حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

مضرات رب گوجه فرنگی

شناسه : 2786 25 ژوئن 2016 - 21:12 3991 بازدید
مضرات رب گوجه فرنگی
پ
پ

مضرات رب گوجه فرنگی و جایگزین های آن

رب گوجه فرنگی گوجه فرنگی یک گیاه سمی است به نام گیاه لعنتی که یهودیها در آمریکای جنوبی آن را کشف کرده و با تغییرات ژنتیکی و پیوند، مقدار اسم آن را کاهش داده اند تا کشنده نباشد و چون آن را در توسعه بیماری ها کارساز دیدند آن را بین امت اسلام و مسیحیت ترویج کرده و آن را به مصرف عمومی تبدیل کردند به گونه ای که الان خانه ای نیست که از آن استفاده نکند و این همان برنامه ریزی دقیق برای جهانی سازی است که خیلی قابل تأمل است.

رب گوجه فرنگی که موقع پختن، حداقل ۶ الی ۷ ساعت، در ظروف آلومینیوم و یا روی، جوشیده می شود مضرات زیر را به همراه دارد:

 ۱- به علت جوشیدن زیاد تمام آنزیمها و ویتامینهای مفید گوجه از بین رفته و به یک غذای کثیف و غلیظی تبدیل می شود که ذره ای ارزش غذایی ندارد.

 ۲- به علت اسیدی بودن گوجه فرنگی به طور طبیعی، مقداری از آلومینیوم ظرف در آن حل شده و کندی ذهن و شعور (آلزایمر) را به همراه میآورد.

 ۳- در رب های کارخانه ای و صنعتی و به قولی صد درصد بهداشتی، مواد نگهدارنده و متوقف کننده ای چون بنزوات سدیم یا ایتلردیامین تترا استیک اسید اضافه می کنند که این ها خون را به شدت فاسد کرده و انواع سرطان تولید می کند.امروزه در سرتاسر اروپا در بیش از ۹۰٪ تغذیه ها از سس و رب استفاده می شود.دستهای پنهان پشت پرده می خواهند با ترویج مصرف زیاد سس و رب انسانهای منگول و عقب مانده تربیت کرده تا از آنها برای مقاصد شوم سیاسی خود از جمله مقابله با اسلام استفاده کنند.

✅ اگر از گوجه های رسمی و بومی استفاده کرده و رب را در ظرف مسی تهیه کنیم عوارضا منفی کمتری دارد ولی کار اصولی آن است که از جایگزین ها استفاده کنیم.

 رب انار،

رب آلبالو

رب زردآلو

رب میوه به

جایگزین های مناسبی برای گوجه فرنگی هستند.

این گونه رب ها را باید در ظروف مسی پخته و از اضافه کردن مواد افزودنی به آنها خودداری کنیم.

توجه داشته باشید که از همه میوه ها می توان رب تهیه کرد که کاربردهای مختلفی دارد. همچنین از برگه های آلو و زردآلو نیز می توان به جای رب گوجه فرنگی استفاده کرد.

حکیم محمد علی باقری

خاصیت تراشی دروغ برای گوجه فرنگی – افزایش بیماری با مصرف بیشتر گوجه

سرانه مصرف گوجه و رب و سس گوجه برای هر نفر در طول یکسال:
مصرف سرانه دنیا برابر ۵کیلوگرم
سرانه  اروپا برابر ۵:۲ کیلوگرم.
سرانه ایران سال۸۸ برابر۲۵ کیلو
سرانه ایران سال۹۲ برابر۵۰ کیلو

فکر می کنید ما ایرانیان، چقدر مصرف کنیم که مراکز تحقیقاتی دنیا و امریکا راضی شوند و دیگر این خاصیت های دروغ و جلف ضدسرطانی ، ضد تورم پروستات و تقویت قلب کننده را راضی کند!!؟
.
پس چرا با وجود این همه مصرف این میوه سمی در ایران سونامی سرطان وجود دارد!!؟
چرا نصف جمعیت بالای ۵۰ سال ایرانی پروستات دارد!؟
چرا اکثر افراد بالای ۴۵ سال ایرانی مشکلات قلبی دارند ؟
آیا در بین سرطانی ها نمی بینید ، گوجه و رب را چگونه به افراط مصرف کرده اند !!!؟
.
.
اگر ما به افراط گوجه بخوریم و میزان مصرف فرآورده های گوجه را به ۱۰۰ کیلو برسانیم دیگر در ایران پروستات و سرطان وجود نخواهد داشت!؟
آنگاه دوباره مراکز تحقیقاتی غربی چه چیزی را خاصیت تراشی خواهند کرد.
آیا میدانید در تمام دنیا حدود ۱۰۰سال پیش کسی گوجه نمی خورد و در خود آمریکای جنوبی بعنوان میوه یا گیاه سمی شناخته می شد، و ۸۰سال قبل در اروپا با تبلیغ و نمایش و حیله گری مردم را به گوجه خوری آشنا کردند.
و ۶۰ سال پبش با نام توماتو وارد ایران شد.
.
.
چند روز قبل خانواده(دو نفر و نصفی) مراجعه کرد که با انواع حساسیت های جدید و کهنه درگیر بودند، پرسیدم چقدر گوجه می خورید؟ گفته خیلی!! گفتم چقدر!؟ گفتند: روزانه تا ۳ کیلوگرم !
وجه مشترک هر نوع تست آلرژی در ایران گوجه می باشد. یعنی مواد تشکیل دهنده گوجه برای سلول های بدن انسان ناشناخته می باشد.
گوجه سبب ایجاد ترس می شود، ملتی که زیاد گوجه مصرف می کند، به سبب ترس، همیشه یا استثمار است و یا مستعمره کشورهای سلطه گر. تبلیغات زیاد مصرف گوجه ، یک حیله سیاسی غربی است، نه واقعیت.

چرا ایرانیان از خاصیت های بیشمار ضد سرطانی و تقویتی زعفران ، زردچوبه، دارچین، آویشن، زنیان، زیره و … غافل شده اند!؟
چرا وقتی به برخی خانم ها گفته می شود ، برای مشکلات معده و ورم معده و ترش کردن معده خود و خانواده ، به غذایتان مثل قدیم ادویه بزنید ، در جواب می گویند ادویه چیه !!!؟
•°•°•°

بنده ۶سال است برای منزل گوجه و رب نخریده ام، و فقط به همان میزان در میهمانی ها اکتفا کرده ام، که آنهم کمتر از سرانه ۵ کیلوگرمی جهانی می شود.

شما چطور ؟؟
آیا نمی خواهید سبک زندگی خود را ایرانی کنید؟
آیا از این  همه قرص و دارو خسته نشده اید !؟
س ر ص

 

سم گوجه فرنگی از نظر علمی:

گوجه فرنگی حاوی ماده ای به نام توماتین که نوعی گلیوآلکالوئید سمی است، آلکالوئید ها ترکیبات پیچیده نیتروژن دار هستند که معمولاً اثرات قوی فیزیولوژیک بصورت اثرات بازی، روی بدن انسان و حیوانات دارد و شاید یکی از رازهای اینکه این گیاه غذای معمولی حیوانات را تشکیل نمی دهد وجود همین سم آلکالوئید در آن است که بطور طبیعی به سمت آن کشیده نمی شوند.

گوجه فرنگی علاوه بر آلکالوئید دارای اسید سیتریک نیز می باشد که آن هم می تواند روی متابولیسم سلولی اثر منفی داشته باشد که طبیعتاً می تواند عملکرد سلولی را در سوخت و ساز و تولید انرژی، دچار مشکل نماید که این موضوع می تواند موجب کاهش تولید انرژی در سلول ها شده و در تمام سلول های بدن کاهش برآیند فعالیت ایجاد نماید.

آلکالوئید در گوجه فرنگی از نوع سمی می باشد و ساختمان آنها شبیه نیکوتین سیگار می باشد

اغلب آلکالوئید ها ترکیبات متبلوری هستند و می توانند در گیاه بصورت آزاد یافت شوند، این ترکیبات معمولاً دارای اثرات فیزیولوژیک برجسته ای روی سلول های بدن انسان و انواع حیوانات می باشند.

در برخی از مقالات جمله معنی داری روی تصویر گوجه فرنگی نقش بسته است که عینا آورده می شود: گوجه فرنگی برای خورده شدن است یا خیر؟!!

مسمومیت: برگ ها، ساقه و میوۀ سبز (کال) گوجه فرنگی دارای میزان بیشتر سم گلیکوآلکالوئید یا توماتین است و مصرف برگ گوجه فرنگی در چای در حداقل یک مورد موجب مرگ فرد شده است؟!!

حساسیت مصرف: مصرف گوجه فرنگی خام می تواند منجر به بروز حساسیت شود و حتی ممکن است موجب بروز آنافیلاکسی شدید گردد، بخصوص شاهد این موضوع در بچه ها و افراد مستعد به حساسیت می باشیم.

از لحاظ علمی گوجه فرنگی به علت اینکه میزان قند و شیرینی بسیار کمی دارد جزو تره بار محسوب می شود و نه میوه و به غلط این گیاه را برخی افراد جزو میوه ها آورده اند که باید اصلاح شود.

از لحاظ طب سنتی گوجه فرنگی دارای طبع سرد و تر است و موجب افزایش بلغم در فرد یا اصطلاحاً غلبه بلغم می گردد و همچنین به علت دارا بودن خاصیت سودا زایی موجب بروز خارش و حساسیت ها و رکود اخلاط بدن و در نتیجه در مرحله پس از بلغم باعث رسوب سودا در بدن و کم شدن فعالیت اعضای بدن می گردد.

تبلیغات: شاید علت تبلیغات بسیار سنگین غرب بر روی مصرف گوجه فرنگی و تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز از این گیاه با اینکه خود مقالات غربی هم به وجود گلیکوآلکالوئید سمی در این گیاه اذعان دارند به علت مقاصد سود جویانه باشد که می تواند موجب پر شدن جیب شرکت های غول آسای دارویی جهان شود، که با ایجاد مسمومیت های خفیف مزمن در مردم جهان و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن آنان موجی از بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، آتریت روماتوئید و ام اس و حتی سرطان را ایجاد نماید چیزی که امروزه در برخی کشورها متاسفانه سونامی بیماری لقب گرفته است.

همچنین رب گوجه فرنگی با توجه به اینکه تغلیظ شده چندین کیلو گرم گوجه فرنگی می باشد، می تواند تجمع سم گلیکوآلکالوئید یا توماتین را به چندین برابر افزایش دهد لذا توصیه ما مصرف زرد چوبه و فلفل سیاه و زرد چوبه به عنوان طعم دهنده و رنگ زا در غذاها می باشد ضمن اینکه باید بدانیم زردچوبه و فلفل سیاه هر دو به شدت ضد سرطان، ضد پوکی استخوان، ضد روماتیسم و مقوی معده و قلب هستند.

بنابراین سایر محصولات گوجه فرنگی مانند آب گوجه فرنگی و ترشی گوجه فرنگی و همچنین سس گوجه فرنگی نیز به علت دارا بودن گلیکوآلکالوئید توصیه نمی شوند.

در کنار کباب ها به جای گوجه فرنگی کبابی می توانید از پیاز کبابی که سیخ شده و روی زغال کباب شده و یا از ریحان و سماق استفاده نمائید.

دکتر حسن اکبری

متخصص آسیب شناسی، دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

8 دیدگاه برای “مضرات رب گوجه فرنگی”
  1. برای مطالب علمی بایستی مرجع علمی معتبر ارایه شود وگرنه فاقد هرگونه ارزشی است . ذکر نام دکتری در پایین مقاله هیچگونه اعتباری به مقاله نمی دهد. مقاله علمی بایستی عاری از هرگونه تخیل و تصور و ذهنیت و شعار باشد که با علم هیچگونه سنخیتی ندارد.

    پاسخ
    • حرف شما صحیح است اما تصور شما از مرجع علمی معتبر در واقع همان تخیل و تصور و ذهنیت و شعار است که با علم هیچ سنخیتب ندارد – علم یک بالش وحی است که در واقع همان مرجع علمی معتبر است و تنها مرجع علمی معتبر است — زیرا غیر از آن اوهام و خیالات و نقص فهم و … اعتبارش را ساقط می کند و بال دیگر تجربه

      پاسخ
      • اگر تنها مرجع علمی معتبر وحی باشد وظیفه کاوش برای علم از انسان سلب می شود و به تلاش برای تحصیل علم به جای مانده از وحی محدود می شود و در نتیجه بعد خلاقیت انسان که میراث خالق است از وی سلب شده و انسان به مقام پایین تری سقوط می کند. با تشکر

        پاسخ
        • تجربه مبتنی بر وحی و کسب مهارت و فن در جای خود لازم است – ولی منبع علم از مخزن اصلی آن یعنی وحی اگر نباشد نتیجه اش می شود اینکه میبینید … افزایش حرارت کرده زمین – زباله هایی که از بین نمیروند . کاهش سلامتی – کاهش طول عمر – از بین رفتن محیط زیست و کشاندن کره زمین به سمت نابودی – این نتیجه علمی بشر حود کامه است که وحی را کنار گذاشته است

          پاسخ
  2. واقعا هم برا من جای تعجب که چرا انقدر از رب گوجه تو غذای ایرانی استفاده میشه یعنی هر غذایی بگی توش رب گوجه میریزن، شده یه ادویه جدانشدنی از غذای ایرانی !!!!!!!!!

    پاسخ
  3. بسم الله الرحمن الرحیم
    لطفا به نام دین به جهان تهمت نزنید . مطالب شما به قلم فوق افراطی تحریر شده و تهمت زننده حتی به یک کافر از دنیا نمی ره مگر اینکه به تهمت خودش دچار بشه . من معتقد به مضر بودن رب گوجه بودم و به همین خاطر این مطلب رو جستجو کردم اما قلم نویسنده متن مقاله پر از تهمت و کینه اغراق و یک جانبه نگری تباه سازی بود . از خدا براتون طلب شفای قلب و هدایت عاجل و سلامتی دارم . در پناه خدا

    پاسخ
  4. سلام و خسته نباشید درباره مبحث عقل و کنش گری انسانی که پاسخ ها روشن است بهتر از دوستان به مباحث فلسفی رجوع کنند در مکتب وحی سخن از عقل تربیت شده است که معلم و هادی آن پیامبران و مبانی و اصول را خداوند از طریق رسالت به پیامبران آموخته است این چنین مسئله بسیار ساده ایی الگوی روشن برای حرکت بشر است که انسان برای پرورش عقل خود از آن بهره میبرد درباره دوستی ک گفت شفا بده خدا انشالله همه شفا پیدا کنن ازجمله جاهلیت مدرن را واینکه برادر من مطلب رو قبول نداری شما ازاد و حری تا میتوانی برعکس این انجام بده کما اینک با همین جهل مرکب جامعه ما از دستور العملهایی دینی و عرفی خود راجب به طعام فاصله گرفت و روشهای غربی جایگزین شد از آن روز به بعد نابود شدیم بنظر میرسد عقل سلیم در این باشد ک تجدیدنظر اساسی کرد

    پاسخ
  5. یک عدد صلاح بیولوژیک کشتار جمعی فوق العاده سری و وحشتناک و کاملا زیر پوستی که کسی اصلا نمیتونه حتی ثانیه ای هم فکرشم بکنه که این یه دونه گیاه به تنهایی چه بلایی سرمون اورده و داره میاره.البته کاش و صد ای کاش که بکشه و جونو بگیره و خلاص اما اینطور نیست عین علم نانو که اومده نانو مولکولی ادمو میکشه ضره ضره که از صد بار مردن هم بدتره .و اینکه چرا یکسری ادم نادون در برابر فهم نسبت به هر موضوعی مقاومت میکنن بی دلیل نیست به همین خوراک گوجه میتونه دلیل خیلی بزرگی باشه .که انسان علاوه بر مشکلات جسمی به مشکلات ماورایی دو صد چندان هم روبرو بشه و خلاصه خلاصه اینکه اونا میخوان که شما نفهمممممممممممم از دنیا برید که متاسفانه هم میرید اون دنیا تازه میفهمی چه کار با تو کردن والسلام

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen