حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 870 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 28 تعداد دیدگاهها : 951×

تاثیر رابطه جنسی بر سلامت انسان و پیشگیری از بیماری ها فراهانی ۹
پ
پ

تاثیر رابطه جنسی بر سلامت انسان و پیشگیری از بیماری ها فراهانی ۹

در ادامه مطالبی که در مورد تاثیر رابطه جنسی بر سلامت انسان مطرح است یکی از مشکلاتی که جامعه امروز ما از آن رنج می برد وجود بیماری های صعب العلاجی است مانند ms ، mms ، پارکینسون، آلوپیسی، رماتیسم مفصلی و قلبی، دیابت، افسردگی و جنون و … که این ها به خاطر غلبه بلغم و زیاد شدن گلبول های سفید خون گریبان گیر انسان می شود.

در بحث تنظیم کردن اخلاط بدن مثل خون، گلبول های سفید و قرمز، صفرا و سودا ائمه معصومین مخصوصا حضرت رضا(ع) مطالبی را فرمودند. در بحث کنترل بلغم مطالبی را عرضه داشته اند.

☀️امام رضا(ع) در رساله ذهبیه چند دستورالعمل برای کنترل بلغم بیان فرموده اند:

اگر کسی بخواهد بلغم را از بین ببرد یا گلبول های سفید را کم کند یا هر روز جوارش حریف ( ترکیبی از دانه های گرم و خشک مثل زینبان، زیره و …)  بخورد و همچنین حمام رفتن زیاد و مجامعت زیاد با زنان سبب می شود که تعداد زیادی از این گلبول ها از طریق مسائل جنسی از بین می رود و به خاطر حرارتی که در بدن ایجاد می شود چرا که گلبول های سفید طبع سرد و تری دارند و در حرارت بالا به شدت آسیب پذیر هستند و وقتی حرارت بدن بالا می رود این ها می سوزند و از بین می روند و یا در مسائل جنسی مصرف می شوند. و لذا اگر یک خانواده که با هم زندگی می کنند یک رابطه صحیح جنسی داشته باشند و به تمایلات خود برسند و اشباع شوند از بیماری های خطرناک مصون خواهند شد.

گلبول های سفید حکم نیروهای نظامی در یک کشور را دارند. اگر همه مردم یک کشور نظامی باشند کار برای بقیه مردم سخت می شود. اگر در یک شهر حکومت نظامی باشد کارها بسیار سخت می شود چرا که ترددها کنترل می شود و رفت و آمد ضعیف می شود و کارهای عمومی روزانه مردم مختل می شود، کار کارگرها تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر در بدن هم بیش از اندازه گلبول سفید جمع بشوند اجازه تردد به گلبول های قرمز خون را نمی دهند و یا اگر بخواهند در یک جا قرار بگیرند که مزاحم نشوند مجبورند در یک گوشه از بدن جمع شوند. هر جایی که باشند سبب بیماری می شود. مثلا اگر در مغز جمع شوند یک بخشی از مغز را به عنوان پلاکت تخریب می کنند و از بین می برند، اگر در نخاع جمع شوند یک بخشی از آنجا را نابود می کنند، اگر زیر پوست جمع شوند از نظر زیبایی ضربه می زنند و سبب بیماری آلوپیسی می شوند. و اگر در خون جمع شوند حرکت خون را مختل می کنند.

افراد مجرد از جوارش حریف استفاده کنند یا جلوی خورشید بنشینند و البته پشت به خورشید بنشینند که خورشید به پشت بتابد.

 

حجامت برای متاهل ها
در افراد متاهل حجامت زیاد مناسب است چراکه هم تاثیر مثبت در روابط زن و شوهر دارد و هم مودت را ایجاد می کند و هم سلامتی را به خانواده به ارمغان می آورد و از مبتلا شدن به بیماری های سنگین جلوگیری میکند .

یکی از کارهایی که برای کنترل دیابت می توان از آن بهره برد، مجامعت صحیح و سالم است که دیابت را کنترل می کند چون قند خون درمسائل جنسی کاربرد بسزایی دارد و در ان مصرف می شود.

نوعی ضعف چشم هم هست که به خاطر غلبه بلغم به وجود می آید.

یبوست شدیدی که بلغم ایجاد می کند و نوعی جنون هم به خاطر غلبه بلغم است و با حمله به افراد صورت می گیرد ، جنون حمله به دیگران به دلیل غلبه شدید بلغم است و مقاربت صحیح و سالم در درمان آن بسیار تاثیرگذار است

 

رابطه جنسی اول شب ممنوع است

امام رضا ( ع) در آداب مجامعت فرمودند که در اول شب نزدیکی نکنید نه در تابستان و نه در زمستان چرا که در اول شب هم معده پر است و هم رگها مملو از مواد غذایی است چرا که ترس این می رود که دچار بیماری قولنج شوید (موقعی که عضله ها در حال کار است خون مشغول جمع آوری مواد غذایی از روده هاست که وارد آن شده، قطعا تغذیه برای ماهیچه ها ضعیف می شود اگر در آن لحظه مجامعت داشته باشید دچار بیماری قولنج
می شوید. ) یا دچار بیماری فلج ( سکته، فلج شدن یک سمت بدن) می شود (اگر انسان با شکم سیر نزدیکی کند و یا فاصله نزدیکی تا غذایی که خورده کم باشداین بیماری انسان را تهدید می کند)

لقوه: در طب قدیم یعنی که یک سمت صورت کج می شود یا نقرس ( دردی است که درپنجه پا و انگشتان پاایجاد می شود و انسان نمی تواند حرکت کند)  یا سنگهای کلیه و مجاری ادراری و یا تقطیر) قطره قطره آمدن بول بدون اختیار و تکه تکه آمدن مدفوع بدون اختیار( و یا فتخ شکم و بیضه ها که عامل اصلی آن نزدیکی دراول شب و یا موجب ضعف بصر می شود و یا دماغ ) ضعف سیستم عصبی بدن و لرزش دائم دست و قرنیه چشم پیدا می کند و تخم چشم به صورت لرزشی حرکت می کند.( و یا لکنت زبان می گیرند.

سیستم عصبی در واقع پیام های مغز را به اندام ها می رساند.زمانی که شکم مملو از غذاست اگر آداب مجامعت رعایت نشود یک چنین بیماری هایی انسان را تهدید می کند و به سراغ انسان می آید.

و امام رضا(ع) در ادامه می فرماید اگر واقعا تصمیم به این کار داشتید، در آخر شب این کار را بکنید که برای بدن سلامتی می آورد و سبب می شود که فرد صاحب فرزند شود و فرزند از نظر عقلی بسیار باهوش است. پس نزدیکی در آخر شب هم باعث سلامتی جسم می شود، هم صاحب فرزند می شوید و هم فرزند شما بسیار باهوش می شود.

طبق روایات آخر شب ۱ ساعت الی ۱:۳۰ ساعت قبل از اذان صبح است. قبل از آنکه فجر کاذب دمیده شود تا آخر شب شرعی است. نصف شب ۱۲ شرعی است. آخر شب، قبل از فجر کاذب که تقریبا ۱ الی ۱:۳۰ ساعت قبل از اذان صبح.

 

رابطه جنسی اول و وسط و آخر ماه ممنوع

در روایت دیگری از امام صادق(ص):

در اول ماه، آخر ماه و وسط ماه مجامعت نداشته باشید. اگر کسی یک چنین مجامعتی داشت و خداوند به او فرزندی عطا کرد خودش را عطا کرد خودش را آماده کند برای اینکه فرزندش سقط شود. و اگر باقی بماند احتمال اینکه مجنون باشد بسیار زیاد است. آیا ندیدی مجنون ها و دیوانه ها در اول، وسط و آخر ماه شدت
دیوانگی آنها بیشتر می شود و از حالت طبیعی خودشان بیشتر خارج می شوند این تاثیری که حرکت و گردش افلاک بر قلب انسان می گذارد و در حرکت قلب تاثیر بد بر سلامتی بدن دارد.

  اهمیت توان جنسی مرد

در بحث اهمیت توان جنسی مرد در احکام اسلامی و اهمیت آن از منظر دین، ابی بصیر نقل می کند که از امام صادق (ع) سوال کردم که در رابطه با زنی که شوهرش بیمار شده و قدرت بر جماع ندارد، آیا می تواند از او جدا شود.
حضرت فرمود بله اگر بخواهد.

در بحث جدایی از همسر دو موضوع وجود دارد؛ یکی بحث طلاق است که اختیار طلاق در دست شوهر است. اما بحث دیگر جداشدن از همسر است. آن چه که در اسلام و در عرف جامعه مورد عنایت است، هدف از ازدواج است که در این هدف مهم ترین بخش همین مجامعت است. چرا که اگر مجامعت نباشد ازدواج معنا ندارد. و لذا اگر کسی توان نزدیکی با همسرش را نداشته می تواند از او جدا شود و زندگی مستقلی را با فرد دیگری تشکیل دهد.

در روایت دیگری که باز ابن اسکان نقل می کند:
اگر همسری توان جنسی خود را از دست داد، یک سال منتظر می ماند اگر توان یافت که هیچ و الا می تواند از او جدا شود و زندگی دیگری بری خود تشکیل دهد.
ولی اگر شوهرش را دوست دارد و یا اگر خواست زندگیش را ادامه دهد، می تواند ادامه دهد و اجباری بر او نیست که جدا شود اما می تواند هر زمان که خواست از او جدا شود.

در روایت دیگری از امام صادق (ع) آمده است:

راوی می گوید از امام سوال کردم که مردی که توان جنسی ندارد با زنی که ازدواج کرده و به او نگفته من ناتوان جنسی هستم، الان تکلیف چیست؟ امام فرمود مهر او را باید پرداخت کند چون ناتوانی را نگفته است این ها از هم جدا می شوند اگر فهمیده شود او هرگز توان همبستر شدن با همسر را ندارد.

در روایت دیگری برای اینکه افراد آزمایش کنندکه آیا عنین هستند یا نه امام می فرماید:

در آب سرد بنشیند، اگر در آلت رجلیت او تغییری ایجاد نشد او عنین است اما اگر در آب سرد جمع شد و در آبگرم باز شد او عنین نیست. اما اگر در آب سرد بنشیند و هیچ حرکتی نداشته باشد او عنین است و هرگز توان مقاربت را نخواهد داشت.

ناتوانی ارضا علل و درمان

در بحث توانایی جنسی، یکی از مشکلات امروز بحث ناتوانی ارضا است، یعنی مرد بعد از نزدیکی نمی تواند به علت زودانزالی همسر خود را ارضا کند. در طب قدیم و روایات راه حل هایی برای درمان آن وجود دارد.

در بحث سلامتی انسان از حضرت سوال شده از بادهای بدی که در بدن است و سبب بیماری می شود علت این ها چیست؟
حضرت فرمودند عموم این بیماری ها یا از مرّه غلبه پیدا کرده است (به سودا و صفرا گفته می شود، اگر سودا در بدن انسان زیاد شود باعث بیماری می شود، مره غالبه یعنی سودا و صفرای زیاد در بدن ) یا خون سوخته واز بین رفته (خونی که به اصطلاح پزشکی امروزه پیر شده و وضعیت جسمی سالمی ندارد) یا از بلغمی است که در بدن غلبه پیدا کرده است.

غذا وقتی وارد معده می شود در معده می شود ، پخته می شود و بعد وارد اثنی عشر می شود و مرحله پختگی غذا تکمیل می شود. در روده از طریق گلبول های قرمز خون مواد غذایی آن غذا جذب و وارد کبد می شود. و مواد غذایی که بدن به آن نیاز ندارد و یا مواد غذایی در آنها رفع می شود از طریق مدفوع از بدن خارج می شود.

مواد غذایی جذب شده از ۴ طریق تبدیل می شود:
قسمت خالص آن تبدیل به گلبول های قرمز خون می شود، قسمت ناخالص تر آن تبدیل به صفرا می شود، از صفرا ناخالص ترها تبدیل به سودا می شود و به صورت سودا جذب بدن می شود، قسمتی که نه خون است نه سودا و نه صفرا به صورت بلّه و رطوبت وارد بدن میشود که بخشی از بله در بدن در مرطوب نگهداشتن صفرا و چاقی و لاغری بدن کاربرد دارد و بخش مازاد آن توسط ادرار خارج می شود.

بلغم از غذا تولید نمی شود بلکه از آب تولید می شود مایعاتی که همراه غذا خورده می شود یا آبی که در طبخ غذا استفاده می شود در بدن تبدیل به بلغم می شود.

حضرت می فرماید اکثر بیماری هایی که در بدن به وجود می آید یا از مرّه غالبه (سودا و صفرای ) زیاد است که به دلیل مواد غذایی مانده، فریز شده، منجمد شده و زودپز شده که مواد خالص غذا می سوزد و از بین می رود و تبدیل به صفرا و سودا می شود یا خونی است که در بدن پیر شده است یا از بلغمی است که در بدن انسان غلبه پیدا کرده .

اگر بلغم در بدن انسان غلبه پیدا کند بیماری های خطرناکی سراغ انسان می آید که عمدتا یا صعب العلاج هستند یا لاعلاج.

حضرت فرمودند آدمی قبل از اینکه یک از این طبایع بخواهد براو غلبه پیدا کند و او را نابود کند، باید به خودش برسد؛ یعنی خون، بلغم، سودا و صفرای خود را کنترل کند تا از این بیماری ها نجات یابد.

ولی آنچه به بحث خانواده مربوط است و تاثیر روابط جنسی بر خانواده کنترل بلغم است. امام رضا( ع) در کنترل بلغم می فرماید جوارش خریف بخورید، حمام بروید، مجامعت زیاد با زن ها داشته باشید یا پشت به آفتاب بنشینید تا آن را از بدنتان خارج کنید.

درمان ضعف میل جنسی در بحث ناتوانی جنسی مردان چند نوع ناتوانی داریم:

افرادی که رغبت و میل جنسی در آنها بسیار کم است مثلا هفته ای یک بار یا ماهی یک بار.

افرادی که میل جنسی بالایی هستند ولی مبتلا به زودانزالی هستند. اگر ضعف در میل جنسی داشته باشند در روایت خوردن هویج توصیه شده است:

هویج (زردک) درمان مشکلات جنسی

در روایت آمده است هویج بخورید که کلیه ها را گرم می کند و سرحال نگه می دارد. برای افرادی که گرفتار دیالیز هستند این روایت مفید است. هویج باعث افزایش میل جنسی می شود.

حضرت فرمودند کسانی که نمی توانند هویج را خام بخورند، بپزند و مصرف کنند.

در روایت دیگری ازامام صادق (ع )آمده است که خوردن هویج امانی است از بیماری قولنج.

بیماری قولنج دو نوع است: یک نوع در روده هاست که سنگین است و نوع دیگر در معده. اگر در معده باشد درمان راحت تر است.

خواص دیگر هویج: جلوگیری از درد بواسیر و نه درمان آن، در جماع هم به انسان کمک می کند.

حلیم غذای بسیار مهم در درمان مشکلات جنسی

امام صادق (ع )فرمود مردم از یکی از پیامبران الهی خواستند که ما در بحث مجامعت ضعیف هستیم و میل جنسیمان کم است و آن پیامبر راه حل را از خدا خواست. دستور داده شد که حریثه بخورند که همان حلیم است. اما حلیم های فعلی اگر از مواد سالم پخته نشوند آن خواص را ندارد مثلا اگر از گوشت فریز شده استفاده شود آن خواص را ندارد. در حریثه باید میزان گوشت و گندم به یک اندازه باشد. گوشت ۵ تا ۱۰ دقیقه پخته شود و آب آن عوض شود در آب جوش جدید، گندم و گوشت با هم پخته شود نمک هم اضافه شود مشکلی ندارد این حلیم قدرت مجامعت را در مردان افزایش می دهد.

خوردن نخود هم در افزایش قدرت جماع تاثیر بسزایی دارد. در روایتی از امام صادق (ع )امده است که در جماع سه ماده اصلی لازم است که هر سه در نخود وجود دارد.

عمده مشکل جامعه ما نبود میل جنسی نیست بلکه زودانزالی است که در بخش های قبلی بحث کردیم در درمان زودانزالی روش های مختلف در افراد مختلف جواب می دهد. اگر در فردی غلبه صفرا به شدت زیاد باشد از نظر جنسی نمی تواند مقاربت خوب و سالمی داشته باشد، زیرا سریعا زودانزال میشود و بدنش جواب گوی رابطه نیست در افرادی که غلبه صفرا دارند که این افراد معمولا با تاسی سر مواجه اند و یا مزه دهانشان صبح ناشتا تلخ است و یا خیلی استرس دارند و یا موهای کم پشت و ریخته شده دارند این افراد برای درمان زودانزالی قبل از هر کاری باید صفرا را کنترل کنند و پایین بیاورند.

اگر طبع گرمی دارند هر روز یک لیوان شربت آبغوره بی نمک یا یک لیوان آب و عسل بخورند؛ و اگر طبع سردی دارند چای زنجبیل صفرا را پایین می آورد و استعداد درمان زودانزالی در بدن آنها به وجود می آید.

 

لبو درمان زود انزالی

یکی از راه های درمان زودانزالی خوردن لبوی سفید به همراه ماست محلی است. لبوی سفید چند مدل است. لبو نباید با چغندر اشتباه گرفته شود. چغندر مخروطی شکل و شبیه هویج است ولی یک مقدار کلفت تر است. لبو گرد و شبیه تربچه است. برگ های این دو شبیه هم است ولی ریشه ها متفاوت است در مدل لبو وجود دارد یک مدل گرد است و شبیه تربچه است و مثل هلوهای طبیعی و زعفرانی است.

یک مدل لبو بشقابی است و شبیه هلو بشقابی است این مدل لبو دو مدل است: لبوی سفید و قرمز.

لبوهایی که موقع برش حالت ژله مانند سفید دارد برای زود انزالی در افرادی که به علت غلبه صفرا در بدن است مفید است. هر روز ۵۰ گرم پخته شده در ماست رنده شود همراه شام خورده شود.

باید در مصرف آن مداومت کنند تا زودانزالی از بین برود.

❌ پرهیز غذایی: غذاهای مانده، سرخ کردنی، ماکارانی، لازانیا، رشته سوپی، کنسروجات، غذای زودپز شده، غذای فریز شده و آش رشته.__

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ دایرکت اینستاگرام بپرسید
2:06 AM
حتما پیج را فالو کنید ضررنمیکنید!
seen