حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

ماجرای پیرمرد ۱۶۷ ساله که فرزندش در ۹۰ سالگی جوان مرگ شد!! راز طول عمر
پ
پ

راز طول عمر.

ماجرای پیرمرد ۱۶۷ ساله که فرزندش در ۹۰ سالگی جوان مرگ شد!!

طول عمر انسان
ماجرای پیرمرد ۱۶۷ ساله که فرزندش در ۹۰ سالگی جوان مرگ شد!!

image

مرحوم حاج شیخ احمد کافی می فرمود:زمانی به ما گفتند که شخصی معمر بنام محمد عرب در یکی از دهات نیاسر کاشان زندگی میکند که زندگی بخصوصی دارد. برای دیدن ایشان از تهران براه افتادیم و پرسان پرسان  به روستای مورد نظر رسیدیم. از شخصی که در یکی از گذرهای روستا نشسته بود نشان محمد عرب را گرفتیم. گفت:«با اوچکار دارید؟» خود را معرفی کردیم و دلیل دیدار او را دانستن رمز طول عمرش دانستیم.

وی برخواست و با ما دست داد و گفت من خودم محمد عربم.

مرحوم کافی می فرماید به هنگام دست دادن، بطوری دستم را فشار داد که درد عجیبی گرفت و گفت:« میتوانم دستتان را با فشار خُرد کنم».

مرحوم کافی در ادامه می فرماید:«به سختی چند تار موی سفید در سر و صورتش مشاهده کردیم». از او پرسیدیم که چند سال عمر دارد؟ .محمد عرب در پاسخ این سوال گفت:« من مانند شما از این ورق پاره ها (مراد شناسنامه) ندارم، اما یادم می آید که وقتی ناصرالدین شاه تاجگذاری کرد من حدوداً ۱۱ سال داشتم.

مرحوم کافی  میگوید که با یک حساب سرانگشتی توانستم دریابم که عمر او متجاوز از ۱۴۰ سال باید باشد و با این کهولت سن هرگز آثار پیری را در او نمی توان دید. تازه همسایه ها نیز میگفتند: «چندی پیش یکی از فرزندان محمد عرب  در ۹۰ سالگی جوان مرگ شده[ به شوخی] و مدتیست که وی پکر شده و الا بسیار سرحالتر از این بوده است.»

در ادامه وقتی که محمد عرب دلیل عمر طولانی وسلامتیش را بیان میدارد به چند عامل اساسی اشاره میکند که بسیار حائز اهمیتند

ندزد و نترس».یعنی در طول عمرم گناه  نکردم از اینرو دچار تشویش و اضطراب نبوده ام. زندگی را با فراغ بال گذرانده ام. در اینجا موضوع سلامت و آرامش روانی را با زبان امروزی به ما یاد آوری میکند

موضوع دیگری که محمد عرب به مرحوم کافی می گوید این است هر میوه ای را در فصل خودش خورده ام. اصل مصرف هر میوه در فصل خودش یکی از اصلی ترین فاکتورهای سلامت است.

باید بدانید که نیازهای بدنتان با میوه ها یا محصولاتی که در منطقه خودتان بدست میآید منطبق است و خداوند چنین مقدرکرده  است. عده ای اعتراض میکنند که آقا شما با تجارت جهانی مخالفید!! میگوییم مگر پیامبر گرامی اسلام ص که فرمود:«به سعادت نمیرسد قومی که لباسشان را از دیگران بدست میآورد»، با داد و ستد بین المللی مخالف بود!! اصلاً موضوع چیز دیگریست وسخن، سخن دیگر.

مدیریت صحیح بودجه به ما میگوید که «با پولت سلامتی تهیه کن» .باید بدانیم که  در موضوع سلامت ما بین دو راه: سلامت و لذت مخیریم؛ میتوانیم هزینه کنیم، بیماری بخریم و  از خوردن فقط جنبه لذت آنرا مد نظر دارند

روایات اسلامی راجع به زمان مصرف میوه:

– میوه بایستی در فصل خودش خورده شود مگر برای درمان

▫️توضیحات
– در روایت داریم «میوه را در آخر فصل آن مصرف نکنید»
– از طرفی در روایت آمده میوه را می‌توان در فصل غیر از فصل خودش استفاده کرد برای مثال قضیه‌ای که حضرت زهرا (س) در اثر ویار در دوران حاملگی میوه انار خواستند در فصلی غیر از فصل انار بود و حضرت علی (ع) برای ایشان تهیه نمود.
– اگر بخواهیم بین این روایات جمع کنیم می‌توان گفت که اگر میوه به‌عنوان غذا باشد باید در فصل خودش مصرف شود ولی اگر به‌عنوان دارو باشد در هر فصلی می‌توان استفاده کرد

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

4 دیدگاه برای “ماجرای پیرمرد ۱۶۷ ساله که فرزندش در ۹۰ سالگی جوان مرگ شد!! راز طول عمر”
  1. سلام خسته نباشید
    فایل صوتی این سخنرانی مرحوم کافی رو دارید؟
    اگه میشه اطلاع بدید
    ممنون

    پاسخ
  2. سلام خوب بود ممنون

    پاسخ
  3. سلام خوب خیلی خوب بود
    فک کنم یکمی ناقص بود ولی خوب بود

    پاسخ
  4. با درود
    در فایل صوتی شیخ کافی گفتند پیر مرد گفت سال تاجگذاری ناصر الدین شاه ۳۷ ساله بودم و حساب سرانگشتی کردم متوجه شدم الان ۱۶۷ سالشه
    شما نوشتید زمان تاجگذاری ۱۱ سالش بوه و ۱۴۰ سال داشته

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen