غیراشباع که به کاهش خطر بروز بیماری های قلبی کمک میکند.

۲٫ آنتی اکسیدان: بدلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی که در آن وجود دارد از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، آلزایمر، بیماریهای  تضعیف کننده سیستم ایمنی جلوگیری می کند.

۳٫کمک به کاهش وزن: طبق مطالعه انجام شده افرادی که ٢ بار در هفته آجیل مصرف می کنند نسبت به افرادی که اصلا آجیل مصرف نمی کنند کاهش وزن بیشتری داشتند.

۴٫ جلوگیری از گرفتگی عضلات: این خاصیت بادام به دلیل این است که حاوی مقادیر خوبی از منیزیم و پتاسیم می باشد. منیزیم کافی در خون باعث انتقال سریع اکسیژن و مواد مغذی در بدن می شود.

۵٫ منبع خوبی از انرژی: بادام بدلیل اینکه منبع خوبی از ویتامین ها، فیبر، آهن، روی و … است انرژی مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می کند

۶٫ استحکام استخوانها: شیر بادام نسبت به شیر گاو ٢ برابر بیشتر کلسیم دارد. بادام غنی ترین منبع غیرحیوانی کلسیم می باشد.
خانم های باردار یا خانم هایی که قصد باردار شدن دارند باید مقادیر کافی از اسید فولیک را دریافت کنند، به این دلیل که این ویتامین در تکامل و رشد جنین نقش بسیار مهمی دارند * بادام جزو گروه چربی ها طبقه بندی می شود و ١ عدد بادام معادل  ١٠ کیلوکالری انرژی دارد..

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen