حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ ساعت تعداد کل نوشته ها : 867 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

داروی بی خوابی در طب اسلامی یک ترکیب عالی

شناسه : 4821 10 فوریه 2017 - 18:45 2131 بازدید
داروی بی خوابی در طب اسلامی یک ترکیب عالی
پ
پ

داروی بی خوابی در طب اسلامی یک ترکیب عالی

کسانی که غلبه خون دارند میل به خواب زیاد دارد و معمولاً خواب‌آلود هستند، و کسانی که کم‌خون هستند و یا غلبه صفرا دارند اول شب نمی‌توانند بخوابند ولی صبح به راحتی می‌خوابند. و علاج این است که کم خونی خود را برطرف کنند، که از داروی امام ‌رضا(ع) یا مرکب شش و خوردنی‌های خون‌ساز مانند تره می‌توان استفاده کرد، همچنین کسانی که صفرا دارند باید از صفرابرها استفاده کنند، ترکیبی داریم به نام صفرابر و از جمله چیزهایی که صفرا را از بین می‌برند آلو مخصوصاً آلوی تازه، تخم خرفه و مرکب یک و چیزهای دیگر. از علل دیگر بی‌خوابی تشویش فکری و نگرانی است، علت دیگر گرسنگی است، علت دیگر سرما و برهنگی است، علت دیگر می‌تواند بیماری باشد، علت دیگر می‌تواند مشکل در چشم باشد،
از علل دیگر تشنگی و کم آب خوردن است در روایتی آمده: «زیاد خوابیدن از زیاد نوشیدن است، و زیاد نوشیدن است از زیاد خوردن است»

در بین درمان‌های دارویی و غذایی، برگ چغندر بهترین درمان است، برگ چغندر از درمان‌های عمومی است و مردم از این غافل و به جایش از اسفناج استفاده می‌کنند که نسبت به برگ چغندر بی‌خاصیت است، از خواص برگ چغندر این است که برای شخص بیمار بسیار مفید است و باعث خواب آرام می‌شود، البته برگ چغندر است که توصیه شده و خود چغندر نهی شده است. امام رضا(ع) می‌فرمایند: «به بیماران خود برگ چغندر بدهید، زیرا در برگ چغندر شفا است، و بیماری همراه ندارد، و هیچ مشکلی در برگ چغندر نیست، خواب بیمار را آرام می‌کند، ولی ریشه چغندر و نباید بخورید همانا بیماری را تحریک می‌کند.» بنابراین شکری که در بازار رایج است و از ریشه چغندرقند تهیه می‌شود، مضر و بوجود آورنده بیماری می‌باشد، و آن شکری که در روایات توصیه شده و درمان است از نیشکر تهیه می‌شود و مواد شیمیایی در آن نیست.

دومین درمان بی‌خوابی کاهو است، هم برگ کاهو و هم تخم کاهو، پیامبر(ص) درباره کاهو می‌فرمایند: «سبب خواب‌آلودگی و زیادی خواب است و غذا را هضم می‌کند.» بنابراین می‌توان ترکیبی از برگ کاهو و تخم کاهو و برگ چغندر درست کرد که درمان بی‌خوابی باشد البته درمان اصلی همان قرص خون (مرکب شش) است.

داروی خواب آور

ایرساء(زنبق) خواب آور است؛ دو واحد

زعفران به اندازه یک هفتم واحد

گشنیز یک واحد

برگ کاهو دو واحد

برگ چغندر دو واحد

همه این‌ها آسیاب بشود و شب‌ها بخورند به اندازه یک قاشق مربا خوری.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen