حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

نقش صدقه در درمان بیماری ها

شناسه : 2306 21 جولای 2016 - 18:45 858 بازدید
نقش صدقه در درمان بیماری ها
پ
پ


 ✨مطلبی بسیار زیبا و خواندنی درمورد نقش صدقه در درمان بیماری ها که به نظر ان شالله برای خود و دوستان مورد توجه و استفاده قرار گیرد. که به نقل از استادِ عزیز آیه الله عباس تبریزیان است، و به نظرم کمتر در عمل، مورد توجه قرار گرفته. این مطالب تقریبا به صورت کلمه به کلمه از گفته های ایشان توسط دوستی گرامی تایپ شده:

 

نقش معجزه آسای صدقه و گذشت و فداکاری برای دیگران و برطرف شدن عذاب و بیماری ها و گرفتاری در زندگی:

 

《بسم الله الرحمن الرحیم 》
درمان با صدقه یک باب جدیدی نیست که تازه شناخته شده باشد.  حضرت علی(ع) فرموده اند؛ صدقه موفق و اثرگذار است بیمارانتان را با صدقه درمان کنید صدقه بلایی که محکم شده، برطرف می کند. نافعتر از صدقه وجود ندارد.

صدقه خود نوعی درمان است و حتی روایاتی داریم که می‌گویند چگونه باید صدقه داد تا بیماری صعب‌العلاج را درمان کرد.

 در روایتی از پیامبر(ص) آمده:

«إن الله لا إله إلا هو لیدفع بالصدقه الداء و الدبیله و الحرق و الغرق و الهدم و الجنون وعد(ص) سبعین بابا من السوء.»(1)

«همانا خداوندی که خدایی جز او نیست
دفع می‌کند به‌ وسیله صدقه بیماری
و آپاندیس و سوختن و غرق شدن
و ریختن دیوار و سقف روی انسان
و جنون و (پیامبر (ص)) هفتاد باب از سوء شمردند.»

۱- الاصول من الکافی، شیخ کلینی، ج۴، ص۵

 

 در درمان بیماری، صدقه با منت و ریا نباشد مستحب است خود بیمار با دست خودش بدهد. موثرتر واقع خواهد شد. از گیرنده صدقه یا فقیر بخواهید برای او دعا کند، صدقه برای بیماری باید یک غذای ضروری باشد مثل گندم و برنج غیره … و به چند فقیر داده شود یک چیزی باشد که خود بیمار در دست بگیرد و در خانه فقیر (برود) و یا به فقیر بگویند که به خانه بیمار بیایند. بیمار با دست خودش بدهد به این شکل که گفته شد بدهد. اگر بیمار دارید که از درمانش عاجز شده اید یک پارچه(ظرف) بردارید مقداری نان درونش قراردهید و به هر فقیری بدهید و بگویید دعا کند درحق بیمارتان اگر در شهر فقیر پیدا نکردید باید بروید در شهر دیگری یا به نانوا مخارج پخت نان را بدهید و بیمار با دست خودش بدهد صدقه دهد.

– شب و پنهانی نیاز نیست بدهید. صدقه شب آتش خشم خداوند را خاموش می کند، صدقهٔ روز حال انسان را بهتر می کند، عمر طولانی می شود، صدقهٔ پنهان گناهان را پنهان می کند، مرگ بد را رفع می کند، جلوی مشکلات را می گیرد، صدقهٔ شب مرگ بد را دفع می کند، صدقه شب هم بلای آخرت و دنیا را دفع می کند.
– شرط صدقه این است که به فامیل و به فقیر بدهد. از پیامبر اسلام(ص) آمده بهترین صدقه، صدقه ارحام است و باید به مومن داده شود اگر کسی نداند که شخص مومن است یا کافر مشکلی ندارد ولی اگر بداند این کافر است و یا دشمن اهل بیت ع، بخصوص ناصبی ها که از کافر بدتر هستند. اگر (به)کافر هم برای بیماری صدقه دهد اثر می کند.

– خود صدقه دادن مهم است. یک سری بیماری ها است که "سام " است و مرگ حتمی درآن نوشته شده و یک سری سام نیست و قابل درمان. صدقه و دعا "سام" را هم دفع می کند و صدقه نیز به فامیل مرگ را دفع می کند.
صدقه از مرگ بد جلوگیری می کند. هنگام مرگ در حال گناه و مرگ های خوب در راه مکه، کربلا، شهادت و غیره .

– شخصی  از بنی اسرائیل بود که فرزنددار نمی شد، خدا یک پسر به او داد یکی از انبیا گفتند که  این پسر درشب عروسی از دنیا می رود، شبِ عروسیِ آن پسر فرارسید یک پیرمردِ فقیری به خانه آن شخص آمد، پسر یک غذایی به او داد و او را سیر کرد او هم در حقِ پسر دعا کرد، در خواب دید؛ گفت: از پسرت بپرس که چکار کردی که مرگ او که موعدش شب عروسی بود خداوند او را زنده نگه داشت؟! فهمید به خاطر آن صدقه بوده!

–  شخصی که سه فرزند داشت، دوتای آنها را از دست داده بود، پیش امام رفت؛ گفت: چکار کنم تا فرزندم بماند؟ حضرت فرمودند: صدقه بدهید! آن هم با دست خودش بدهد! هر چیزی که نیتِ صحیح باشد . صدقه هر چند اندک باشد اگر برای خدا باشد بزرگ است. صدقه بدهید اگر چه نصف خرما باشد، اموالتان را صدقه بدهید تا می توانید صدقه بدهید. تا اینکه مردم بگویند زیاده روی می کند!!!
✨بیمارانتان را با صدقه درمان کنید. انسانی است  قضا و قدرش آنطور قرار گرفته، به عزرائیل وحی  می شود  که جان فلانی را بگیر! وقتی دراین زمان صدقه بدهد وحی برمی گردد مرگش از او دفع می شود.
 خوب است صدقه که به فقیر می دهید به اندازه قوت یک روزش باشد صدقه با دست، مرگ بد را دفع می کند.

– این را بدانیم که وقتی انسان می خواهد تصمیم بگیرد صدقه دهد، هفتاد بند از بندهای  شیطان را باید از خود بازکند تا بتواند از فیض صدقه بهره مند شود. انسان وقتی می خواهد صدقه دهد ۷۰شیطان جلوی او را می گیرند که تو خود نیازمندتری و چراغ همسایه و … او را وسوسه می کند و در موقعیت بسیار سختی برای تصمیم گیری قرار می گیرد.
– در موقع گذشت و صدقه ما هرچه صدقه بدهیم و گذشت داشته باشیم آن برای ما ماندنی است برای این می گویند در دعاهایتان اول به دیگران دعا کنید بعد به خود. زودتر اثرش در شما ظاهر می شود .
پیامبر فرموده اند که صدقه هفتاد بلا را دفع می کند که یکی از آنها بیماری است؛ غرق شدن، سوختن، ریختن دیوار و ….

– رازِ صدقه که داروست، چیست؟
این دعای صدقه گیرنده است که مستجاب می شود. اگر گرسنه باشد سیر می شود. صدقه گیرنده از صدقِ دل دعا می کند و دعایش پذیرفته می شود و مستجاب می شود.
گناهان سبب بیماری است.
– راز بعدی:
 صدقهٔ مومن از دستش خارج نمی شود مگر اینکه از دست هفتاد شیطان رهایی یابد

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen