حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

فواید زایمان طبیعی برای نوزاد و مادر – عوارض سزارین

شناسه : 4013 24 اکتبر 2016 - 20:25 2462 بازدید
فواید زایمان طبیعی برای نوزاد و مادر – عوارض سزارین
پ
پ

فواید زایمان طبیعی برای نوزاد و مادر -عوارض سزارین

سزارین بهتر است یا زایمان طبیعی؟

متاسفانه آمار سزارین در کشور ما بسیار زیاد است و مردم اطلاعی از عوارض غیر قابل جبران آن، هم برای مادر و هم برای نوزاد ندارند

برخی از فواید زایمان طبیعی:

تکامل جنین: وقتی رشد جنین کامل می شود، زایمان طبیعی انجام می شود.

– کاهش مشکلات تنفسی : هنگامی که کودک از دهانه واژن با فشار عبور می کند، مایع آمنیوتیک از ریه نوزاد خارج می شود.

– دریافت باکتری های محافظت کننده : هنگامی که نوزاد از مجرای زایمان عبور می کند، باکتری های محافظت کننده را برمی دارد. این باکتری ها وارد روده نوزاد می شوند و سیستم ایمنی را شکل می دهند.
– عبور از مجرای زایمان، سیستم قلبی عروقی جنین را تحریک می کند و باعث گردش خون بهتر و آماده سازی او برای تولد می گردد.
– در طی زایمان طبیعی، نوزاد از امواج هورمونی در کاتکول آمین ها استفاده می کند. این هورمون ها باعث می شوند نوزاد هوشیار شود و با مادر خود ارتباط برقرار کند.
– هورمون اندورفین در جفت و بندناف موجود می باشد. این هورمون باعث می شود نوزاد بتواند خارج از رحم زندگی کند و راحت تر زایمان رخ دهد.

-نوزادانی که با زایمان طبیعی به دنیا می آیند، دارای علاقه بیشتری در انجام رفتارهایی مانند مکیدن و گرفتن سینه مادر می باشند.
– تحقیقات نشان داده کودکانی که با زایمان طبیعی به دنیا می آیند، ۲۰ درصد کمتر دچار بیماری دیابت نوع یک می شوند.
– زایمان طبیعی نسبت به سزارین باعث می شود که نوزاد بر استرس غلبه بیشتری داشته باشد.
– اگر زایمان طبیعی بدون استفاده از داروها باشد، نوزاد عوارض جانبی داروها را تجربه نخواهد کرد.
– بعد از زایمان طبیعی، تماس پوست به پوست در مادر و نوزاد رخ می دهد. این تماس دارای فواید روانی بسیاری برای نوزاد می باشد از جمله: رشد مطلوب مغز و مکیدن بهتر شیرمادر.

 فواید زایمان طبیعی برای مادر

درد و ناراحتی بخشی از زایمان است، اما با زایمان طبیعی، زنان احساس قدرت و رضایت بیشتری دارند و از این حس که مادر شده اند لذت می برند.
– در این روش مادر هوشیار و آگاه می باشد و به جنین فشار وارد می کند تا به سمت مجرای زایمان حرکت کند.
– مادر نیازی به تزریق اکسی توسین برای شدت گرفتن انقباضات، قرار دادن سوند در مثانه و یا استفاده از انبرک جراحی ندارد.
– نسبت به سزارین، بهبودی سریع تر حاصل می شود و مدت زمان کوتاه تری را در زایشگاه باید ماند.
– خطر زخم شدن و ایجاد عفونت و مشکلات دیگر در زایمان بعدی وجود نخواهد داشت، مانند پارگی رحم در سزارین.
– مرگ و میر در این روش بسیار کمتر از سزارین است.

 

 

سزارین و عوارض بیشمار آن :

نتایج مطالعات جدید نشان داده است که خطر مرگ مادر ناشی از زایمان سزارین چندین برابر بیشتر از زایمان طبیعی است.  سزارین ، شکافتن شکم و ایجاد یک برش بر روی رحم زن باردار به منظور خارج نمودن جنین را سزارین می نامند.
این عمل  برخلاف تصور غلط عموم افراد جامعه ، سلامت مادر را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد. متاسفانه برخی از پزشکان برای سود جوی بیشتر و درآمد زا بودن عمل سزارین، مادران و پدران را تشویق به عمل سزارین می نمایند گزارش های جهانی حاکی از این موضوع میباشد که ۱۰ درصد زایمانها با عمل سزارین در کشورهای پیشرفته است، اما در ایران آمار رسمی ۳۰ الی ۴۰ درصد است و غیر رسمی که به واقعیت نزدیکتر است تا ۶۰ درصد زایمانها سزارین می باشد.
این یعنی فاجعه و سقوط مستقیم بهداشت و سلامت جامعه. در سوئد بیش از ۸۰ در صد زایمان های طبیعی و در منزل، به وسیله ماما انجام می شود. در ایرلند بیش از ۸۵ در صد زایمان ها به طور طبیعی است .امارات متحده نیز با ۸۹ در صد زایمان طبیعی، پرچمدار این موضوع است.
کشورهای پیشرفته که به ارزش زایمان طبیعی پی برده اند، اما متاسفانه در ایران سزارین تبدیل به نوعی مد و پرستیژ شده است

عوارض سزارین برای مادران چیست؟؟؟
حجم بالای خونریزی پس از زایمان
ایجاد لخته های خونی که در برخی از موارد بسیار خطرناک و کشنده است.
چسبندگی در رحم و لوله ها. عفونت رحم، زخم های عفونی بعد از سزارین، که تا چندین ماه احتمال عفونت و درد وجود دارد. وجود درد در ناحیه شکم و کمر و عدم امکان برخی فعالیت های روزمره آن هم به مدت طولانی؛ مثل اجتناب از بلند کردن اشیای سنگین، بالا و پایین رفتن از پله ها و عدم فعالیت های ورزشی و رانندگی به مدت چند هفته تا چندین ماه به همراه عوارض پنهان دیگر
خطر عفونت های ادراری در سزارین به علت ضربه و صدمه ای که به سیستم ادراری در حین عمل وارد میشود، خطر عفونت محل بخیه ها را نیز باید در نظر داشت، احتمال ایجاد یبوست به علت استفاده از داروهای بیهوشی و خطر پارگی رحم به علت باز شدن محل بخیه ها در حاملگی های بعدی نیز وجود دارد. مطمئن باشید افسردگی در بین زنانی که سزارین میکنند تا طبیعی نوزادشان را بدنیا می آورند بیشتر است.
مطمئن باشید سیستم ایمنی مادرانی که سزارین میکنند نسبت به دیگر مادران ضعیف تر است.
مطمئن باشید مادرانی که سزارین می کنند بیشتر درگیر بیماریهایی نظیر؛ آرتروز، کم خونی، استرس، یبوست، بیماریهای عفونی، سردرد، سرطان ، پیری زود راس، دیابت ، کمر درد های مزمن و … می باشند.
انجام زایمان به روش سزارین سکته مغزی را در مادران افزایش دهد. مادرانی که چند بار سزارین می کنند  چسبندگی غیر طبیعی جفت پیدا می کنند که از خطرناک ترین و جدی ترین عوارض سزارین است. که به خونریزی غیر طبیعی و غیر قابل کنترل جفت منجر شود.
عوارض سزارین مربوط به جنین چیست؟؟

در کنار عوارضی که سزارین برای مادر به همراه دارد، هزار و یک عوارض برای جنین و نوزادان دارد
عوارض سزارین برای جنین و نوزادان:
یرقان(زردی) و مشکلات تنفسی(ریوی) و خطر ابتلا به دیابت نوع اول(وابسته به انسولین)، ابتلا به آسم و آلرژی، کم هوشی نسبت به نوزادانی که طبیعی بدنیا می آیند.  مرگ ناگهانی نوزادان در ماه های نخست چندین برابر بیشتر میباشد، از طرف دیگر نیز داروهای بیهوشی می تواند روی جنین عوارضی داشته باشند.نوزادانی که به روش سزارین به دنیا می آیند تا چهار برابر بیشتر از سایر نوزادان در معرض خطر نارس بودن ریه هستند.   به دلیل کاهش ترشح هورمون “کورنیزول” در زمان درد زایمان مادر، که ترشح این هورمون وابسته به شروع دردهای زایمانی است، فرصتی برای بلوغ ریه‌های نوزاد باقی نمی‌گذارد.بر اساس تحقیقات علمی نوزادانی که با روش سزارین انتخابی به دنیا می‌آیند ۵۰ درصد بیشتر به آسم، مبتلا می شوند.
دیگر عوارض سزارین:

هزینه سنگین درمانی، احتمال درگیری بیماریهای عفونی نوزادان، احتمال کم خونی بیشتر نسبت به نوزادان طبیعی، احتمال ناباروری جنسی در بزرگسالی، احتمال سکته های مغزی در جوانی، ضعیفتر بودن سیستم ایمنی بدن نوزادان سزارینی در مقابل نوزادان طبیعی که این مشکل خودش عوارض زیر را بوجود می آورد.
کوتاهی قد، سرطانهای دوران کودکی و جوانی، ضعف بدنی در مقابل بیماریهای عفونی، سرماخوردگی های تند تند، پرخاشگری، بیش فعالی، شب ادراری، خون دماغ شدن های مکرر، ترس و وحشتهای شبانه، تنگی نفس به علت کوچکی و نارسایهای ریوی، مشکلات قلبی و عروقی و …
آری برای نابودی یک قوم یا وابستگی یک ملت  حتما نباید حمله جنگی و … انجام داد کافیست سلامت زنان و مادران را بگیرید

 ♦️سزارین در ایران آری ، در ترکیه خیر – سزارین در ترکیه ممنوع شد

سزارین به جز موارد ضروری که توسط پزشکان تشخیص داده شود ؛در ترکیه ممنوع شد

به گزارش “سیاست ما” قانون ممنوعیت سزارین در ترکیه به جز در موارد اضطراری با درج در روزنامه رسمی این کشور از پنجشنبه اجرا می شود
قانون ممنوعیت سزارین در ترکیه که  به تصویب مجلس ملی ترکیه رسیده بود ؛ پس از تایید توسط “عبدالله گل” رییس جمهوری این کشور در شماره امروز روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد
نزدیک به ۵۰ درصد زایمان ها در ترکیه توسط سزارین صورت می گرفت و این موضوع در ماه های گذشته انتقادهای بسیار جدی مقامات دولتی ترکیه از جمله “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر این کشور را در پی داشت.

پیش از این در مورد آمار فزاینده سزارین در ایران و عوارض مزاجی آن مطلبی رفته بودیم

متاسفانه با این که آمار سزارین حتی در بیمارستانهای دولتی ما بیشتر از ترکیه است ولی اقدام عملی برای جلوگیری از آن دیده نمی شود و جای تعجب است که مسئولین ترکیه باوجود آمار کمتر بیشتر از ما احساس خطر می کنند

 

عوارض سزارین دِل بخواهی
(غیر اضطراری):

۱٫ ایجاد انواع عفونت‌ها،
۲٫ ایجاد آبسه،
۳٫ خونریزی بیش از حدّ،
۴٫ برداشتن رحم،
۵٫ بستن عروق رحم،
۶٫ عوارض قلبی بچّه،
۷٫ عوارض تنفّسیِ بچه، مانند برونشیت،
۸٫ مادر سزارین شده، دیرتر به وزن اوّلیّۀ خود بر می‌گردد، ولی در زایمان طبیعی و عادی خیلی زودتر مادر به وزن اوّلیّۀ خود برمی‌گردد.
متأسّفانه هم اکنون از هر ۱۰۰ مورد زایمان،  ۵۴ مورد سزارین است یعنی %۵۴ از زایمان‌های کشور به نوع سزارین است.
و در حال حاضر متأسّفانه ایران به رتبۀ نخست سزارین دنیا رسیده است (دکتر ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامائی کشور)

توجّه:
یکی از علل سزارین اضطراری چاقی زیاد مادر و یا اضافه وزن جنین است.

⚡️خطرات‌حاملگی، ناشی‌از چاقی‌مادر:

۱٫تولّد نوزادان سنگین‌وزن (بیش‌از ۴ کیلوگرم)،
۲٫پارگی زودتر از مُوعِد کیسه آب‌و بروز زایمان زودرس (قبل از ۳۷ هفته بارداری)،
۳٫افزایش میزان سزارین، ۴٫زایمان‌های سخت،
۵٫پارگی کانال زایمانی،
۶٫دیابت حاملگی،
۷٫فشارخون بارداری.

⚡️خطرات حاملگی مادر چاق
برای جنینش:

۱٫آسیب‌های حین زایمان برای نوزاد:

الف. شکستگی استخوان بازو، ران، ترقوۀ نوزاد،
ب. افزایش میزان تِرُوما،
ج. برخی ناهنجاری‌های جنینی، د. تولّد نوزاد کم‌وزن ناشی از نبود خون رسانی مناسب به جُفت (که اختلال رشد داخل رحمی می‌آورد).

۲٫سزارین شدن اضطراری مادر، باعث عدم تخلیۀ مایعات اضافی در شش های نوزاد می‌شود، که چنین نوزادانی و کودکانی غالباً تند تند سرما می‌خورند و تنفّس صدا دار دارند و گاهی مبتلا به برونشیت می‌شوند.

 

 

عوارض سزارین – دکتر عزیز خانی:

به راحتی یک زن میتواند زایمان طبیعی کند.اکثر کشور های پیشرفته ضریب سزارین را به زیر ۱۰ درصد کشاندند.تحقیقات علمی دنیا ثابت کرده بچه هایی که با سزارین دنیا میایند ضریب هوشی پایین تری دارند و ثابت کرده ضریب هوشی مادرانی که زایمان طبیعی میکنند بعد زایمان افزایش می یابد.کودک سزارینی سیستم ایمنی ضعیف تری داره و جثه اش کوچکتراست و..
مقالات علمی دنیا ثابت کرده مجموع درد و ناتوانی و عفونت و مشکلاتی  که زن طی سزارین میکشد به مراتب بیشتر از زنی است که زایمان طبیعی کرده
علت سقط این است که رحم ضعیف است.
۵۰-۶۰ تا دستورساده طب سنتی دارد خانمی اگه اینهارا اجرا بکند ازیک سال قبل بارداری ودرطول بارداری به راحتی زایمان طبیعی میکند اکثر خانم هایی  که این دستورات را رعایت کردند حتی نصف و نیمه به راحتی زایمان کردند کمتراز نیم ساعت درد کشیدند.زنی که سزارین میشود  تا اخر عمر رنگ سلامتی را نخواهد دید  بادلایلی که طب سنتی داره ،مرکز بدنش میشود انبار سودا و بلغم.
از هر۱۰۰زن یک نفرممکن است لگنش تنگ باشد.یک مقاله ای از کانادا میخواندم که۱۳هزار زایمان طبیعی را با۱۳هزار سزارین مقایسه کرده بودند.گفته بود مجموع دردی که در زایمان طبیعی است کمتر از سزارین است گفته بود مجموع دردی که زن در سزارین میکشد خیلی بیشتر از زایمان طبیعی است.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen