حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

طب اسلامی |حجت الاسلام دکتر آقارفیعی در مصاحبه با روزنامه قدس –
پ
پ

 گزیده ای از مصاحبه حجت الاسلام دکتر آقارفیعی در مصاحبه با روزنامه قدس:

 براى نظر دادن درباره طب اسلامى باید متدولوژى یا روش شناسى طب اسلامى را بدانیم، یعنى ابتدا ادبیات عرب، اصول فقه، منطق و فقه را مطالعه کنیم بعد از بین آنها بتوانیم روایات طبى را تشخیص دهیم چرا که گاه ممکن است دو روایت با هم در تضاد باشند، لذا استنباط از بین این روایات در کنار آیات قرآن و مفاهیمى که در سایر گفته هاى معصومان(ع) و نظر حکماست، میتواند کارساز باشد؛ از این رو، اگر کسى نتواند طب را با علوم حوزوى جمع کند، نمیتواند درباره طب اسلامى نظر دهد.

 وقتى رهبر یک کشور میگوید: « طب اسلامى- ایرانى » دیگر نباید زیردستان ایشان بگویند چنین طبى وجود ندارد که این غلط و اشتباهى بزرگ است و با بهانه هایى از این دست، آن را منزوى کنند، بلکه باید نظر علما را پرسید و این طب را در بوته تجربه آورد و وقتى با هم ممزوج شد بعد نظر دهیم.

 وقتى یک معصوم(ع) روایتى میگوید، نظر او بالاتر از نظر علما و فقهاست، لذا از کسانى که طب اسلامى را قبول ندارند، میپرسم، پدران ما را در زمان حضرت آدم(ع) چه کسى درمان میکرده است؟ آیا جز این بوده که علوم همچون طب و نجوم به وسیله حضرت آدم(ع) انتشار یافته؟

 براى مثال در کتاب مخزن الادویه در بخش رازیانه نوشته شده: خداوند به حضرت آدم فرمود: « رازیانه را در برج حمل(ایام بهار) در سه ماه متوالى مصرف کند ». پس چرا برخى نظرهایى میدهند کند که مخالف نظر دین، پیامبران و رهبران دینى است؟

منبع: روزنامه قدس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen