حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

زناشویی و آرامش جسم و روان استاد فراهانی ۳

شناسه : 4918 01 مارس 2017 - 14:36 2570 بازدید
زناشویی و آرامش جسم و روان استاد فراهانی ۳
پ
پ

زناشویی و آرامش جسم و روان استاد فراهانی ۳

تاثیر مسائل جنسی در آرامش جسم و روان

۴ نفس انسانی و نیاز به غریزه جنسی و نیاز به انش و همدم
ارگاسم زن و مرد

اگر بخواهیم این مطلب را درست بیان کنیم لازم است شناختی از انسان داشته باشیم و نیازهای انسان را در نظر بگیریم و بعد تاثیرات مسائل جنسی را در آرامش و تامین نیازهای روحی و روانی یک انسان مورد بررسی قرار دهیم.
همه افراد از ۴ نفس برخوردارند:
 نفس نامیه نباتیه :      نفسی که مثل گیاه رشد می کند و مرکزیت این نفس در اختیار کبد است. محل رویش جسم از کبد است
 نفس حسیه حیوانیه : شامل حواس پنجگانه است مرکز رویش آن از قلب انسان است*این دو نوع نفس جسم انسان را تشکیل می دهد.
 نفس ناطقه قدسیه : مربوط به دانش بشری و فضائلی است که انسان می تواند کسب کند. مثل علم ریاضی، نجوم، علم طب و علومی که در زندگی انسان تاثیر دارد. محل استقرار این نفس در مغز انسان است و در بدن سیطره دارد.
 نفس کلیه الهیه :       همان نفسی است که خداوند می فرماید: نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی .

امیرالمومنین (ع) در توصیف نفس برای کمیل این چهار مرحله را در بدن انسان توصیف فرموده و خصوصیات اخلاقی خاصی را بیان فرموده و تاثیراتی که در رشد انسان دارد.

نفس نامیه نباتیه و حسیه و حیوانیه یک نیاز غریزی دارد به نام مسائل جنسی که اگر این نیاز غریزی در بدن انسان تعطیل شود در جسم انسان اختلالاتی به وجود می آورد. از جمله در سیستم عصب، کنترل بدن و رشد بدن اختلالات متعددی را ایجاد می کند. این دو نفس با صرف آمیزش آرام می شود و به مطلوبش می رسد.

اما یک نفس دیگر هم در بدن انسان است به نام نفس کلیه الهیه. این نفس نیاز به انس و همدم و یک رفیق شفیق دارد که مجموعه این نیازی که در نفس کلیه الهیه است و نیازی که در نفس ناطقه قدسیه و در نفس حسیه حیوانیه و درنفس نامیه نباتیه است در قالب مسائل جنسی بروز و ظهور پیدا می کند.

اگر می بینید که افراد حاضر می شوند خانواده خود را رها کنند و با فرد دیگری، خانواده جدیدی را تشکیل دهند، از نظر انس تامین است چرا که انس با والدین بسیار شیرین و نیاز کلیه الهیه او تامین است اما بحثی که وجود دارد همان نفس نامیه نباتیه است که آن در جمع خانواده تامین نمی شود و لذا انسان را مجبور می کند از والدین جدا شود و زندگی جدیدی را با فرد دیگری ارتباط برقرار می کند تا نیازهایش را تامین کند.
اگر فرض کنید پسر، دختری از خانواده های خود جدا شدند و با هم زیر یک سقف دیگر خانواده جدیدی را تشکیل داد، از نظر نفس کلیه الهیه که نیاز به انس هست باید تامین شود و از نظر نفس نامیه نباتیه باید تامین شود.

اگر از نظر جسمی می خواهند تامین شوند باید یک رابطه آمیزشی صحیح و مفید و موثر داشته باشند تا هر دو نفر از نظر جسمی به آرامش برسند. اما اگر از نظر نفس کلیه الهیه تامین شوند، باید از نظر روحی و مسائل دینی تامین شوند که تغذیه تامین آن با تغذیه تامین مسائل جنسی متفاوت است.

ممکن است یک فرد مقید با یک فرد غیر مقید به دین زیر یک سقف قرار بگیرد، از نظر جنسی و جسمی تامین شود اما از نظر روحی آرامش لازم را نخواهد داشت؛ چرا؟
چون اولی خدایی فکر می کند و دومی غیر خدایی. این دو نفر از نظر انس با هم دچار مشکل می شوند، نمی توانند تحت عنوان یک خانواده زندگی کنند.
و لذا پیامبر اکرم (ص) می فرماید:

اگر کسی آمد که شما از دینش راضی بودید، او را به عنوان همسر برای خود انتخاب کنید. پس هم کفو بودن از منظر دینی بسیار بسیار مهم است.
در یک ازدواج صحیح باید مسائل و مباحث دین لحاظ شود.

ارگاسم زن و مرد

اما مسائل جنسی و جسمی که اگر تامین گردد سبب آرامش جسم را فراهم می کند یک آمیزش موفق است. در یک آمیزش موفق باید هم زن و هم مرد به یک لذت کافی برسند(ارگاسم جنسی).

به ارگاسم رسیدن مرد خیلی سخت نیست و راحت تر است ولی به ارگاسم رساندن زن یک کار مهم است و باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد و اهمیت داد تا به نتیجه مطلوب برسند. در واقع کسی که ضعیف است را باید تقویت کرد تا این دو به یک حد مشخص برسند تا بهره کافی را از یکدیگر ببرند.
اگر این آمیزش جسمی تامین شود، اخلاق هر دو آرام می شود؛ اما اگر از نظر جسمی تامین نشود نمی توانند زیر یک سقف با هم زندگی کنند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen