حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

۱۰ راه حل مقابله با خطرات امواج وای فای

شناسه : 2072 16 جولای 2015 - 19:31 2758 بازدید
۱۰ راه حل مقابله با خطرات امواج وای فای
پ
پ

 

       ۱۰ راه حل مقابله با خطرات امواج وای فای

 

  خطر مودمهای wi fi

وای‌فای چه بلایی سرتان می‌آورد؟

زمان آن رسیده که برای این مهمان خطرناک ناخوانده فکری بکنیم!

%d8%ae%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%88%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%a7%db%8c

 یکی از بی سر و صداترین مهمان های خانه های امروزی در سراسرجهان مودم های وای فای هستند. این دستگاه های کوچک، ارتباط اینترنتی را از  خطوط مختلف دی اس ال، فیبرنوری یا وایمکس دریافت و تبدیل به امواج وای فای می کنند. امروزه لپ تاپ ها، گوشی های تلفن و حتی یخچال و تلویزیون شما می توانند با اتصال به وای فای راه خودشان را به اینترنت باز کنند و با قابلیت های خیره کننده شان شما را شگفت زده کنند.

اما آیا هیچ وقت فکر کرده اید این مهمانان کوچک، چه خطراتی را برای شما ایجاد می کنند؟

وقتی صحبت از امواج الکترومغناطیسی به میان میاید، بیشتر ذهن ها به سمت گوشی های موبایل منعطف می شوند. بی سیم های هوشمند کوچولویی که هر کدام یک فرستنده ده میلی واتی و یک گیرنده دیجیتالی دارند و با هزاران امکانات دیگر مخلوط شده اند تا شما را همیشه سرگرم نگه دارند.

 آیا وای فای خطرناک است؟ بله!

به دلیل طول موج میکرونی آنها، امواج تولید شده توسط این فرستنده ها که در دامنه ۹۰۰ تا ۱۹۰۰ مگاهرتز منتشر می شوند، در علم مخابرات به امواج میکرویو شناخته می شوند. این امواج دقیقا همان فرکانس هایی هستند که شما در اجاق های میکروویو برای پختن غذا استفاده می کنید. با این تفاوت که در یک اجاق میکروویو شما یک فرستندهء هزار واتی دارید، اما در گوشی موبایل، یک فرستنده ده میلی واتی، یعنی صدهزار بار ضعیف تر.

خوب. شاید این نسبت کمی آرام بخش باشد! اما باز هم نگران باشید: اجاق میکروویو تنها یک دقیقه کار می کند، اما گوشی شما ساعت های متمادی با بدن شما در تماس است!

توجه داشته باشید که گوشی های موبایل، تنها فرستنده هایی نیستند که در این دامنه کار می کنند، بلکه تمام دستگاه هایی که از یک مکانسیم ارتباط رادیویی دیجیتال استفاده می کنند، با همین فرکانس کار می کنند: تلفن های بیسیم و فرستنده های وای فای. تلفن های خانگی بیسیم و دستگاه های وای فای نیز دقیقا همان دامنهء فرکانسی تلفن های موبایل را استفاده می کنند. با این تفاوت که آنها در چندین طول موج مختلف بطور همزمان اقدام به انتشار سیگنال می کنند.

خطر این دستگاه ها وقتی زیاد می شود که هر دستگاه به تنهایی قادر باشد سیگنال را هم ارسال و هم دریافت کند. بنابراین، هر دستگاهی که ارتباط دوطرفهء ارسال و دریافت اطلاعات (دیتا – صوت – تصویر – کنترل – …) برقرار کند، یک منبع جدید آلودگی فرکانسی خواهد بود.

خوب من برای مثال یک خانهء معمولی را مثال می زنم: شما، همسرتان و دو فرزندتان هر کدام یک لپ تاپ و یک گوشی هوشمند دارید، یک دستگاه دی اس ال، یک دستگاه تلفن بی سیم خانگی، یک کنترل همه کارهء سیستم سینمای خانگی و یک تلویزیون هوشمند. این یعنی: چهار لپ تاپ، چهار گوشی موبایل (که هم زمان چهار دستگاه وای فای نیز محسوب می شود) یک فرستندهء دی اس ال، دو فرستندهء دیجیتال (گوشی تلفن بیسیم و پایه اش هر کدام یک فرستندهء جداگانه محسوب می شوند) و دو دستگاه وای فای دیگر (کنترل سینمای خانگی و تلویزیون). در مجموع ما ۱۷ دستگاه فرستندهء میکروویو آزاد در خانه داریم که۲۴/۷ روشن هستند و در حال فرستادن سیگنال.

اگر میانگین توان هر یک از این دستگاه ها (ده میلی وات) باشد (البته وای فای تشعشعی حدود ۱۲۰ میلی وات دارد). این یعنی حدود ۳۰۰ میلی وات! حال آن را ضرب در دقیقه های یک شبانه روز کنید تا به عدد ۴۳۲۰۰۰ میلی وات – دقیقه برسید! اگر فرض کنیم یک دستگاه اجاق میکروویو ۸۰۰ وات توان داشته باشد، مثل این است که ما هر دو روز یک بار، یک دقیقه در اجاق میکروویو قرار بگیریم!!! و البته نیمی از این تشعشع به تنهایی توسط دستگاه وای فای شما تامین می شود!

خطر را جدی بگیرید!!!

 

موضوع وقتی بغرنج تر می شود که بدانید همسایه های شما نیز با فاصلهء کمی در پشت دیوار مشغول تولید میزان مشابهی از انرژی هستند! کافی است روی کامپیوترتان فهرست جستجوگر شبکه های موجود را نگاه کنید تا ببینید در چه جهنمی از تشعشعات قرار دارید!

 

توجه داشته باشید که همهء دستگاه های فرستندهء حتی اگر سیگنال آنها برای ارتباط مناسب نباشد مضر هستند!  چرا؟ بر اساس استانداردهای مخابراتی، توان دستگاه های فرستنده در شعاع ده متری آنها سنجیده می شود! نه در فاصله یک  متری! بنابراین در شعاع ده متری شما هر دستگاهی، حتی یک فرستندهء بلوتوث نیز می تواند خطرآفرین باشد.

چه اتفاقی می افتد؟

%d8%ae%d8%b7%d8%b1-%d9%88%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%a7%db%8c

سازمان های مختلف بهداشتی، سعی در اثبات خطرناک بودن دستگاه های فرستنده رادیویی کرده اند،

اما واقعا چه خطری اثبات شده؟ تحقیقات دولتی در چین نشان داده است که منحنی رشد اوتیسم در کودکان دقیقا مشابه منحنی افزایش تعداد مصرف کنندگان موبایل و اینترنت بی سیم است.

 بیش از ده هزار تحقیق علمی اثبات کرده اند که تماس طولانی با امواج رادیویی عواقب خطرناکی بر زندگی انسان دارند. این عواقب عبارتند از:

– تندخویی و پرخاشگری
بد خوابی و بی نظمی در ریتم خواب و بیداری (به هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن)
– کم اشتهایی یا پر اشتهایی غیر عادی
عارضه های جبران ناپذیر مغزی در نوزادان مانند: اوتیسم، عقب افتادگی و افزایش فشار آب درون مغزی (آنسفالی)
:- خستگی دائمی
– کاهش میل جنسی یا ناتوانی در مردان
-طولانی شدن دوره تخمک گذاری در زنان
– تغییر در ساختار ژنتیک دی ان آی انسان که منجر به کندی رشد بدن یا ناهنجاری های نسل بعدی می شود

امواج میکروویو حتی روی گیاهان و حیوانات نیز تاثیرات مشابه دارند. آزمایشات نشان داده رشد گیاهان در اطراف فرستنده های رادیویی متوقف می شود. درخت ها تمایلی به تولید گل و دانه ندارند و پرنده ها بجای لانه ساختن و تخم گذاری ترجیح می دهند فقط آواز بخوانند. خیلی طول نمی کشد که این موجودات نیز بخاطر ما انسان ها در معرض خطر انقراض قرار گیرند.

چه کار کنیم؟

این خود ما هستیم که باید جلوی خطرات را بگیریم، هیچ وقت انتظار نداشته باشید که شرکت هایی مثل نوکیا، اپل، سامسونگ و… پا روی منافعشان بگذارند و اعلام کنند که محصولات ما خطرناک است! آنها هرگز چنین نمی کنند.

اگر دوستدار وسایل جدید و هوشمند هستید، هیچ اشکالی ندارد که هر چند تا از آنها را که می خواهید در خانه انبار کنید. اما رفتارهای خود را در خانه و خانواده به شکل زیر عوض کنید:

۱ وسایل فرستنده را روشن باقی نگذارید. همه دستگاه های شما، یک اپشن برای خاموش کردن ارتباط وای فای دارند. وقتی از آنها استفاده نمی کنید، آنها را خاموش کنید.◽

۲- مدت استفاده از فرستنده ها را تا می توانید کوتاه کنید: اگر نیاز به اتصال دائمی به  اینترنت دارید، بجای وای-فای از کابل برای اتصال لپ تاپ به مودم استفاده کنید.

۳ از کوتاه ترین برد دستگاه های فرستند استفاده کنید: سعی کنید فاصلهء فرستنده و گیرنده شما کمترین مقدار ممکن باشد. با افزایش فاصله، قدرت سیگنال کاهش می یابد و دستگاه ها با تشعشع بیشتر سعی در جبران آن می کنند.

۴ موبایل خود را جایی نزدیک پنجره و دور از محل استراحت خود قرار دهید. حتی می توانید به تماس گیرندگان خود اطلاع دهید که تلفن شما در ساعات پایانی روز خاموش است و بهتر  است از تلفن خانگی یا پیام گیر صدای خودشان را به گوش شما  برسانند◾

۵ به جای تلفن بی سیم، از تلفن معمولی استفاده کنید. تلفن بی سیم را فقط در موارد محدودی که گرفتار هستید استفاده کنید. در زمان تعمیر خودرو یا هنگام شستن ظرف ها.

۶ – دانلود در طول شب! به چه  قیمتی؟ سعی کنید دانلودهای خود را در زمان هایی که در خانه نیستید انجام دهید.

۷-بستن شال پشمی ترجیحا سیاه رنگ به پهنای ۱۲سانتی متر به دور کمر،بطوریکه این شال از ناحیه ناف عبور کند(هرازگاهی بمدت یک هفته بدون وقفه در هرماه انجام دهید).
۸- شستشوی کل بدن بوسیله محلول ۱۳درصد نمک دریا .هرچند توصیه میشود در پتویی از نمک دریا دراز بکشید.اگر در مناطق دارای دریاچه نمک (مثلا ساحل دریاچه ارومیه)سکونت دارید،دراز کشیدن در این دریاچه ها اثرات درمانی بیشتری خواهد داشت.چون نمک بارهای منفی یا مثبت مخرب این تشعشعات را خنثی میکند.
۹-ااقامه کردن نماز-خواندن آیات قرآن -حالتی شبیه سجده یا رکوع گرفتن در طول روز رو به قبله ،میتواند بسیاری از این امواج و تشعشعات مخرب را از بدنتان دفع نماید.
۱۰-جنگل نوردی-درخت درمانی-رودخانه درمانی-کویردرمانی و کوهنوردی از جمله پیشنهادات درمانی در این خصوص میباشد.

این مطلب را برای همه دوستان خود ارسال کنید و برای همسایه ها نیز تعریف کنید. هم کلاسی ها و هم کارانتان را در جریان بگذارید و دست به دست هم برای خلاصی از جهنم فرکانسی که برای خودمان ایجاد کرده ایم، تلاش کنیم.

لطفا برای حفظ سلامتی خودتان، خانواده تان و همسایه ها دستگاه وای فای را در زمانی که استفاده نمی کنید خاموش کنید!

عکس گزارش سازمان سلامت جهانیراجع به مضرات وای فای

%d9%85%d8%b6%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%88%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%a7%db%8c

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen