حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

پایه گذاری سلامت جسم و روان کودک

شناسه : 4262 19 ژانویه 2017 - 20:40 2443 بازدید
پایه گذاری سلامت جسم و روان کودک
پ
پ

مراحل پایه گذاری سلامت جسم و روان کودک | دکتر عزیز خانی

سلامت و تعادل جسم و روان والدین قبل از زناشویی، برای داشتن کودک سالم اول باید خلط و مزاج پدر و مادر درست شود.
سلامت رابطه جنسی و مقاربت جنسی: کامل و ایده ال ۱۳ تا ۲۳ ماه قمری مناسب است و توان باروری می رود بالا و بچه بچه ی سالم تری خواهد بود. برای مقاربت اول ، وسط و آخر ماه قمری نهی شده است.روزهای دوشنبه و پنج شنبه  توصیه شده

بهترین ساعت مقاربت جنسی قبل اذان صبح است اگه نتوانستید ساعت ۹ تا ۱۱ شب ایده ال است.نزدیکی کردن در عصر و بعد از ظهر مرگ بار و هلاکت بار است و به شدت به زن و مرد اسیب میزند.

وقت نزدیکی شکم نباید پر یا خالی باشد .مصرف عسل قبل و بعد زناشویی توصیه شده است.فکر و خیال و اضطراب و دغدغه و..همه روی نطفه ای که میخواهد شکل بگیرد تاثیر میگذارد.

لذت نبردن زن ها اثر منفی میگذارد روی جنین بچه ای که مادرش رضایت مندانه رابطه ی زناشویی داشته این بچه از نظر عاطفی بسیار قوی است و اعتماد به نفسش بالاست و آدم گرم و محکمی است و بالعکس بچه ای که مادرش از زناشویی لذتی نبرده و رفع تکلیف کرده آن بچه از نظر عاطفی ضعیف است و ترس و اضطراب دارد و خوش بین به دنیا نیست و گوشه گیر است.
-سلامت و نگهداری در ۹ ماه بارداری
-تولد کودک و روزهای اول نوزادی
-نوزادی و شیر خوارگی قبل ۲ سال
-مراقبهای ۲تا ۷ سالگی و ۷تا ۱۴ سالگی
دیر ازدواج کردن و دیر فرزند آوردن خانم ها و داشتن زایمان کم باعث میشود بدن زن داغون شود آن قوا و انرژی هایی که برای زایمان و باروری و بارداری خداوند به زن ها داده اگر استفاده نشود برمیگردد به بدن زن و انرژی معکوس میشود و برای زن مشکل ایجاد میکند زن دچار فیبروم یا توده ی پستان یا سرطان یا چاقی و.. میشود.
این خانم باید سالها مشکلات متعددی را در طول عمرش تحمل کند که بخاطر کمی زایمان ایجاد شده.زن دموی یا صفراوی میتواند بیشتر بچه بیارورد و زن سودایی و بلغمی به نسبت باید زایمانش کمتر باشد استعداد خانم ها متفاوت است.

افزایش طول عمر بانوان با زایمان
زنی که درست و اصولی حامله شود و طبق اصول طب اسلامی و سنتی پیش برود با هر زایمان ۵ تا ۷ سال طول عمرش زیاد میشود به ازای هر زایمان.
۸۰ % علت افسردگی در خانم بخاطر ناکامی و عدم ارگاسم در رابطه ی جنسی است.
زنی که رابطه ی جنسی دارد و بیشتر از دو سال بعد ازدواج از حاملگی پیشگیری میکند تخمدان هایش کم کم ضعیف میشود و احتمال بارداری اش پایین میاید.
بارداری ناخواسته یعنی خدا خواسته، نباید زن و شوهر اضطراب داشته باشند و به فکر سقط بیافتند.
نگرانی بیش از حد مادر که بچه زمین نخورد فلان نشود بیشتر سبب بیماری و آسیب بچه میشود. امام صادق ع میفرمایند بچه وقتی مریض شد تا سه روزکاری به کارش نداشته باشید خود بدنش دارد دفاع میکند زود دکتر نبریدش و آنتی بیوتیک به خورد بچه ندید.بعد سه روز اگه بیماری بچه خوب نشد درمان طبیعی را شروع میکنیم نه درمان شیمیایی اساس درمان طبیعی تقویت سیستم ایمنی بچه است تمام داروهای شیمیایی سیستم ایمنی را ضعیف میکنند.حجامت ،بادکش،روغن مالی ،داروهای گیاهی و..همش سیستم ایمنی بدن بچه را قوی تر میکند تا بتواند خود بچه با بیماری بجنگد

توصیه شده کام نوزاد با تربت سیدالشهدا و مقداری عسل برداشته شود نه واکسن!
آغوز خوبه ولی دو سه دفعه ی اول بهتره آغوز دور ریخته شود چون اخلاط فاسد بدن مادر در ان تجمع یافته و برای نوزاد خوب نیست بعد بقیه ی اغوز را به نوزاد بدهید(اول اغوز را بدوشید و دور بریزید)
حمام کردن نوزاد و بوسیدن نوزاد تا ۴۰ روز اول ممنوع است.

عسل برای بچه مفید است یا مضر؟
طب جدید میگوید عسل زیر دو سالگی به بچه ندهید ولی پیامبر ما که علمشان هزاران برابر طب جدید است میفرمایند از روز اول تولد به بچه عسل بدهید. ما روی هزاران بچه امتحان کردیم هیچ طوری شان نشد و به مراتب سالم تر از بچه های دیگه هستند منتهی مقدار عسل باید کم باشد و مادر مقداری نوک سینه را  به عسل آغشته کند وقتی که میخواهد سینه را در دهان بچه بگذارد و گاهی هم با انگشت کوچک قدری عسل به لثه های بچه بمالید و لثه هایش را ماساژ بدهید این در رشد قدی واستخوانی بچه و سلامت دندان ها و هوش بچه تاثیر بسزایی دارد.

قنداق کردن
قنداق کردن مفید است برای بچه و آرامش به بچه میدهد و دست و پای بچه را صاف میکند مقالات جدید پزشکی دنیا قنداق کردن را تایید کردند و توصیه میکنند.قنداق برای یکی دو ماه اول است و باید کمی ازاد باشد.

روغن مالی کودک
اگر ملاج بچه را با روغن سیاهدانه و بادام تلخ روغن مالی کنید بصورت مرتب باعث افزایش رشد مغزی بچه میشود.
روغن مالی کتف و ستون فقرات نوزاد با روغن کنجد بصورت مرتب شبها قبل خواب به رشد قدی و جسته ی نوزاد خیلی کمک میکند.
قطره ی اهن برای بچه اصلا خوب نیست دندان را خراب میکند در کبد رسوب میکند بجای ان غذاهای حاوی اهن را به مادر میدهیم تا از راه شیرش به بچه اهن برسد مثل شکر سرخ، جگر و قیسی(برگه ی زردالو) که سرشار از اهن است.
مادری که زایمان کرده اگر زودتر از ۷ روز برود حمام خیلی برایش ضرر دارد.
بهتره مقاربت جنسی مادر در ایام شیردهی کمتر باشد اکر مقاربت زیاد باشد شیر را فاسد میکند.
واکسن برای بچه ها خوب نیست نظم سیستم ایمنی بچه را به هم میزند من بچه های خودم را واکسن نزدم دکتر منتظر بچه هایش را واکسن نزد و خیلی از دوستان ما به بچه واکسن نزدند. بچه اگر بارداریش روی قاعده باشد و مراقبت هایش از لحظه ی تولد طبق اصول طب سنتی صورت بگیرد(امور بسیاری است که سیستم ایمنی بچه را تقویت میکند و این کار را همه نمیتوانند انجام دهند پس بهتره واکسن بزنند ولی بعد حجامت کنند) و حجامت هاش منظم باشد امکان ندارد بچه بیماری مرگ باری بگیرد اگر بیمار شد راحت درمانش میکنیم با درمان های طب سنتی.حالا اگه خواستید بچه را واکسن بزنید ولی بلافاصله بعد واکسن ها بچه را حجامت کبد کنید این باعث میشود سمیت واکسن از بدنش بیاید بیرون لااقل اینطوری به بچه کمک کنید.

 

افزایش قد با آفتاب
آفتاب به رشد قدی اطفال کمک میکند به رشد موها کمک میکند .دختر ۱۸ ساله با افتاب و روغن مالی ۷ سانت قد کشید.افتاب تابستان نیم ساعت تا دو ساعت توصیه شده ولی باید سر را پوشاند تا افتاب به سر نخورد.افرادی که از افتاب لکه های پوستی میگیرند کبدشان مشکل دارد باید اول کبدشان اصلاح شود.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen